Omlægning af lån på udlejningsejendom

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90326
    AnonymForfatter

    Hej, Jeg har en villa i Odense som jeg udlejer, første etage udlejes som tre selvstændige værelser, stue etagen udlejes som lejlighed. Ejendommen er købt i 2005 og en familie ejendom og blev dengang belånt med rentefri pantebrevslån. Jeg vi nu gerne have lånet omlagt til realkredit lån, hvor jeg har regnet ud spar et par tusinde kroner om mdr.

    Men hver gang jeg har henvendt mig til realkreditinstitutter, har der været et eller andet punkt hvormed de har afvist min ansøgning, i alle tilfælde har det været fordi at jeg udlejer ejendommen. Er det virkelig så svært at få omlagt sin udlejningsejendom ? og er der nogen der har nogle god råd til hvad der skal til eller hvor man skal forsøge?

    #144622
    AnonymForfatter

    Så længe lånet er rentefrit, kan det da ikke fåes billigere.

    #144624
    AnonymForfatter

    Sorry.. mente afdragsfri 🙂

    #144664
    AnonymForfatter

    Hej ihtezaz,

    Jeg tolker dit indlæg sådan, at du har spurgt alle realkreditinstitutter om realkreditlån, og der fået nej.

    Svaret på dit spørgsmål “Er det virkelig så svært at få omlagt sin udlejningsejendom ?" må derfor være. Ja, åbenbart.

    Svar på dit spørgsmål til “… nogle god råd til hvad der skal til eller hvor man skal forsøge?" må være, Spørg realkreditinstituttet, som eventuelt skal låne dig pengene.
    Det er dem, som ser dine regnskaber og kender realkreditloven. De vil derfor være de eneste, som kan svare dig.

    Ja, enklere kan det næppe blive,

    #144666
    NultopskatForfatter

    Realkreditselskaber kunne heller ikke før finanskrisen lide værelsesudlejning. Dog kunne man dengang få dem med på 60 % belåning, meeen der er jo en grund til at du oprindeligt financierede med pantebreve, og penge er altså ikke blevet lettere tilgængelige siden snarere tværtimod..

    #144926
    AnonymForfatter

    Ja det nemlig korrekt værelses udlejning er de bestemt ikke glad ved.
    Dog fik jeg på et tidspunkt at vide afnykredit, at hvis jeg fik omregistreret mit
    hus til 2 familie i stedet for 1 familie var der mulighed for omlægningen.

    Kender i til om det er besværligt at få omregistreret et hus fra 1 familie til 2 familie. Huset er i to etager, stueetagen har lukket vha. en brand dør. hvad ellers
    kan kommune kræve ved en sådan omregistrering. ?

    #144934
    AnonymForfatter

    Der må du spørge i din kommunes tekniske forvaltning. Du kan starte med at henvende dig til Borgerservice: Byg og Bo (kan hedde forskelligt i kommunerne)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.