Samlægning af gæld

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90250
    AnonymForfatter

    Jeg har fået oparbejdet en gæld af div. forbrugslån og kontokort på i alt 850.000 som jeg afdrager med 12.500 hver måned. Dette er rigtig mange penge, og jeg kunne godt tænke mig at samle dette i et banklån, og få et så lavt månedligt afdrag for ikke at belaste den månedlige økonomi mere end den allerede gør.

    Er der nogen der ved om det overhovedet er muligt at samle en så stor gæld i et banklån, uden at kunne give en sikkerhed for det?
    Min bolig har desværre ikke noget friværdi i øjeblikket.

    Hører gerne fra andre der har erfaringer eller viden om dette.

    #143056
    AnonymForfatter

    Hvis du har sikkerhed for lånet i form af fast ejendom med 850.000 i friværdi, kan du måske samle gælden.

    Ellers er det fuldkommen håbløst.

    #143070
    LMAForfatter

    I og med der er tale om rene forbrugslån, uden nogen sikkerheder, da er ydelsen efter min mening alt alt alt alt alt for lav idag. Lånet er først afviklet om 10+ år.

    Der er formodentlig ingen banker der vil røre ved lånene.

    Kan du ikke sælge noget af det du har købt, og nedbringe din gældsbyrde?

    #143088
    AnonymForfatter

    Prier, han skriver han ingen friværdi har.

    R. Jørgensen, jeg er lidt nysgerrig. Håber det er okay. Hvordan kan man opbygge en forbrugsgæld på 850.000 kr? Og hvorfor?
    Hvis du har råd til at betale 12.500 i afdrag på gælden månedligt, så må du have en rimelig god løn. Hvad var så vigtigt at få inden opsparing?

    Ren nysgerrighed, ikke for at træde i det.

    #143096
    AnonymForfatter

    Hej exeel

    Opbygningen af gælden er sket igennem længere tid og er bl.a. brugt til flere forbedringer af vores hus, hvor der ikke har været nok friværdi, samt i et forkert forbrugsmønster. Og ja jeg har en fornuftig indkomst, og kan også afdrage på gælden, men der er ikke ret meget luft i den daglige økonomi. Så det jeg havde brug for, hvor at komme videre med en bedre balance i økonomien.

    #143098
    MichaelForfatter

    Selv HVIS det komplet utænkelige skulle være muligt – nemlig at en bank overtager gælden til en rimelig rente (omkring 10%) og lang løbetid – er det perspektivløst. Det nytter ikke noget at slæbe rundt på en forbrugsgæld af den kaliber i 15-20 år.

    Eneste løsning på gældsproblemer er at eliminere gælden. Enten ved at betale den eller ved at få gældssanering, hvilket er ekstremt vanskeligt i dit tilfælde da det er forbrugsgæld. Havde der været friværdi have løsningen været oplagt: Sælg huset og brug fortjenesten på afdrag, men det er heller ikke en option her.

    Tilbage står kun 2 muligheder: Fortsæt betalinger og lev meget spartansk eller sælg huset (og bilen hvis der er en sådan), stop betalingerne og acceptér et liv uden nogensinde at kunne eje noget af værdi igen. Evt. kan en akkord forhandles hjem efter en længere periode.

    Der er ikke andre muligheder

    #143100
    AnonymForfatter

    Michael har ret. Du sidder i gældsfængsel.
    Prøv at skifte bank – og prøv at opnå en frivillig akkord.
    Stop betalinger – og gå i gang med forhandlinger.
    Det kræver måske en god advokat eller revisor.
    Du må nødvendigvis gå i gang med en ny økonomi.

    #143102
    AnonymForfatter

    Jeg bruger annuitetslånsberegneren på bankinfo.dk.
    Med et lånebeløb på 850.000 og 10 % i årlig rente giver det en månedlig ydelse på 11.232 kr i 10 år. Det er en del mindre end de nævnte 12.500, og vil ‘kun’ tage 10 år.

    #143112
    NultopskatForfatter

    Godt arbejde JP, så “mangler" du jo blot at finde nogle, der vil udlåne 850.000 uden sikkerhed til 10 % i rente…;o)

    Håber at du bemærker sarkasmen,

    #143126
    MichaelForfatter

    I en tid hvor bankerne rask væk giver boligkøbere uden gæld et nej pga. de mangler 1000-1500 kr. i rådighedsbeløb er det ikke blot utænkeligt, men nærmere UMULIGT at få et lån uden sikkerhed i den størrelse. Der er ikke grund til at spilde tid på den slags.

    #143132
    AnonymForfatter

    Haha nultopskat, jeg ved skam godt at det nok er umuligt :0

    Men nu skrev Michael jo bare 31. august 2009 15:01 at “Selv HVIS det komplet utænkelige skulle være muligt – nemlig at en bank overtager gælden til en rimelig rente (omkring 10%) og lang løbetid – er det perspektivløst. Det nytter ikke noget at slæbe rundt på en forbrugsgæld af den kaliber i 15-20 år", og så ville jeg bare pointere at hvis “det komplet utænkelige" skete, så ville det faktisk kun tage 10 år, og samtidig være en mindre post i budgettet end den R. Jørgensen IDAG betaler, jvf. “ja jeg har en fornuftig indkomst, og kan også afdrage på gælden".

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.