Overlever EIK bank?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • testForfatter
    Indlæg
  • #90233
    testForfatter

    det burde jo være et meget relevant spørgsmål for os med boliglån fra Scandiabank. Udover dagens chok hvor de igen igen hæver tillæget på vores lån med ikke mindre ind 74% begynder seriøst at overveje om man skulle gå over i 4% 20 års lån. I det sensest brev skriver de ikke engang at de vil repsketere rente loftet på 5,5% på mit lån og henviser adspurgt på telefon til at de mener at kunne opsige også denne del af aftale og henviser til låne aftalen. Sidste skrev de da at de 5,5% var en fast aftale som også klart fremgår af pantebrevet.

    nogen kommentare fra andre tidligere glade Scandiabank kunder?

    #142796
    AnonymForfatter

    74% ???

    mener du 74%-point ?

    De må godt nok mangle likviditet.

    Jeg smutter også. Det ender med at det bliver fast forrentet lån på 5,5%

    #142798
    AnonymForfatter

    De kan ikke hæve renten over 5,5%.

    #142802
    AnonymForfatter

    mener jo selvfølgelig 0,74%-point.

    Hvad er det samlede tillæg nu?

    1,85 + 0,74 = 2,59

    Glæder mig da ikke til at komme hjem og læse posten i dag

    #142804
    thsvForfatter

    De hæver tillægget med 74%, er det fra 1,85% til 3,22%?

    Det er jo en Skandia-løs behandling fra Eiks side.

    Og jeg husker stadig annoncerne, om at det lån var et alternativ til et Flex-lån.

    Monstro man skulle skifte til Nordea nu?

    #142806
    AnonymForfatter

    Så fik jeg lige konfirmeret det fra hjemmefronten.

    Det er satme grotesk. Hold kæft en lorte bank. De har jo ændre deres “almindelige bestemmelser for lån og kreditter" siden jeg blev kunde i skandiabanken.

    Aldrig har jeg følt mig så dårlig behandlet af en bank.

    Ja de har hævet tillæget med 74% (1,35 til 2,35) – 74 procent grotesk grotesk!!!!!!!!1

    Grotesk at man først er kunde i en super sund bank som skandiabanken og så ender med lorten EIK

    Håber Eik går konkurs – jeg skrider.

    #142808
    testForfatter

    tja jeg føler mig så godt nok lidt f****. Jeg er jo så også blevet ledig og selv om budgettet hænger godt nok sammen stadig så er det næppe sådan at andre banker og realkrediten står i kø efter arbejdsløse. 🙁

    #142814
    Mr.M.Forfatter

    Skandiabanken tilbage! Det er snart et folkekrav 😉

    #142816
    AnonymForfatter

    Det burde ikke være lovligt. Skandiabanken, som Eik Bank jo desværre købte, havde et godt selvbetjenings / discount koncept der, komibneret med stram (bolig)kreditpolitik tillod lave rentemarginaler. Men så kom de nordatlantiske smart-buys og skulle lave private banking, samt investere bankens midler i dybt tvivlsomme ejendomsprojekter.Og nu vil de så tøre regningen for disse tåbelige dispositioner af på os gamle kunder, der b.la. blev lovet en rente der var linket direkte til Nationalbankens. Kan de nu bare fuldstændigt arbitrært hæve renten som det passer dem? Det burde få konsekvenser, omend ikke andet så vil jeg nu kigge på andre banker og realkredit.

    #142818
    AnonymForfatter

    Jeg er også meget skuffet over EIK-banks behandling af tidligere Skandiabank-kunder – men vi er i bankens vold – den eneste trøst er, at det indestående man har på BoligMax kontoen følger renten, så kan man da i det mindste få lidt kompensation der.
    Som en klog man sagde om banker: “Det er et sted, der låner papaplyer ud når solen skinner, men kræver dem tilbage når det bliver regnvejr" –

    #142820
    thsvForfatter

    Mon ikke, I ser forkert!
    Var jeres tillæg ikke på 1,85% før forhøjelsen?

    I mit brev hæves tillægget kun fra 1,35% til 1,85%, altså “kun" med 37%.
    Men mit lån er jo osse uden renteloft.
    Den resulterende rente på 3,2% for mit vedkommende er lige præcis bedre end markedets bedste tilbud.

    Men tillægget nu er jo reelt højere end BRFs oplyste F1-rente, som jeg modtog i mail igår.

    #142830
    testForfatter

    det er nu fra aftalens indgåelse hævet med et procent point men det er sket af togange. sprøgsmålet er om vi med rente loft efterhånden realt står med et fastforentet lån. I øvrigt har jeg bemærket enforskel i dette brev i forhold til sidste. Der står ikke at de vil respektere de 5,5 % som rente loft. Telefonisk adspurgt vil EIK ikke ytre sig ind at de forbeholder sig ret til også at opsige aftalen om rente loft. Hvordan de mener at kuuen opsige de 5,5 har jeg så svært ved at se.

    så vi vi sammenlignerne os med et fast forretet lån er 4% 20 år nu bedre og under 5,5 hvis vi sammenligner med et flex er det under rente tillæaget så 2,7 så som sagt borset fra at jeg er arbedsløs og måske ikke kan blive godkendet til et nyt lån eller måske netop derfor fæler jeg mig ekstra røvrent.

    kend din rente i 30% ja ja

    i øvrigt mener jeg det er relevant at se på de 74%. Man ingår altså en aftale med folk der vare 30 år men hæver så prisen med 74% fordi hvad? en krise er ikke noget man regner med? Jame kriser kommer da med regle messige mellemrum.

    #142832
    AnonymForfatter

    Problemet er at diskontoen rammer 4% inden udgangen af 2012 og formentlig når 6-7% inden udgangen af 2015.

    Med alle de penge centralbankerne har sendt ud i økonomien og med de massive statsobligationsudstedelser man laver for at finansiere underskuddene, er et bare et spørgsmål om tid før den danske rente vil banke i vejret.

    Derfor kan I roligt indregne en rente på 6% + what ever EIK Banki’s rentetillæg nu engang er.

    Jeg vil helt klart anbefale at gå i fastforrentede lån ASAP.

    Den danske stat og de europæiske stater fører Anker Jørgensen Politik. Derfor kan det ikke undre, at vi også får Anker-Jørgensen renter!

    #142838
    AnonymForfatter

    Nu må vi ikke blive helt hysteriske – lånet er oprettet som BoligPrioritet MaxRente 5,50% og jf. pantebrevet kan renten altså max. udgøre 5,50% inkl. EIK-banks rentetillæg.
    De store problemer opstår hvis nationalbanken ophører med at fastsætte en rente på indskudsbeviser, så vil der være frit slag i bolledejen.

    #142842
    testForfatter

    jo gp men det er sku træl at det er mig der skal bare riskoen for det kva at eik bank bare kan løbe fra den aftale vi lavede med scandiabank e.g. ændre deres vilkår

    men eller giver jeg dig meget ret. det er træl at VK har ladet sig presse til en så eksmpansiv politik som de føre i øjeblikket. Det gavner jo ikke vores eksport at skatte kroner går til at holde en usund stor byggesektor i live

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.