Nægtet banklån på baggrund af falske lønsedler

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90351
    AnonymForfatter

    Var i banken for at få et lån til at samle mine forbrugslån rundt omkring – vi kommer til enighed om størrelsen på lånet, afdrag, løbetid osv.

    Hun ringer mig så op dagen efter for at fortælle mig at det ikke kunne gå igennem da banken tilsyneladende har fået en skrivelse fra finanstilsynet (tror jeg nok hun sagde) om at jeg har forsøgt at oprette kredit på baggrund af falske lønsedler – WHAT??

    Er blevet kontaktet af politiet i sagen da EIK bank mener at jeg har benyttet mig af falske lønsedler – dette er dog ikke tilfældet og skal i retten med sagen en gang i det kommende år – dog lang ventetid på disse sager…

    Mit spørgsmål går så på hvordan min bank kan få disse oplysninger – jeg mener – HVIS jeg havde foretaget mig noget ulovligt er det en selvfølge at de skal have oplysningerne – men da kun efter at jeg er blevet kendt skyldig??
    Vi er vel trods alt stadig uskyldige indtil det modsatte er bevist her i DK??

    #145208
    AnonymForfatter

    Formentlig gennem check- og hævekortmisbrugsregisteret.

    Hvis EIK Bank er involveret, er jeg ikke overrasket, EIK Bank sidestiller et overtræk på 5,75 kr. med et væbnet bankrøveri.

    Jeg kan slet ikke tage denne bank seriøs!

    #145210
    AnonymForfatter

    Jeg ønsker jer held og lykke med den kommende retssag.

    Hvis I har fremlagt jeres lønseddler i god tro, og hvis det går som det plejer med retssager og sager ved pengeinstitutankenævnet, hvor EIK bank er involveret, så taber EIK Banki PF sagen med et kæmpe brag der giver genlyd helt til Sverige.

    Ja, hvis da ikke lige EIK Bank trækker sagsanlæget tilbage dagen før der kommer afgørelse i sagen.

    #145212
    AnonymForfatter

    Men er jeg så økonomisk lammet indtil sagen har kørt??

    Kan da ikke være rigtigt at man ikke kan komme med indsigelser i en sådan sag – så ville alle firmaer jo kunne registrere forbrugere på må og få??

    #145216
    AnonymForfatter

    Først og fremmet må du jo konkret finde ud af hvor du er registreret, og hvad du er registreret for.

    Hvis der er foretaget politianmeldelse, ville det være nærliggende at starte med at spørge politiet om:
    – Hvem der har foretaget anmeldelse?
    – Hvad du er anmeldt for?
    – Om man vil rejse sigtelse.

    #145238
    AnonymForfatter

    undskyld jeg blander mig men, hvis de nu laver det nummer med at trække sagen tilbage i 11. time, kan man så ikke kræve at sagen bliver kørt alligevel så man helt konkret får håndfaste beviser for sin uskyld? eller kan man kører et civilt søgsmål mod dem ved evt. sø og handelsretten, dels får at få skrift på sin uskyld og dels få at give dem et hak lige midt i panden så de evt. kommer til at betale få evt. tab i forbindelse med mangelen lån fra ny bank pga. denne sigtelse / falsk anklage??

    mvh

    Multivan

    #145240
    testForfatter

    virker lidt som en mærkelig sag det her.

    Politiet kan jo bare kontakte den arbejdsgiver du har løn sedlen fra og bede om en kopi. Om der er svindlet eller ikke burde kunne afklares ret hurtigt.

    i realiteten kunne du gøre det sammen og så dokumentere at du ikke har svindlet over for EIK bank.

    #145242
    HalliHalloForfatter

    Jeg tror ikke EIK-Bank har anlagt nogen som helst sag ved domstolene.

    Har sikkert alene anmeldt sagen til politiet, som så “kører" en almindelig straffesag.

    Igen et rigtigt dejligt spørgsmål for GP om EIK-Bank, er igen vand på hans mølle om hvor dårlig banken er blevet i det sidste år efter at han har forladt den.

