General Prier

Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)
  • Indlæg
  • #145902
    HalliHalloForfatter

    Kære John!

    Morten W. eller ej, jeg er sådan set ligeglad med hjem denne general er, bare han kunne opføre sig nogenlunde ordentligt herinde. Det kan ikke være rigtigt at han angriber sådan, hvis ikke man er enige i hans analyser, holdninger m.v. og bruger ukvemsord, som idioter, løgnere, lalleglade landsbytosser og sidst er jeg blevet udnævt til Mybankers platugle.

    Jeg mener dog stadig at Mybanker deltager i debatten, men om det er rigtigt kan ingen jo vide 100%, men jeg er i hvert fald af den opfattelse, at man har en stor interesse i at være med.

    Nu er jeg selv bortrejst i de næste par uger, så jeg har ikke tid evt. at begrunde min opfattelse.

    Mange hilsener

    Anders

    #145908
    RedaktionenForfatter

    Kære Hallihallo

    Tak for din mail. Vi har sat Elisabeth på til at overvåge sprogbrug og etik, og det har allerede hjulpet meget.

    Så jeg tror på at alle vil se en mere ordentlig tone i fremtiden, ellers får de med Elisabeth at føle 🙂

    Men igen, vi er meget lidt aktive i debatten, vi har simpelthen ikke tiden og heller ikke lysten, så længe debatten er så fin som tilfældet er.

    God ferie!

    Med venlig hilsen

    John Norden

    #147004
    HalliHalloForfatter

    Det er fint John, nu må vi håbe er folk lever op til de nye lidt strengere krav.

    #147006
    AnonymForfatter

    Jeg har også fulgt Generel Priers indlæg og glæder mig til at personangreb mod ham bliver stoppet.

    Enhver må have sine egne meninger og teorier, men synes godtnok han bliver svinet til for sine.

    #147050
    NicklausForfatter
    #147078
    AnonymForfatter

    ENIG

    #147138
    AnonymForfatter

    Som bekymret aktionær i Amagerbanken vil jeg da også gerne vide hvem General Prier er. Jeg finder det bekymrende at hver gang General Prier taler negativt om mine aktier taber jeg penge. Hvad er der i det for ham eller hende? Er der blot tale om en spekulant der laver profit for at udnytte dette forum for egen vinding som mange andre har gjort det før? Vi har jo i Danmark set journalister blive dømt for at udnytte egne udtalelser til egen økonomisk vinding. Eftersom General Prier ser ud til at have særdeles god viden om investeringer og aktiemarkedet (måske en mægler, bankmand eller privat formueplejer) har jeg valgt at melde det til finanstilsynet som mistanke om kursmanipulation. Jeg finder det grotesk at så mange holder hånden over en som tjener penge på bevist at manipulerer med aktiemarkedet.

    Svendsen

    #147140
    MichaelForfatter

    Det er jo paranoia det dér Svendsen. At melde en tilfældig (no offence GP) debattør i et åbent debatforum til Finanstilsynet er direkte latterligt. At tro at GP’s indlæg kan ændre aktiekursen op eller ned er endnu mere latterligt. Manden har aldrig givet sig ud for at have insiderviden om hverken Amagerbanken eller nogen anden virksomhed, så din henvendelse til Finanstilsynet vil med garanti blive afvist.

    Iøvrigt kræver det en dommerkendelse for at få GP’s personlige informationer. Noget som ikke vil blive givet i denne sag.

    #147142
    AnonymForfatter

    Det var squ dagens griner. HAHAHA 🙂 LOL LOL

    MAX GRINER. Håber det er en JOKE ellers er det godt nok en af de mest stupide anmeldelser jeg længe har hørt om.

    Generalen har da på ingen måde mulighed for signifikant at ændre kursen. Tror du formuepleje lige er inde og tjekke hvad generalen skriver på mybanker i dag.

