Overlever EIK bank?

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Indlæg
  • #142854
    AnonymForfatter

    tillægget stiger fra 1,85 til 2,35, men var oprindelig 1,35.

    Derfor 74 %. Stigning til oktober er 27 %, hvilket også er nok.

    Eik bank må sejle deres egen sø for jeg smutter. Gider ikke vente til de går konkurs om 6-12 måneder.

    #142856
    AnonymForfatter

    Er dit tillæg ikke steget med 184% ? (fra 0,65 til 1,85)

    #142876
    thsvForfatter

    Jo, ialt, men nu taler vi vel om den seneste stigning.

    Ellers ville renten jo have været 2,0 %, og ikke 3,2% som det bliver om 6 uger.

    #142882
    AnonymForfatter

    Det er ikke den fedeste forretning for EIK-bank, med alle de ultra lavtforrentede boligprioritetslån, nu hvor bankerne har konkurreret rente på 2-3 årige indlånsbindingskonti op i 3 – 3,5%.

    Måske de skulle have fulgt Danske Bank og Nordea, og satset lidt mere på mellemrisikokunderne, hvor risikoen er lidt højere, men hvor marginalerne samtidig er langt bedre?

    Eik Banks forretningsmodel er rigtig hårdt presset i øjeblikket.

    Den almindelige detailbank er et “nulsumspil". Der tjener banken ingen penge. Så hvis tabene på ejendommene forsætter de næste par år, så går det galt. Hvis der ydermere begynder at vise sig større tab hos private boligejere, der hvor EIK Banks marginaler er rystende ringe, så går det helt helt galt.

    Banken har formentlig heller ikke den fornødne kapitalstyrke til at lægge alle disse døde usælgelige ejendomme på balancen, lige som BRF Kredit gør i øjeblikket. Det vil være som at være en selvdød kamel på ryggen.

    #150682
    AnonymForfatter

    til alle tidligere skandiabanken kunder:

    der er nu en meget seriøs journalist der ser på sagen om eik banks snyd med gamle skandiabanken prioritetslån.

    alle interesserede i at bidrage til journalistens arbejde kan skrive til jenhan77 snabel gmail.com

    Forbrugerombudsmanden er også i færd med at se på sagen.

    mvh.

    Hansen

    #156682
    AnonymForfatter

    Jeg er en af de gamle Skandiabank kunder med Tillægslån.

    Eik Bank har slæbt os i fogedretten med henblik på tvangsauktion for misligeholdelse af et lån, der ikke var misligeholdt. Fogedretten afviste senere sagen p.g.a. en række grove fejl og usandheder fra Eik Bank.
    Vi har nu sager i Pengeinstitutankenævnet og Finanstilsynet, bl.a. fordi Eik Bank fratog os adgang til netbank i flere måneder, fordi de har krævet overrente i 1½ år, fordi de har lukket en konto og beholdt de 10.000 kr der stod på den uden forklaring o.m.a.
    Jeg har en omfattende dokumentation, der bl.a. viser at alle kunder med Tillægslån i flere år har betalt en overente på min. 1% !

    Det er rigtig mange millioner, de skylder os.

    Er det ikke på tide, at vi samler os og får gjort noget ved det, i stedet for at vi kæmper enkeltvis eller bare skifter bank?

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.