Hvad kan vi gøre med vores gæld…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90316
    AnonymForfatter

    Vi er et par, som har gæld langt over ørene, står begge i RKI…
    Er der slet ikke mulighed for at kan låne penge et sted fra? Bank rådgiveren har sagt nej, rådgiveren sagde, når vi nu havde fået barn, vil hun ikke hjælpe os mere… Hmm.. Det hænger jo ikke sammen…

    Vi bor så et sted, hvor vi meget gerne vil væk, ret hurtigt..

    det jo igen det med at låne penge..

    andre der har været i noget lignende dilemma?

    #144392
    J LarsenForfatter

    Så hjælper det jo ikke at låne mere, det skubber Jer, jo bare længere ind i gældfælden.

    Jo, det hænger sammen, når i har fået et barn, så har i fået flere udgifter, og dermed kræver banken et større rådighedsbeløb.

    #144394
    AnonymForfatter

    Har hørt rådigheds beløbet skulle være omkring 3500,-? eller noget i den stil… Jeg vil bare mene, at når man har brug for hjælp, skal bank rådgiveren lytte… Det gør hende her ikke… Hun vil slet ikke høre på os…

    #144396
    HalliHalloForfatter

    Ja, jeg har været i samme situation, men jeg betalte bare min gæld af før jeg stiftede ny gæld.

    Det er den eneste rigtige vej frem.

    DM i gældstiftelse er noget kedeligt noget.

    #144398
    AnonymForfatter

    Vi afdrager rimelig meget hver måned.. så kan godt se en ende på det om et par år.. Gid man vandt i lotto…

    #144404
    AnonymForfatter

    Gnid lige søvnen ud af øjnene. Bankrådgiveren er ansat i en privat virksomhed, som ikke gider bruge tid på kunder som ikke er kreditværdige.
    Når man har ”meldt” sig ind i foreningen RKI, betyder det man minst en gang (måske flere) ikke har overholdt indgået aftaler —

    At få et barn er IKKE en formidlende omstændighed. I har vel ikke sat barn i verden uden at have ordentlige og fornuftige økonomiske forhold at tilbyde barnet? Alt andet er uansvarligt.

    Se sandheden i øjnene —- der er ingen som vil låne jer penge, før I har betalt hvad der skyldes og I er slettet i RKI.

    HUSK: Et gammelt ordsprog siger, man kan tvinge hesten til truget, men man kan ikke tvinge den til at drikke —- oversat —- Du kan gå til din bankrådgiver, men du kan ikke tvinge hende til at lytte eller låne dig penge.

    #144410
    AnonymForfatter

    Bankernes krav til rådighedsbeløb til et par med 2 børn ligger typisk i størrelsesordenen 12.500-15.000 kr.

    Det nytter ikke noget I bare bliver ved med at låne og låne, hvis I ikke selv har nogen klar plan om hvordan pengene skal betales tilbage.

    Hvis I har et rådighedsbeløb på kun 3.500 kr. er det fuldkommen utænkeligt at nogen långiver vil låne jer så meget som 1 krone.

    #144416
    testForfatter

    det er som med fysik form og slanke kure som det er med gæld. Ingen smerte ingen gevinst.

    Vi ville alle gerne vinde i lotto, men der kun en vej. Brug mindre ind i tjener og hold om med at stife gæld. Det er en ekstrem dyr måde at finaciere forbrug på

    #144434
    AnonymForfatter

    Jeg bliver nødt til at spørge, for tænker tit dette…
    Det er min opfattelse, at man kommer længere herinde ved at klargøre HVORFOR man mener, et lån er eneste udvej.

    Jeg tror, mange herinde ikke ser et lån for at kommer ud af gæld eller mens man er i gæld som en mulighed.
    Og derfor kunne folk drage nytte af, at de herinde kan få et anderledes syn på, at der måske er nogle alternativer, der på længere sigt er mere realistiske og ikke bare udsætter og forøger problemet.

    Så kan du, DM, ikke fortælle hvorfor du bedømmer et lån er nødvendigt og komme med mere info, fremfor bare at spørge om hvor du kan låne?
    Det er svært at råde dig til, når man ved de 99% af gangene vil være at hjælpe dig i uføre. Og det har folk herinde det ikke godt med, tolker jeg ud fra svarene.