    I mine øjne er det stadig en af de bedste og billigste banker!

    #145246
    AnonymForfatter

    Grunden til sagen her er mærkelig er vel helt grundlæggende, at Eik Bank er involveret. Eik Banki har jo en langt og besynderlig tradition for meningsløse politianmeldelser af kunder. Jeg er ikke bekendt med at een eneste sag, har ført til domfældelse!

    Sig mig, hvad er problemet egentlig her med de lønseddler?

    Er Eik Banki PF blevet knotne over at personen har glemt at oplyse den månedlige udgift til frokostordningen på 250 kr på arbejdspladsen? Eller mener Eik Bank, at det er en forbrydelse at mængden af overarbejde svinger lidt fra måned til måned?

    Det er simpelthen grotesk, at Eik Bank i den grad spilder politiets kostbare tid med meningsløse tidskrævende politanmeldelser, når politiet har så mange andre opgaver/problemer, som klimatopmødet i december, bandekriminalitet, skyderi i gaderne tiltagende narkokriminalitet, samt at Gellerup, Mjølnerparken og deslige som står i brand!

    #145248
    AnonymForfatter

    HalloHalli,

    Undres du ikke lidt over, at det hver gang er Eik Banks navn der kommer frem, når folk her i forum chokkeres over voldsomme sanktioner for små overtræk eller politianmeldelser?

    Vi er vist ude over det der kan tilskrives statistiske tilfældigheder.

    #145250
    HalliHalloForfatter

    Ja, men jeg tror ikke rigtig på det, at køre i samme rille hele tiden med de 5,75 kr., politianmeldelser, unødvendige rentestigninger og at man ikke længere kan hæve i udlandet uden gebyr giver ikke megen mening.

    Jeg er sikker på, at hvis dette spørgsmål er reelt, så har EIK Bank helt sikkert kontaktet det pågældende firma, og har entet fået bekræftet, at beløbene ikke stemmer eller at firmaet måske oven i købet slet ikke eksisterer.

    Jeg syntes det er godt, at EIK-Banken anmelder sådanne kriminelle forhold. Amagerbanken – som du ligeledes hader – anmeldte som bekendt Stein Bagger for fusk med fakturaer for et par år siden både til politiet og Danske Bank. Havde de dog bare taget anmeldelsen alvorligt, vil de sikkert sige i dag.

    Det er da rigtigt at Danske Banke har et godt produkt (24/7) til gode kunder, men hvis du ikke kan godkendes til det produkt, så ser vilkårene vist ikke alt for gode ud uden dog at vide det.

    #145326
    testForfatter

    halihalo nu forsøger du at beklikke seriøs argumenter med noget så plat som at man skulle hade EIK bank.

    Jeg er træt af banken jeg hader den ikke. Hvorfor jeg er træt af EIK bank har jeg gentagende gange fremført. Det her intet med had at gøre men det faktum at de grunde jeg havde til at skifte til banken eller rettere det produkt jeg troede jeg havde ikke længere er der.

    At du så som modargumenter skriver at det er alt for dyrt når jeg hæver gratis på mit visa kort for banken er jo noget vrøvl. Grunden til at scandia banken havde den politik var at de ikke havde nogle fysiske afdelinger. Det betyder jo at de spare alle de kvadratmeter til kunder og automater som f.eks. danske bank betaler i dyre domme for.

    Der er ingen der hader Amagerbank heller. De er bare som EIK bank i fare for at miste deres selvstændighed. Gad vide om du også mener Berlingske, Børsen og JP hader AMAGER banken?

    #145332
    testForfatter

    ps det kunne være sjovt fra Freakshow at få en præcis forklaring på hvad det er EIK mener er falsk ved løn sedlerne.

    #145352
    HalliHalloForfatter

    Jeg har lige skrevet et lille indlæg til denne tråd, men desværre fik jeg sat det under “Den Danske Bank – Kundetilfredshed".

    Se venligst derunder, er skrevet kl. 18.53

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.