F1 eller F3 Rentetilpasningslån i år ??

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90231
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg vil bare hurtigt høre hvad folks mening er om F1 kontra F3 lån som skal tilpasses her sidst i denne måned ??

    Vi har et F1 lån på nuværende 2.3mill og fik det sidste år.
    Vi sparer meget ved at lade det fortsætte som F1.

    Men muligheden er også et F3 som dog er 1 % højere men stadig en besparelse i forhold til sidste år.?

    Hvad tror i er bedst ?
    Eller dvs. hvordan tror i renten vil ændre sig på F1 og F3 de næste 3 år..

    Kan i give et hurtigt svar om hvad i syntes .

    takker

    #142766
    AnonymForfatter

    Hej Hansen1971,

    Er det et seriøst indlæg, du har lavet? Tager du gas på læserne?

    Mener du vitterligt, at du, ud fra almindelige menneskers gæt på udviklingen i renten over 3 år, vil træffe din beslutning om eventuelt at gå fra F1 til F3?!

    Min første indskydelse var, at du – alene ud fra, at du laver indlægget – at du ski nok ikke er helt tryg ved at have årlig tilpasning af renten.

    Derfor var min første indskydelse – ud fra almindelig sund fornuft – at spørge dig, hvor vigtig din nattesøvn er. Og så i øvrigt anbefale dig at ændre til F3.

    På den anden side, tør du træffe beslutning ud fra ikke-professionelle-menneskers gætterier, så må du være noget af en gambler.

    Så måske du i stedet skulle ændre dit lån til rentetilpasning hvert halve år!

    Nå, men hvad siger dit realkreditinstitut? Hvad er instituttets råd? Hvad vurderer de, kan være fornuftigt at overveje for dig?

    Jeg kan i øvrigt oplyse dig, at der ikke er nogen professionelle økonomer, som forsøger sig med bud på renteudviklingen mere end 12 måneder frem!

    Og så find ud af, hvad der er vigtigst for dig! Er det ”den sidste 25-øre” eller at slippe for bekymringer omkring boligudgiften?

    Og sammenhold så dette med din økonomiske formåen.

    #142770
    AnonymForfatter

    Hej Hansen1971,

    Jeg glemte at fortælle, at såfremt dit lån bliver tilpasset ved udgangen af denne måned, så har realkreditinstituttet allerede lukket for muligheden for, at du kan ændre profilen fra F1 til F3!

    Igen, spørg realkreditinstituttet – de ville også have kunnet fortælle dig, at dine spekulationer er overflødige, fordi du ikke længere har mulighed for ændring af profilen.

    #142792
    AnonymForfatter

    Hej iguder

    Tak for dit svar/reaktion 🙂

    Nej det var ikke for at tage gas på læserne, men tænker faktisk bare lidt over besparelsen pr. år fra F1 til F3. første år vil der være en besparelse på kr. ca. 15.000

    Og hvis… renten blev, som jeg ikke tror, ville besparelsen blive på kr. 45.000 over 3 år når der så alligevel skulle tilspasses igen.

    Men som sagt det er et gambleri at tage stilling til og vi tager nok et F3 for at være sikre i 3 år.. men hvordan renten så er, ved ingen jo.

    Den kan gå op og ned, men spørgsmålet er hvor meget og om man vil gamble lidt.. andet var det ikke.

    Er bare ikke sikker på min beslutning, så derfor dette “dumme" spørgsmål.
    Og selvfølgelig tager jeg ikke beslutningen udfra læseres mening ville bare høre om mening om denne mulighed..

    Vi skal aflevere ændringen sidst i denne måned, træder først i kraft i løbet af september, så det kan stadig nåes. skrev det måske forkert.

    Tak for din bevarelse under alle omstændigheder..

    #142840
    thsvForfatter

    Bliv i F1, og følg den lange rente nøje, planen må være en omlægning til fastforrentet lån inden nationalbanken igen hæver renten.
    Ved et F1-lån er ikke store omkostninger ved exit, som der kan blive tale om ved et F3-lån.

    #143104
    AnonymForfatter

    Jeg ville personligt heller ikke turde spå om rentens udvikling 3 år frem…

    Vær opmærksom på at netop finanskrisen betyder at renten er holdt kunstigt nede og hvis du tror på at der fortsat er finanskrise 3 år frem, så ok (men hvorfor så ikke en F1’er?). Du bør helt klart spørge din rådgiver eller tilmeld dig en service som realagenten fra banktorvet (http://www.banktorvet.dk/realagent/) hvor uvildige rådgiver dig om valg af lån. Der er sikkert også andre på markedet…

    Der er også rygter om en snarlig 4% fastforrentet og i et fastforrentet lån ligger der markant bedre muligheder i at score en besparelse på kursen – jeg selv afventer dette, men det er jo smag og behag.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.