Nykredit tager kun 15.000 kr. for en kassekredit på 30.000 kr.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90217
    AnonymForfatter

    Skal bruge en Erhvervskonto med tilknyttet kassekredit på 30.000 kr og er i øjeblikket i gang med at ringe rundt og forhøre mig hvordan landet ligger hos de forskellige banker..

    Har indtil videre snakket med Basisbank, hvor jeg fik beskeden at de “ikke lavede kassekreditter i øjeblikket, uanset størrelse"..

    Nykredit overraskede mig dog lidt.. De ville godt lave en kassekredit, MEN det kostede 15.000 kr i gebyr at få oprettet sådan én. (!!!!) Altså i mit tilfælde skal jeg betale 15t for at kunne hive 30t.. Efter at ha’ hørt pigen om hun tog pis på mig, forklarede hun at det jo var fordi de skulle kikke årsrapport og regnskab igennem..

    DET ER JO EN JOKE!!

    Mjaeehh ja.. bankerne har det hårdt.. Jeg må lede videre efter en lidt mere rimelig bank. Hvis nogen har nogle anbefalinger så vil jeg meget gerne høre..

    God dag til alle.. Wrajna

    #142520
    AnonymForfatter

    Jamen – du har fået et afslag og ikke et tilbud.
    Har du ingen sikkerhed at tilbyde ???

    #142528
    AnonymForfatter

    Tjaah, et eller andet sted er 30000 til en erhvervskredit vel også rimeligt til grin, det koster sikkert også 15000 i oprettelse at få en på 300000. Og besværet med at læse regnskaber etc for at checke økonomien i firmaet er vel ret beset også ca. det samme.

    #142530
    AnonymForfatter

    Om det er til grin at at skulle ha’ en erhvervskredit på 30 til 50.000 vil jeg lade dig om. Hvis man har et mindre firma med 2 ansatte og ikke har brug for mere i og med man ikke køre varelager, men serviceydelser så ER det vel behovet..

    Og ja – de 15.000 var uanset kreditstørrelse. Min pointe var simpel.. joke.
    Jeg blev ikke spurgt om værdier eller noget andet.

    De vil vel som andre banker bare helst ikke lave udlån og “skræmmer" derfor med et sindsygt gebyr.. for det er det.. OGSÅ hvis man vil ha’ en kredit på 300.000!
    Vi snakker oprettelse, – renter kommer jo oveni.

    Har stadig ikke fattet hvad de der bankpakker har gjort og bidraget med.

    #142532
    AnonymForfatter
    #142558
    testForfatter

    bankpakken har vel primært forhindret bankerne i at gå konkurs.

    problemet her er vel at du bliver fanget i gebyr fælden. Det er nok simpelthen for vanskeligt at kredit vurdere dig.

    Hvad med Føns? De har da annonceret at de har lavet deres egen hjælpe pakke til små virksomheder.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.