Kan et kreditfirma kræve fiktive gebyrer?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90234
    AnonymForfatter

    Min Nabo der havde købt noget på afbetaling fra et firma der samarbejder med med svenske kreditor AB

    http://www.fakturermig.dk/ Kontrakten blev dog aldrig underskrevet, idet varen blev returneret Kreditor ABs samarbejdspartner. Nu halvanden måned senere fremsender Kreditor AB en regning + 100 kroner i rykkergebyr for kreditaftalen blev ophævet på 49 kroner.

    I de kreditorvilkår min nabo godkendte står der intet at de har ret til at kræve et ophævelsesgebyr for kontrakten!

    Min bekendte ringede til firmaet og fik en uforskammet svensker i røret, de der ejer firmaet Kreditor AB. Hun påstod at det stod skam i kontovilkår at de havde ret til at kræve sådan et gebyr.
    Jeg har dog ikke kunne finde den formulering i Kreditor ABs kontovilkår.

    Hvis der ikke står at man skal betale et gebyr, så har de vil ingen ret til at kræve det?

    Dustin Homes salgsvilkår

    http://www.dustinhome.dk/DynamicPage.aspx?groupSet=9&group=3721&pageID=994

    Er det reglevant at overveje at politianmelde det svenske firma?

    #142810
    testForfatter

    at politi anmelde? hvad? nej det er spild både af jeres tid og politiets.

    send dem et brev om at aftalen blev ophævet i og med at vare blev returneret og at i eller han ikke agter at betale gebyret.

    Der er intet ulovligt i at forsøge at opkræve et gebyr. Gebyret kan være for højt og det kan vises sig at han ikke har ret til gebyert men hvad er straffen? ikke mere ind at du ikke skal betale gebyret. Så brug da for guds skyld politiets tid til noget bedre.

    #142944
    AnonymForfatter

    Nå test!

    Du mener at min nabo ikke skal spilde politiets tid med at politianmelde et firma der forsøger at påtvinge en fiktiv afgift, idet det er åbenbart ikke i dine øjne test svindel.

    Men tilgengæld kan jeg læse i andre indlæg du har haft “test" at du mener at hvis en trækker sin konto over med 50 kroner, så er han/hun en stor svindel på højde med Stein Bagger og banken skal politianmelde, at du mener desuden at hvis dette ikke skete hvis Poltiet sagde at 50 kroner var bagatel, så ville Danmark falde fra hinanden!

    Hvordan kan du være så dobbeltmoralsk der “test"???

    #142948
    testForfatter

    moral er godt dobbelt moral er dobbelt sågodt ikke.?

    hvis man beder om at få lov til at låne penge ved en bank og denne giver afslag og man så derefter bevist overtrækker sin konto med 10-15 tusinde kroner var det vist er der ikke noget at sige til at man bliver politi anmeldt for at have lavet kredit svindel. Det er det jeg har svaret på ikke et overtræk på 50 kr.

    Det var en tandlæge regning så vidt jeg husker

    #142950
    testForfatter

    pps det er et omsig gribende svøb at alle mener at man skal politi anmelde alting. Det er lidt som folk har glemt at der er noget der heder et civilt søgsmål. I det her tilfælde er der vitterligt en tvist om en kontakt og de rettigeheder det giver de forskellige parter. Det er som udgangspunkt et civiltsøgsmål og ikke en politisag.

    Så start i da bare en retsag for 150 kr!!!

    send nu det brev ikke

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.