Pensam Bank

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90249
    AnonymForfatter

    Hej Forum
    Er der nogle som har erfaringer med Pensam Bank? Min kone er medlem af FOA og det virker som om deres rentesatser osv generelt er gode? Er der nogen “catch" ved dem?
    Jeg overvejer at flytte mine tre børns børneopsparing da renten efterhånden er faldet til 3% ved Sparekassen Sjælland. De reklamerer jo med 4,5%.

    #143052
    AnonymForfatter

    I min familie er der gode erfaringer med Pensam Bank.

    #143136
    JustusForfatter

    Jeg er selv flyttet fra Lån og Spar Bank til Pensam, og er fuldt ud tilfreds (da jeg bla.a. fik halveret mine renteudgifter) hvor tingene fungerer nemt og hurtigt over mail.

    Det er dog vigtigt at notere sig at det “kun" er en internetbank, så hvis man ønsker personlig ansigt til ansigt kontakt, bør man nok vælge en anden bank.

    #143154
    AnonymForfatter

    Jeg har netop besluttet at overflytte mine børns børneopsparing til pensam og beholde vores andre konti i vores nuværende pengeinstitut. Jeg har ikke brug for en høj grad af service, da de stort set bare skal opbevare mine (små)penge. Jeg har ikke lån udover realkreditlån.
    Det betyder mere at mine børn får en ordentlig forrentning da pengene jo er bundet i en længere periode…

    Tak for kommentarerne.

    #163332
    Mr.M.Forfatter

    Hvad er der lige sket med Pensams rentesatser?

    ved saldo 0-25.000 kr. 0,60%
    ​ved saldo 25.000 – 200.000 kr.​ 0,60%​
    ved saldo 200.000 – 400.000 kr.​ 0,90%​
    ved saldo over 400.000 kr.​ ​1,25%

    De er da røget sindsygt langt ned. Havde jeg da ikke opdaget. Hvornår er de røget ned under 1 % ?

    #163380
    thsvForfatter

    Vel med Nationalbankens sænkning af deres rentesatser!

    Til belåning af andelsboliger 0-80% er rentesatsen dog yderst favorabel med de 4,426%, hvor Nordea er i 4,85% (jeg tror dog at satsen er 5,05%) og DB i 4,85-9,85%….

    #163388
    Mr.M.Forfatter

    National banken har hævet renten to gange, og pensam har så sat renten ned med over 1 pct.

    #163410
    thsvForfatter

    Siden september 2009?

    Det er jo kun indskudsbeviser, der har ændret renten fornyeligt.

    Men Pensam kan vel osse få billig finansiering ad anden vej, så derfor er renten ikke højere på opsparing for tiden.

    #163444
    AnonymForfatter

    Lige et tillægsspørgsmål om Pensam bank.

    Hvis man har et boliglån i banken på fx. 300.000 og et realkreditlån på 1.200.000.

    Kan man så beholde realkreditlånet og bare få de 300.000 oprettet som en boligkredit hos Pensam?

    De har jo ikke, så vidt som jeg kan se, et samarbejde til et realkreditinstitut.

    Hvad med realkreditinstituttet, kan der komme problemer med dem, hvis man ikke er kunde i deres samarbejdsbank mere. Fx. flytter fra Nordea men beholder lån i Nordea Kredit?

    #163446
    thsvForfatter

    Det kan man sikkert godt.

    Men hvorfor skifte fra Nordea med rentesats på 4,95% til Pensam med 6,823% for et tilsvarende lån? Og der påløber jo stiftelsesgebyr plus tinglysning til 1.400 kr på sådant et skift.

    Pensams satser er kun billige for 0-80% belåning i andelsboliger, til ejerboliger er Nordea og måske osse Danske bank billigere.

    Ved favoritbelåningen:
    80% F1-afdragsfri
    15% boliglån over max. 10 år
    Er DB+RD noget billigere, hvis man kan opnå en rentesats på højest 5% på boliglånet, da adm.bidraget er billigere hos RD end hos Nordea, som jo tillægger 20% nu for den slags luksuslån!

    #163448
    Mr.M.Forfatter

    Fandt mit kontoudtog fra september, der var det 1,35% (så vidt jeg lige husker) for mellem 25k-200k. Nu er de så 0,60%.

    #163456
    AnonymForfatter

    Jeg er ikke kunde i Nordea, det var bare et eksempel 🙂

    #163546
    thsvForfatter

    Nå, men så skal du flytte til Nordea frem for Pensam, da de er billigst på boligfinansiering 80-100% totalt set, selvom DB måske tilbyder en lidt lavere rente på selve boliglånet, er Nordea billigere i rente totalt på: Boliglån og budgetkonto, da du får samme rente på indestående, som du betaler til banken.
    Jeg har i en anden tråd udregnet fordelen for Generalen:
    DB = 4,75%, Nordea = 4,95% og lån på 500.000 kr ved en saldo på 20.000 kr i gennemsnit.
    Et mindre lån vil gøre Nordea mere fordelagtig, da man ved 300.000 kr sparer 400 kr yderligere i renter hos Nordea i forhold til lån på 500.000.
    Pensam bank er klart dyrere end Nordea (og BRF bank) for denne type lån, så kan ikke betale sig at vælge dem.

    #163578
    ForbrugerenForfatter

    Dette gælder kun, hvis du har realkreditlån i Nordea, ellers er Nordeas rente 9 %. Se mere her http://www.nordea.dk/Privat/Bolig/K%C3%B8b+af+bolig/Mere+fakta/876522.html specielt følgende “Det ændrer vi med Nordea Prioritet, Boligkøb. Det nye lån lægges oven på et realkreditlån i Nordea Kredit, og tilsammen dækker de to lån alle udgifter – også kontantbehov."

    #163594
    PD 99Forfatter

    Pensam sænkede deres indlånsrente 29. oktober.

    Så nu er jeg også på vej væk fra dem i en fart.

    Deres “e-mail-service" med orientering om renteændringer virker tilsyneladende ikke – pudsigt nok…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.