Jeg er idiot (SKAT INDDRIVELSE)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 25 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90235
    AnonymForfatter

    Hej Mybanker

    Som den idiot jeg er, fik jeg ikke indbetalt det første girokort, heller ikke det andet.. På trods af jeg har rigeligt stående på kontoen. Der har været en del familiære problemer, men det skal nu ikke være en undskyldning.

    Idag modtager jeg så et brev om inddrivelse og indholdelse af min løn. Denne vil være på 23% dvs. almindelig skat på 41 + 23, 66 % i skat. Det kan jeg simpelthen ikke overleve på. Jeg har selvf. d.d. indbetalt nr. 2 girokort jeg modtog.

    Er der nogle der har erfaring med at undgå denne lønindholdelse ? Jeg tænker at jeg gerne vil have en fast aftale på f.eks. 500 – 1000 kr. om måneden i afdrag.

    Kan dette lade sig gøre ? Nu hvor de åbenbart har sat gang i denne lønindholdelse og jeg skal indsende budgetskema m.v.

    Jeg har vel vist lidt betalingsvilje når jeg nu har indbetalt girokortet d.d.

    Så kære Mybanker brugere, gør mig klog med jeres erfaringer 🙂

    Kasper

    #142812
    AnonymForfatter

    Var vist lidt hurtig på tasterne.. 8% AM bidrag, 41% skat, 23% lønindholdelse = 72% i skat, så ligger jeg vist også i toppen 🙁

    Tjener “Kun" 22K i gennemsnit, før skat !

    #142822
    thsvForfatter

    Du må jo bruge de penge du har stående istedet!
    Når du skal betale mere i skat, kan du ikke betale indbetalingskortet, og bruge din opsparing til at leve af.

    Nej, Spøg til side, kontakt skat og forklar dem problemet, så finder I nok en løsning.

    #142824
    thsvForfatter

    PS:

    Ved du hvorfor mænd, kalder deres kone for “Skat".

    Jo, først tager skattevæsenet ½-delen af ens indkomst, og derefter tager konen den 2. halvdel, og efterlader dig kun med lidt lommepenge.

    #142864
    AnonymForfatter

    Høh høh…kvinder og penge…høh høh

    #142874
    AnonymForfatter

    venlig bemærkning..

    du kan ikke ligge dine procenter sammen på den der måde..
    det giver ingen mening…

    #142888
    AnonymForfatter

    Ring og tal med dem. Det gjorde jeg, og det virkede. Du skal bare argumentere fornuftigt for din sag. Får du en PMS-skrankepavinde i røret, så prøv igen dagen efter. SKAT er også mennesker, og kan være mere eller mindre forstående, afhængig af hvem du får din sag for af. 😉

    #142890
    AnonymForfatter

    Hej Kasper

    Brug thsv’s råd – ring til dem og forklar det. Eller også kan du skrive et brev. Det skal ikke være langt, men du skal lægge ALLE kortene på bordet. Hvis det er åbenlyst at du ikke kan købe mad for de penge du har til rådighed, så vil SKAT forstå dig.

    Mht. til din økonomi, så er der jo faktisk noget som ikke stemmer. Hvis du har penge til rådighed til at betale det du skylder, hvad er så problemet med at de trækker direkte fra din løn? Det er vel samme beløb uanset om du så betalte på girokort, er det ikke? Eller måske er problemet at du allerede har betalt på girokort og nu bliver opkrævet samme beløb én gang til? For så skal du selvfølgelig straks ringe og sige at du har betalt (men for sent). Du vil måske få en opsang og et rykkergebyr, men de vil ikke trække yderligere penge fra din konto.

    Til Lindberg

    Man kan godt lægge sine procenter sammen på den måde.
    Hvis Kasper tjener 22.000 om måneden og har et fradrag på eksempelvis 5000 kr, så vil der normalt blot blive trukket (22000 kr -5000 kr)*0.49 = 8330 kr til skat og AMB.

    Nu viser jeg først hvad der vil ske, hvis man tager skat/AMB først, og derpå ekstrainddrivelse:

    (22000 kr -5000 kr)*0.49 = 8330 til skat/AMB

    (22000 kr -5000 kr)*0.23 = 3910 til ekstra inddrivelse

    Altså ialt 8330+3910 = 12240 i alt.

    Nu prøver vi så at lægge procenterne samme på den måde, som du siger ikke giver mening:

    (22000 kr -5000 kr)*0.72 = 12240

    Som du ser giver det samme beløb.

    Mvh.

    JP

    #142892
    AnonymForfatter

    Ja JP, så længe alle procenterne skal trækkes fra hovedbeløbet, og ikke det “nye" beløb man står med, efter hver enkelt er fratrukket, så kan man lægge dem sammen 🙂

    #142894
    AnonymForfatter

    Ja, det var det jeg regnede med, eftersom det er trådstarter som skriver det.
    Hvis det er 23 % af beløbet efter skat/AMB er trukket vil det se anderledes ud, nemlig således:

    22000 – 3330 = 13670 kr er der tilbage efter skat/AMB.

    Så vil skatteinddrivelsen blive trukket, og den vil være på:

    13670 * 0.23 = 3144.10 kr.

    Så vil der være 13670-3144.10 = 10525.90 udbetalt til Kasper.

    #142914
    AnonymForfatter

    JP: lige mht AMB er det jo så netop ikke tilfældet da den betales inden der beregnes A skat af resten.
    hvorvidt løn indholdensen så er skal jeg ikke kunne udtale mig om.

    #142938
    thsvForfatter

    Ergo kan din metode ikke bruges!
    For næste gang siger man:
    Skat 50%
    Til skattegæld 50%
    Altså 100 % skat ialt i følge din metode!
    Men kun 75% skat ifølge den rigtige metode.

    Der er osse mange tøjforretninger, der har 50% nedsættelse først og derefter yderligere 50% på udsalgsvarerne, det bliver de jo ikke gratis af, vel?

    #142942
    AnonymForfatter

    Metode og andet pedanteri er vel næppe relevant for trådstarters problemstilling?

    #142946
    thsvForfatter

    Du kan ikke bare lægge procenterne sammen således som andre osse gør opmærksom på.

    72% af 22.000 er 15.840 og dermed kun 6.160 kr til dig.

    En realistisk udregning er:
    AM-bidrag = 1.760
    41% skat (20240-5000)*41% = 6.248
    23% lønindeholdelse af restbeløb 13.992 = 3.218
    Netto-løn derfor 10.774 kr eller næsten 49% af lønnen, og altså kun ca. 51% i skat totalt.

    Du må altså trække de 3.000 kr af din formue, indtil du får talt med skattevæsenet.

    #143048
    AnonymForfatter

    Thomas,
    Begge mine metoder er HELT korrekte. Det kommer an på hvordan de bruges.
    Trådstarter beskrev hvordan skatteinddrivelsen ville foregå. Hvis du er uenig i, hvordan toldvæsenet opfører sig, så tag det op med trådstarter – ikke med mig.
    Hvis du godt kan lide eksempler med tøjkøb, så forestil dig at du står i en butik og gerne vil købe en sød bluse. Du ringer så til din bror og overtaler ham til at betale 50 %. Derpå ringer du til din søster og overtaler hende til at betale 50 %. Så har du fået andre til at betale 100 % – og ikke 75 %.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 25 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.