    HAHAHA LOL LOL 🙂

    #147144
    AnonymForfatter

    Du har sikkert ret Michael, men for mig med pensionsmidler i klemme er det måske på sin plads at være lidt paranoid. Jeg skal ikke gøre mig klog på lovgivningen, det har vi heldigvis et rigtig godt finanstilsyn der kan gøre. Derfor har jeg også kun gjort det som enhver borger burde gøre hvis noget virker mystisk og mistænkeligt. Når der kun fokuseres på negative nyheder og ikke de lysglimt af positivitet som har været de sidste dage så mener jeg der er noget galt. At tale en aktie op eller ned kan give hårde straffe hvis det er med gevinst for øje.

    Svendsen

    #147146
    MichaelForfatter

    Korrekt. Det er ulovligt at kursmanipulere, men vi taler her om en fuldstændig anonym person i et tilfældigt debatforum. Hvor stor indfydelse tror du lige en sådan person har? Tror du ATP lige checker GP’s udmelding på Mybanker inden de placerer 3-4 milliarder senere på formiddagen?

    Personligt går jeg og overvejer køb af DSV-aktier, da jeg tror de vil stige i fremtiden. Har jeg gjort noget ulovligt nu ved at offentliggøre det? Nej vel…

    #147148
    MichaelForfatter

    En tilføjelse: Selv HVIS GP har insiderviden om Amagerbanken er det ikke ulovligt at skrive hverken det ene eller andet her – sålænge han bevarer anonymiteten.

    #147150
    AnonymForfatter

    Du er squ da en komisk fætter, Svendsen.

    Har du så også meldt Berlingske Tidende for den yderst kritiske artikel avisen bragte i søndags om Amagerbankens bundrådne udlånsbog? Blandt andet gav artiklen et eksempel på en konkret ejendom, som Finanstilsynet vurderede til 850 mio., men som var belånt for næsten det dobbelte. MASSIV OVERBELÅNING.

    Eller hvad med dagens Berlinger på side 8, hvor David Bentow mere end antyder at Amagerbanken er på en nærmest umulig mission, hvor man skal gennem hele 8 successive trin, som alle skal gå godt for at Amagerbanken overlever. Som han skriver “ledelsen skal i gang med et langt forhindringsløb, der skal sikre bankens overlevelse. Hvis Banken snubler blot i et trin, vil det sandsynligvis betyde, at Amagerbanken må opgive selvstændigheden". Herefter gennemgår han de 8 mere eller mindre umulige trin.

    Jeg vil anbefale dig at læse Erhvervsankenævnets stadfæstelse af Finanstilsynets underkendelse af solvensprocenten. Det er ikke køn læsning. Det fremgår ganske klart, at værdiansættelserne er højest tvivlsom.

    Det er jo ikke statshemmeligheder, men offentligt tilgængeligt.

    http://www.erhvervsankenaevnet.dk/sw56077.asp

    Det er ikke nødvendigt at tale Amagerbanken ned, og det har jeg heller ikke nogen interesse i, eller mulighed for. Det klarer Amagerbanken så udemærket selv.

    #147152
    AnonymForfatter

    Du kan være ganske roligt, jeg har kun den viden om Amagerbanken, som er tilgængeligt for almindelige eksterne investorer.

    Jeg har aldrig ejet Amagerbankaktier og har aldrig shortsolgt Amagerbankaktier.

    Forøvrigt så har jeg da som aktionær i Danske Bank (som får 1/3 af regningen for bankkrak sendt videre) al mulig interesse i at Amagerbanken ikke skal afvikles.

    Men jeg ser nu sådan på det at mine “små-analyser" af Amagerbanken umuligt kan påvirke Amagerbanks skæbne, og skulle der endelig være en beskeden kurspåvirkning, jammen så er det altså ikke ulovligt, at eksterne analytikere har en kritisk holdning til, og analyse af, en dansk bank.

    Efter min mening er det rent ud sagt noget kreditsvineri af værste skuffe det der er foregået i Amagerbanken, Fioniabank og Roskildebank. Risikotagningen og koncentrationen af engagementer har været fuldkommen vanvittig, og det pålægger de øvrige banker og muligvis i side ende skatteyderne en kæmpe regning, som de uforskyldt skal betale.

Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.