Dyrere Boligkredit – Hjælp

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • MyatixForfatter
    Indlæg
  • #90242
    MyatixForfatter

    Jeg håbede nogen kunne være i stand til at give mig nogle råd om et lån boliglån jeg har.

    I øjeblikket har følgende lån:

    – RealKredit Lån: 2.368.170,38
    F1 Rente: 3,24%

    – Pantebrevslån: 500.000
    Nominel årlig rente af gæld: 2,574%

    – Boligkredit Lån: 555.000
    Nominel årlig rente af gæld: 8,668%

    Er der i hvert fald jeg kan reducere udgifterne til boligkredit Lån???
    Hvilken bank vil du anbefale jeg taler til?

    Jeg kan ikke fusionere min Realkredit Lån og Boligkredit lån fordi prisen for min lejlighed er faldet for meget (Øjeblikket værd ca. 3.000.000 kr)???

    Jeg har en månedsløn på 45.000 kr. før skat…

    Jeg håber, nogen have nogle gode råd, og håber også, du forstår min skriftlige dansk som jeg oprindeligt er fra England.

    Tak på forhånd

    #142952
    MichaelForfatter

    Med en teknisk insolvens skal du være overordentlig glad for en rente p.a. på omkring de 8% på boligkreditten. Eftersom der ikke længere er sikkerhed for lånet er det meget tvivlsomt om andre banker vil tage dig. Reelt er det et forbrugslån nu og renten på et sådan kan nemt være 12-15%

    #142954
    MichaelForfatter

    Undskyld – mente ikke 8% p.a., men 8% pålydende rente

    #143028
    AnonymForfatter

    Jeg vil sige præcist det samme som Michael.

    Du har en ekstremt billig finansiering.

    De renter du har på prioritetslånet, kan ingen opnå i dag, og som Michael siger, med teknisk insolvens, er en rente på 8% MEGET billig.

    Det du skal forvente er, at:
    1. Flexrenten ultimo 2009 udgør 3,0%
    2. Flexrenten ultimo 2010 udgør 5,0%
    3. Flexrenten ultimo 2011 udgør 6,0%

    Dvs. dine rentebetalinger vil blive mere end fordoblet inden 3 år, og du kan intet gøre ved det.

    Jeg er faktisk optimist med hensyn til rentestigningerne. Andre professorer på CBS og Københavns og Århus Universitet har påpege at det meget vel kan gå værre med renten.

    Så vær realistik og vær glad for det ekstremt billige lån du har i øjeblikket.

    Hvis 4% lånet åbner og får en rimelig kurs, vil jeg kraftigt anbefale dig at få lagt om til fast rente, også selv om din månedlige ydelse stiger en del. For som sagt. Det bliver langt langt værre i fremtiden.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.