Jeres historie og baggrund

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90289
    AnonymForfatter

    Det kunne være interessant, hvis nogle af jer faste gængere herinde vil fortælle lidt om, hvad der får jer til at interessere jer for et forum som dette.
    Hvad er jeres baggrund, jeres historie for at være her? 🙂

    Det er ikke ment som nogen målestok eller noget, ren og skær nysgerrighed.

    #143780
    AnonymForfatter

    Jeg selv har indtil for nylig været rimelig fattig studerende. For to år siden havde jeg boet nogle måneder med min nye kæreste og økonomien var lidt trang, hun havde et lån jeg syntes tog meget i rente hvert kvartal og ønskede egentlig at sætte mig ind i, om økonomien kunne optimeres.

    Det gjorde at jeg satte mig lidt overfladisk ind i renter, hvilken holdning man måske bør have overfor bankerne og lærte mig selv Excel, for at kunne få et overblik over vores budgetter.

    Siden da har jeg nydt hver måned at tage mig af budgettet, når lønnen kommer ind. Det er blevet lidt en hobby fremfor en negativ ting, som det måske var tidligere da jeg manglede overblik.

    Jeg ved stadig ikke ret meget, der er masser at lære, men jeg synes det er interessant at bruge disse fora til at høre lidt om andres situationer og de tips, de får med på vejen.
    Det er min baggrund for at være herinde 🙂

    #143782
    AnonymForfatter

    Jeg interesserer mig for penge, aktiemarkedet og i det hele taget bare investering, som jeg er begyndt at tage lidt mere seriøst, handle med aktier osv.

    Og så synes jeg det er fedt at kunne få besvaret de spørgsmål jeg kunne have, eller hjælpe andre med nogle gode råd.

    #143870
    AnonymForfatter

    Eftersom vi i 2007 “brændte inde" med et ekstra hus, blev vi nødt til at sanere vores økonomi. Huset er nu udlejet og passer stort set sig selv, dog med et beskedent underskud hver måned.

    I løbet af det sidste år har jeg holdt totalt styr på alle udgifter/indkomster samt fået styr på skatten (jo også en væsentlig ting når man pludselig er bolighaj, som én engang så venligt kaldte mig herinde i forummet). Jeg kan med stolthed sige at vi har nebragt vores gæld med 90 000 kr. siden oktober 08.

    Jeg er egentlig blevet hængene fordi jeg synes debatten generelt er interessant. Ind imellem utroligt underholdene og andre gange skræmmende….

    Hilsner fra Money3

    #143916
    testForfatter

    tidsfordriv er det vel mest og så fandt jeg forummet første gang da jeg fik det famøse info fra EIK bank om at jeg skulle til at betale for at bruge mit visa kort i udlandet.

    p.t. er jeg så ramt af finaskrisen endo vores indtægt før skat stadig er større og vores gæld væsentligt mindre ind det indlæg jeg f.eks. lige kommenterede på. Med penge er jeg nok en ekstrem forsigtig per. Jeg siger gerne at man kun skal investere de penge i aktier som man har råd til at tabe og har altid bare sparet mine midler op. I helt gamle dage havde jeg obligationer som man selv klippede i men det blev jo så for dyrt og i dag har jeg bare pegende på opsparingskontoen. Det var derfor scandibanks lån passede mig så fint men nu gruer jeg lidt for om ikke vi kommer til at se en stigende rente samtidigt med at eik bank ryger ud med file skyldevandet.

    #143924
    AnonymForfatter

    Redaktør, har en grad i historie og geografi, kom herind pga. et skatteproblem, og er blevet hængende.

    #143928
    AnonymForfatter

    Interesse for penge/aktier. Interessant debat, underholdende og også nogle gange skræmmende som Moneyx3 skriver. Er kvinde, nær de 50.
    Er mega nysgerrig for at høre om generalens baggrund!!

    #143942
    AnonymForfatter

    28 årig bankrådgiver, der nyder at følge med i debatten omkring hvad der rører sig på markedet. Jeg har har et speciale i investerings- og pensionsrådgivning – og føler også at det er her at jeg kan bidrage med noget.

    Jeg foretrækker at holde mig udenfor alle prisdebatter kva mit arbejde, men giver gerne et råd med på vejen hvis dette ønskes. Er herinde sådan lidt “on/off" – prøver på at undgå de “skræmmende" debatter… 🙂

    /Michael

    #143962
    MichaelForfatter

    Jeg oplyser af princip aldrig særlig meget om mig selv i diverse netfora, men kan da sige, at jeg arbejder i en større international virksomhed.

    Generelt interesserer jeg mig for økonomiske forhold både i samfundet som helhed og på det privatøkonomiske plan. Det er tankevækkende, at noget så “kedeligt" som penge kan få folk helt op i det røde felt herinde til tider.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.