Ejer, andel eller lejer

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90236
    AnonymForfatter

    Hej,

    Ligende indlæg er nok oprettet mange gange, så nu er det min tur til at få lidt kyndig guidance.

    Jeg står og skal finde ny bolig, men har igennem tyverne som studerene oparbejdet en god gæld, bl.a. pga. studie i USA og København. Det har slidt på kassekrediten og lån, så jeg i dag har:

    150.000 i studiegæld SU
    39.000 i FM krav fra SU
    100.000 Kassekredit i bank.
    230.000 som almindelig banklån

    I alt ca. 530.000 som afdrags hver måned.

    Jeg står ikke som dårlig betaler eller lign nogen steder overhovedet.

    Mine indtægter er 40.000 pr. mdr. før skat og jeg har ca. 9.000 til rådighed til bolig og 6000 til mig selv, når alt er betalt.

    Endvidere er jeg netop kommet i bonus ordning, det vil sige jeg kan få mellem 0 og 280.000 før skat årligt. Det er dog resultatorienteret så intet er sikkert og går det godt så er det 280.000 og omvendt 0. Kan det regnes med???

    Nå, men jeg vil rigtig gerne ind på boligmarkedet, hvad enten det er andel eller ejer. Har jeg en chance og hvis… hvor og hvordan?
    Eller er jeg henvist til det leje helvede som er i København.??

    #142850
    AnonymForfatter

    Ja- du skal forsætte med at leje din bolig.
    Alt håb er ude.

    #142896
    AnonymForfatter

    Hej CphK

    Gå ned i en kreditforening og spørg dem.

    Jeg var netop i NyKredit med en veninde i sidste uge. Hun havde:

    – en indtægt før skat på 35.000

    – en opsparing på knap 75.000

    Rådgiveren, som var en sød mand i 20erne, sagde at så kunne hun købe bolig for 1.4 mio. Jeg syntes også at det lød lidt stramt, men det er hvad de vil låne dig.
    Din situation er lidt anderledes – selvom du tjener mere, vil din gæld tynge forholdsvist mere ned. Desuden har du vel ikke opsparing hvis du har meget trukket 100 000 på din kassekredit. Så måske vil de låne dig 1.2 mio.
    Så Svend har ret, medmindre du kan finde noget lækkert i Kbh. til under 1.2 mio. Hvis du kan, så ring straks til mig 🙂

    #142898
    MichaelForfatter

    Din gæld er ALT for stor til et boligkøb. Du vil starte et boligkøb med -½ million? Det er halsløs gerning.

    Skal du kreditgodkendes idag kræves oftest 0 gæld og 5% udbetaling kontant. Som minimum skal du have betalt din forbrugsgæld på 330.000 inden du overhovedet tænker på boligkøb.

    #142902
    thsvForfatter

    Fremlæg dit budget i banken og lad dem vejlede dig.

    Men jeg ville blive boende i en billig lejlighed, og få nedbragt min bankgæld, før end jeg ville tænke på at købe bolig. Men en billig andel kan det vel blive til i f.eks. Vanløse eller Valby/Hvodovre. Ved en boligudgift på 6.000 kr månedligt alt incl. kan du jo afdrage 3.000 kr ekstra på gælden pr. måned.

    Ligeledes skal du ikke binde dig til en ejerbolig, bare for at blive forelskat, og skulle flytte sammen med en kæreste og få børn.

    #142920
    AnonymForfatter

    Tak for jeres tilbagemeldinger.

    De var også nogenlunde som jeg havde regnet med, eller retter frygtet. Planen var også jeg ville tage budget osv. med ned i banken og ta en snak med dem, ville dog gerne lige høre jeres mening inden.

    Der er forskellige meninger, men lyder ikke til at en andel er 100% udelukket.. syntes dog det er et svært marked, har jo ikke lyst til at købe mig ind i større gæld, med henvisning til div. artikler om at folk køber sig direkte ind i insolvens.

    + nej jeg har ikke nogen videre opsparing.. jeg har 50.000 i medarbejderaktier, men de er låst lidt endnu:-(

    Men endnu engang tak…

    #142922
    AnonymForfatter

    Nej det var ikke planen… det var derfor jeg skrev indlægget som jeg gjorde.

    Leje markedet i København er ikke nemt og derfor ville jeg se på alternativer, men ja det ville nok være smart at få så meget af gælden som muligt, selvom det vil tage lidt tid.

    Takker..

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.