Overtræk på Visakort og overførsel

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • HPOForfatter
    Indlæg
  • #90237
    HPOForfatter

    Jeg har netop opdaget at min tur til grønthandler ikke har kostet mig 98 kr men 9800 kr.
    Det har resulteret i et overtræk ud over den kassekredit jeg har på kortet.
    Jeg skal nok få pengene igen, men det der irriterer mig er at min bank"rådgiver" har valgt at overføre midler fra en af mine andre konti og desuden afkrævet et gebyr på 15 kr. Næh, hun undrer sig ikke over at jeg har købt grønt og frugt for 9800 kr, men dækker mit overtræk ind ved at lave en overførsel som hun ikke adviserer om.
    Må en bank"rådgiver" virkelig overføre mine midler, som det nu passer dem uden min tilladelse???
    Det gør det da hulens svært at bevare et vist overblik over sin egenøkonomi, hvis “rådgiveren" har lov til at flytte rundt på midlerne som de nu ser passende?

    #142866
    AnonymForfatter

    Selvfølgelig må bankrådgiveren det.

    Desuden er det ikke bankens opgave at sidde og gætte på hvad du burde og ikke burde hæve i forskellige sammenhænge.

    Det er ikke bankens skyld, at grønthandleren og/eller grønthandleren har kludret i det og hævet et forkert beløb.

    #142868
    OpgaveForfatter

    Ja det må din bankrådiger godt. Da du sikkert heller ikke har givet hende besked om overtrækket, derfor inddækker hun overtrækket. På den måde sikrer banken at de ikke får tab.

    Hun kan og må desuden ikke kunne se hvor du bruger dit kort, så hun kan ikke se om det er hos grønthandleren eller om det er et stort tv du har købt.
    Når din indsigelse er godkendt og du har fået pengene retur, kan du snakke med hende om evt. at få de 15 kr. tilbage, da du måske ikke selv var skyld i fejlen. Men du har vel godkendt beløbet med din kode eller pr. underskrift?

    #142872
    testForfatter

    og glæd dig over at du ikke er i eik bank så havde det kostet 100 kroner og måske også en politi anmeldelse.

    #142886
    HPOForfatter

    Jeg kan godt se meningen med at de har tilladelse til at dække et evt. overforbrug ind i visse tilfælde. Dog ville det være rart med en advisering om at der er et overtræk og at man har foretaget denne handling. Så havde jeg fanget tidligere at en pose tomater, 5 liter limejuice og 2 bundt mynte til mine mojitos koster 9800 kr…Det interessante er hvordan det teknisk kan lade sig gøre – min kvittering hedder 98,00 kr…
    Tak for jeres svar.

    #142908
    testForfatter

    din kvittering fra kasse apparatet eller fra dankortet? var det en flue smækker?

    #142910
    testForfatter

    hpo lige et ps skift til EIK bank der modtager du en advisering. Det koster så bare 100 kroner men det bliver du sikkert glad for? men du har da ret hvorfor sender banken ikke bare lige en email til 0 kroner?

    #142918
    HPOForfatter

    Det var skam en af de nye elektroniske med chip-satan.
    Min kvittering fra den står med komma efter 98…?
    Banken har bedt om at få fremsendt kvittering, da de ikke har oplevet noget lignende før.

    #142924
    OpgaveForfatter

    Det lyder også underligt, heldigt at du har gemt din kvittering 🙂

    Jeg er helt enig i at du burde få besked om at der var inddækket fra din konto. Håber du får dine penge retur.

    #142928
    AnonymForfatter

    Sådanne overførelse for at dække et overtræk, sker også tit per automatik, da mange systemer er sat op sådanne.

    Det med at bankrådgiver ikke tænkte over at du har købt for 9800 kr grønt, er fordi vedkommende ikke kan se hvad pengene er blevet brugt på, kun at de er brugt. Lidt privatliv skal man jo have

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.