Hvilken netbank bruger Nykredit og Spar Salling? (BONUS: Kundeoplevelser i Basisbank/BRFbank)

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90232
    AnonymForfatter

    Hej,

    Er ude efter en ny lønkonto idet jeg er bange for den “lokale" er een af dem, som hænger på en meget tynd gren.

    Jeg har naturligvis brugt Mybanker til at finde den rigtige bank. 🙂 Da jeg ikke har brug for at komme i nogen filial betyder det en del, netbanken er velfungerende. Jeg vil gerne vide, om nogen ved om, hvilke netbank-systemer Nykredit og Spar Salling bruger.

    Inden i skriver om banker med bedre renter, lad mig afsløre at jeg HAR prøvet dem:

    1. Basisbank: På papiret simpelt koncept, enkle procedurer, chatfunktion. Og så kan jeg godt lide princippet om ét årligt gebyr, mod at man til gengæld slipper for at bekymre sig om en masse små ditto. Desværre er deres netbank SKOD elendig, i det omfang den overhovedet er tilgængelig. Funktionalitet og design må være noget direktørens 13-årige nevø har stået for. Det er VIRKELIG ikke rart, når man er i tvivl om hvor pengene egentlig blev af. Kommer man til at overtrække med et par hundrede kr. lader denne bank ikke EIK bank noget efter mht. omgående opkrævning af gebyrer selvom der er rigelig dækning på en anden konto.

    2. BRFbank: Bruger BECs netbank-løsning, så ingen problemer dér. Men for mig har banken været ude af stand til at klare nogle helt banale ting såsom at fremsende kvitteringer (havde nær kostet mig muligheden for at overtage en lejlighed) og svare på en forespørgsel omkring brug af VISA kort i udlandet. Så nej tak til dem også.

    #142776
    ahkForfatter

    Hej Dragon
    Jeg har Spar Salling. Deres netbank er okay. Den skal i hvert fald ikke afholde dig fra at bruge denne bank. Jeg har dog aldrig prøvet at få en kvittering tilsendt – jeg har kun et basalt behov, og det er bestemt opfyldt her.
    Mvh
    AHK

    #142778
    AnonymForfatter

    Hvis det drejer sig om en almindelig lønkonto med nogle kreditter, så synes jeg Danske Bank er bedst og billigst.

    Danske Bank tilbyder det de kalder 24-7 konto:

    Gratis Visa Dankort med 20.000 kr kassekredit på lønkontoen, ingen oprettelsesgebyr, 8,1% i rente
    Gartis Master Card med 10.000 kr kredit, ingen oprettelsesgebyr 8,1% i rente
    Gratis American Ekspress kort 10.000 i kredit, ingen opretellsesgebyr, 8,1% i rente

    Danske Bank har derudover den klart bedste netbankplatform jeg nogensinde har prøvet, og jeg har efterhånden prøvet nogle stykker.

    #142780
    AnonymForfatter

    Mig bekendt ejer Nykredit og Jyske Bank et joint ventureselskab som leverer netbank til de to banker.

    De har samme netbankplatform.

    #142782
    JydenForfatter

    Spar Salling bruger SDC, hvilket også er tilfældet med Basisbank. Normalt synes jeg de fungerer, men netop i aften kan du hverken komme på Basisbank, Spar Salling, Sparekassen Fåborg og Morsø Sparekasse. Alle skriver der er sytemopdatering – men det plejer man jo at meddele på forhånd og at der er lukket på et tidspinkt om natten – så det virker lidt besynderligt at alle disse – og sikkert flere er nede an almindelig aften. Jeg kan i al fald ikke komme ind og gennemføre betalinger. Der må i aften være noget galt hos SDC.

    #142786
    KlodshansForfatter

    I så fald fejler Nykredits netbank ikke noget. Meget kan man sige om Jyske Bank, men de har, som de eneste, formået at lave en velfungerende keep-it-simple og sikker netbank. De har brugt det der skal til for at det fungerer sikkert og ikke mere.
    Jeg er selv skiftet fra Jyske Banks netbank til BEC’s og jeg savner voldsomt nøglekortet og at slippe for nøglefiler og Java. Det har så hjulpet lidt at BEC er begyndt at kræve SMS two-factor validering af vigtige ting, men stadig… Jeg har mere tillid til Jyske Banks sikkerhed.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.