hvad må en bankrådgiver??

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90334
    AnonymForfatter

    hej

    jeg har en veninde, som er meget utilfreds med hendes bankrådgiver i nordea. hendes bankrådgiver flytter bare rundt med pengene på hendes konti lige som det passer hende. ligeledes ringede hun ned i banken den anden dag og skulle have at vide hvornår hun var færdig med at betale hendes forbrugslån, som der er 12.640,38 tilbage på. hun betaler 1800 i måneden og fik at vide at det var hun om 9 måneder. jeg må sige at hvis det er rigtigt er det godt nok nogle høje renter de har i nordea.
    jeg har selv vestjysk bank (tidligere ringkøbing bank). dem er jeg meget tilfreds med. de har aldrig nogensinde rykket rundt med nogen af mine penge uden at spørge mig.

    jeg mener bare at de skal spørge en inden, fordi man har jo ikke skrevet under på nogen fuldmagt.

    mvh
    johnny

    #146440
    AnonymForfatter

    Tja… Hvis man overtrækker kontoen (tager uden at spørge), hvilket sandsynligvis er tilfældet i denne sag, hvem er det så lige der har dummet sig ? ? ?

    #146450
    thsvForfatter

    Mon ikke din lille veninde skulle have spurgt, inden hun “lånte" bankens penge!
    Se det dog fra bankens side istedet, at overtrække sin konto er jo det samme som at stjæle penge.
    Din veninde var nok bedre stedt med et Visa Electron eller lign. med saldokontrol, så der ikke kunne hæves penge, når der ikke er penge på kontoen.

    #146456
    AnonymForfatter

    Der er en grund til at bankerne generelt er nidkære med overtræk.

    Jeg siger ikke at bankerne skal gå til ekstreme yderligheder (som Eik Bank, der nærmest sidestiller et overtræk på 5,75 med væbnet bankrøveri) men overtræk er et problem for bankerne.

    Problemet centrerer sig om CAD-III direktivet og Kapitaldækningsbekendtgørelsen fra Finanstilsynet.

    Et overtræk SKAL ifølge lovgivningen betragtet som “objektiv indikation på fremtidig misligholdelse" og derfor medfører overtræk en betydelig belastning af bankernes basiskapital.

    En kredit med overtræk får simpelthen tildelt en højere risikovægt, og oversat til dansk betyder det, at banken skal parkere mere ansvarlig kapital i hængekøjen på din bekostning. Det er problematisk i en tid hvor den ansvarlige kapital både er knap og ekstremt dyr for bankerne.

    #146458
    AnonymForfatter

    Der er en grund til at bankerne generelt er nidkære med overtræk.

    Jeg siger ikke at bankerne skal gå til ekstreme yderligheder (som Eik Bank, der nærmest sidestiller et overtræk på 5,75 med væbnet bankrøveri) men overtræk er et problem for bankerne.
    Hr. General Prier

    Vil du være rar at uddybe hvad du mener om overtræk i EIK-Bank.

    Jeg kan ikke erindre at jeg nogensinde fra din pen, har hørt eller læst om at EIK-Bank sidestiller et overtræk med bankrøverei.

    Har du nogensinde skrevet dette før?????????????

    #146462
    AnonymForfatter

    Nej, det er en sarkastisk bemærkning henkastet til Eik Banks skarpe overtrækspolitik, som jeg og mange andre tidligere har omtalt.

    Sarkasme er forresten ikke morsomt, hvis det bagefter skal ekspliciteres til pinagtighed!

    #146470
    thsvForfatter

    Jeg siger ikke at bankerne skal gå til ekstreme yderligheder (som Eik Bank, der nærmest sidestiller et overtræk på 5,75 med væbnet bankrøveri) men overtræk er et problem for bankerne.
    Mon ikke bøden for væbnet røveri er større end de 100 kr, som et overtdær koster?!

    En smiley havde været på sin plads, hvis det var ment sarkastisk!

    #146490
    AnonymForfatter

    Sjældent at røveri straffes med bøde !!! 🙂

    #146498
    AnonymForfatter

    Det er forbudt at stjæle.

    Det er alle vel forhåbentlig enige om ?

    Hvorfor er det så ok at overtrække penge i et pengeinstitut,
    penge som kunden ikke er berettiget til.

    #146500
    testForfatter

    Finasmand det er naturligvis ikke i orden at få nej til et lån og så overtrække sin konto. Det kan man sige er skyldnersvig eller at stjæle.

    Det som jeg har brokket mig over hos EIK bank er at de sender mig et brev efter at jeg har dækket overtrækket ind fra en anden konto i sammen bank og tager et gebyr for 100 kroner for et sådan brev. Forskellen er at i mit tilfælde var mit samlede udestående med bank i mit favør så det var et sammenbrude af TDC system der gjorde at der var en tidsforskydning mellem forbruget fra en konto og overførslen fra en anden i sammen bank.

    Det svar jo lidt til at man skulle mene at et underskyd på en budget konto skulle betragtes som skyldner svig fordig f.eks. fra fjernevarmen ændre sig.

    #146502
    testForfatter

    ps vedrørende de høje rente i nordea kan vi ikke ud fra oplysningerne givet beregne renterne på lånet efter som at vi ikke ved hvor stort det 9 afdrag på lånet er. Det er sangsynligvis ikke 1800 kroner

    #146514
    AnonymForfatter

    En lille serviceoplysning:

    Nordea’s Produkt “Forbrugslån" kan ikke oprettes medmindre der vælges minimum 2 frimåneder – der er ikke oplyst noget om begge disse er med i perioden på 9 måneder.

    Hvorfor ringer I ikke bare ned og spørger hvad I betaler i rente hvis I er i tvivl? Ellers er det da meget nemt at undersøge selv hvis man har en netbank – alt står oplyst derinde.

    Men renten er enten 8,25%, 11,75%, eller 14,75% alt afhængigt af Fordelsniveau… 🙂

    Vh. Michael

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.