Tidliger kunde i Roskildebank = nye dårlige rente vilkår i ny bank

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90262
    AnonymForfatter

    Hej.

    jeg har brug for lidt råd fra jer, jeg ved sidder der ude som har en masse forstand på bankforretninger

    mit probem er at vi var kunde i det tidliger roskilde bank, min afd er nu overgået til Arbejderneslandsbank.
    i den forbindelse har vi lige været til måde ang nogle lån som de vil have over på deres vilkår, hvilket også er fint nok, men nu viser det sig så at deres vilkår er meget ringer set fra mit syns punkt. jeg har jo en underskrevet aftale dog med Roskildebank omkring vilkår mht renter osv. er den aftale bare helt anulleret nu hvor banken er blevet overtaget?

    jeg ved slet ikke om det er muligt at opnå samme vilkår i en anden bank hvis vi skifter, men mener bare ikke man bare skal sige “ja tak om amen" ( også selv om den nye bank rådgiver bilver lidt mopset )

    Hvordan står jeg?

    #143236
    AnonymForfatter

    Roskilde Bank eksisterer ikke længere, og AL Bank har ret til at opsige de gamle låneaftaler med den frist, der nu engang gælder ifølge aftalen.

    Du har derfor kun to muligheder:
    a) Accepter vilkårene i AL-Bank.
    b) Skift bank

    Hvis jeg var dig, ville jeg da helt klart benytte anledningen til at indhente flere banktilbud (men lad nu være med at gå i EIK Bank).

    Disse kan du eventeult bruge til at presse AL-Bank.

    #143242
    AnonymForfatter

    okay, hvor finder jeg fristen før opsigelse af lånet fra bankens side? gætter på det må stå i papirne men hvor lang tids frist plejer det at være?

    #143260
    MichaelForfatter

    Læs din låneaftale

    #143274
    AnonymForfatter

    Enig.

    Du er nødt til at læse lånedokumentet igennem.

    Mit gæt er banken har 1-3 måneder opsigelse på lånet.

    #143276
    AnonymForfatter

    ja jeg må læse det igennem, men har dog været forbi 2 banker idag som mente at de godt kunne være med på noget der ville ligne mine tidliger vilkår med Roskilde bank. så det arbejder jeg vidre med..

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.