    #144438
    MichaelForfatter

    eXeel

    Jeg tror det handler om tid og tålmodighed i bund og grund. De mennesker der stiller de her evindelige spørgsmål har ikke tålmodighed: Hverken til at spare op til forbrugsgoder i første omgang og slet ikke tålmodigheden til at komme ud af gældsspiralen. Vi ved jo alle godt, at gældsproblemer næsten aldrig løses med et snuptag, men er noget der kræver mange år.

    Så derfor får vi disse spørgsmål igen og igen. Hvis man aldrig er blevet opdraget til at have en fornuftig omgang med penge, men bare forbruger låner og forbruger, ja så er det svært at indstille sig på en radikalt anderledes levevis. Mange forstår jo ikke engang situationens alvor og bliver fornærmet over de svar de får herinde.

    Svaret på “Hvor kan jeg låne selvom jeg er i RKI" er ALTID – uden undtagelse: Ingen steder. Så kan vi dog ikke folk til at forstå denne simple sammenhæng og undlade at stille spørgsmålet igen og igen? (nej, jeg tror det desværre ikke)

    #144626
    AnonymForfatter

    Kære Michael. Jeg er den opfattelse af du er dum som et hammerhoved for det er dog ikke studenterhuen der gør dig platfodet. Jeg har læst dine tidligere indlæg rundt omkring og de er dog ikke for kloge hverken at læse. Alle kan komme i en situation hvor de uforskyldt kan komme i RKI og du sidder som en arrogent i….. som sidder og fortæller om din kæreste der kan tage de offentlige transportmidler fordi bil ikke er en mulighed for hende. Synes du ærglig talt ikke du er lidt for meget. Jeg synes faktisk du skal finde et andet forum til at være fordømmende og arrogant overfor. Det er dog ikke lige det folk har brug for. Det er ikke alle mennesker som er selvforskyldt i deres situation men det ser du lidt stort på. Find et andet forum og et andet emne du kan være fordømmende overfor. Det vil klæd dig. Folk har ikke brug for sådan nogen som dig når de står i en håbløs situation. Gud fader bevar mig vel. Du virker som om du er hævet over alle andre.
    Tutten48

    #144630
    AnonymForfatter

    Hej Tutten

    Skal ikke forsvare Michael men derimod rammer hans indlæg plet hver gang.

    Nu er det vist ikke selvforskyldt at personen som skrev dette indlæg er i RKI jf. hans notat om at han har gæld op til begge ører.

    Og emnet RKI/hvor kan man låne har været debateret til hudløshed. Emnet burde være lukket med at har du RKI så er du ikke kreditværdig. Og så er den historie ikke længere.

    Kan desværre ikke se problemet i Michaels indlæg somsagt og du kan så have dine meninger omkring mig udfra dette.

    /FuTu

    #144648
    AnonymForfatter

    Hej alle i denne tråd.

    Løsningen for folk, som er havnet i RKI “uforskyldt" og har en “dum bankrådgiver, som slet ikke vil tale med dem" eller bare mangler “lån til den 1. i næste måned" og så videre, kunne været tilmelde sig Gældsfælden på TV3.

    Gældsfælden ser ud til at have “hurtige løsninger", hvor folk alene skal acceptere at undvære deres økonomiske frihed i ca. 1 måned, maksimalt.

    Derefter dumper de nemme løsninger “ned fra himmelen".

    At vi som seer så ikke lærer noget af det, gør jo ikke underholdningdværdien mindre.

    Så løsningen var…

    Tilmeld dig Gældsfælden på TV3 og giv os andre lidt letbenet underholdning.

    …ups, nu får jeg nok en del tæsk for dette svar :o)

    #144662
    testForfatter

    tutten48

    det var da det mest flabede vrøvl jeg til dato har læst her. Michaels indlæg er da så langt at foretrække.

    du klager over andres tone? Hvad ind i h.. hvad med din egen du???

    #144690
    thsvForfatter

    Du spørger:
    Hvad kan vi gøre med vores gæld?

    Afdrage den, det er det korte korrekte svar.
    Banken kan ikke leve af at låne penge ud!
    Den kan kun overleve, hvis de udlånte penge forrentes og afdrages.
    Når I står i RKI har I jo bevist at I er dårlige betalere, og så er i en dårlig forrentning for banken. De kan ikke nægte jer en lønkonto, men hvis I overtrækker kontoen er det jo reelt bankens penge I stjæler (låner uden at spørge om lov).

    Jeg kan godt forstå, at banken siger nej til yderligere lån.
    I skal lægge et fornuftigt budget, og evt. søge om gældssanering.
    Kun ad den trange vej kan I komme ud af gældsfælden.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.