Min kæreste fik lukket sit dankort af Eikbank

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 55 i alt)
  • Indlæg
  • #142562
    AnonymForfatter

    Ruiner? Nej den ligger ikke i ruiner. Jeg er ingeniør og har et fast arbejde som ingeniør hos en større dansk virksomhed.

    Laura havde haft konto hos Eik siden de hed Skandia, og nej jeg synes ikke Eik Bank er en decideret dårlig bank. Lauras løn gik ind hos Skandibank helt frem til 1.5. Hendes mor lå for døden i foråret og derfor skete det at hun var kommet til at trække sin konto over mellem 500 – 600 kroner en gang om måneden i 3 måneder. Hver gang Eik Bank havde sendt hende overtræks advarsel, så havde havde jeg indbetalt de penge på hendes konto, så Eik Bank havde pengene mindre end 24 timer efter jeg havde modtaget brevet. Der var jo ikke tale at hun havde brugt 5000 kroner mere end hun måtte, og overtræksadvarslen blev jo ikke ignoreret.
    Jeg kender kollegaer der er kommet til at trække over et par gange, og deres bank blot sagt hov, og gik vedkommende lejlighed til at betale pengene ind igen. Ingen af dem er nogensinde blevet truet med at blive sat i noget register af deres bank.

    Jeg har intet imod at de spærrede hendes dankort det er fair nok. Men jeg mener at det er at skride til yderligheder at sætte hende i et register blot for at have trukket 500 kroner. De der færringe er ekstremt smålige.

    Det høre med til historien jeg havde en opsparingskonto i Eik Bank på 2 mio. Den konto ophævede jeg samme dag som Laura fik registerbrevet. Jeg kan ikke døje folk der går i små sko.

    General Prior sagde at jeg ikke skal regne med Eik skriver til Laura den 1/5-2011 at nu er sat fri fra registret. Hvem kan jeg så på hendes vegne skrive til og få oplyst om hun er fri igen???

    #142566
    HalliHalloForfatter

    Mon ikke hendes nye og sikkert også gamle bank – på forespørgsel – kan give hende disse oplysninger.

    Det vil da jeg næste tro uden at vide det eksakt.

    #142594
    AnonymForfatter

    Syntes da at EIK bank er en fremragende bank og kan kun anbefale andre den. I min verden er det også utænkeligt at lave overtræk på sin konto og samtidig udtryk for ligegyldighed. Håber hende Laura lære lektien.

    #142596
    AnonymForfatter

    Hej Frank2008. Indrømmet, jeg har svært ved at følge din tankegang. Det vælter ud af dig med undskyldninger om, hvorfor Laura er i sin gode ret til at hæve penge hun ikke har. Undskyld jeg siger det, men jeg kan slet ikke se hvad Lauras mors sundhedstilstand vedkommer EIK-bank, eller om du trækker millioner af kroner ud af banken, eller hvad andre personer eller banker gør.
    Jeg undre mig over, hvorfor Laura ikke har en kassekredit tilknyttet sin hævekonto — Er det fordi der er en naturlig forklaring, om at hun ikke har kunne få en sådan, eller måske hun allerede har opbrugt kassekreditten. En af mine gode bekendt, der arbejder i en stor dansk bank som kunderådgiver, fortalte at de også sender rykkebreve med gebyr ud til kunder, hvis der ikke ligger en klokkeklar aftale. Han fortalte mig endda, at de sendte ekstra hurtigt ud til kunder, der ikke holder indgået aftaler, eller som banken gerne ville af med. Så måske har du og Laura gjort EIK-Bank en stor tjeneste.

    Jeg kender jo ikke Laura, men din beretning om at Laura nu er begyndt at tage SMS-lån og andre højtforrentet lån, kunne godt tyde på at der er lukket for lån i banken. Der er vel ikke mange personer i DK som ville tage et lån til 35% eller derover, hvis man kunne slippe med 10-12%.

    Til sidst vil jeg lige komme med fakta. Så godt som ingen firmaer i DK acceptere forsent betalte regninger. Bare 1 dag over tiden, udløser et gebyr samt renter. Dette kan meget nemt komme til langt at overstige de 100 kr. som EIK-bank opkræver.

    #142624
    testForfatter

    kimmer så har vi da heldigvis en lov der regulere hvad rente private virksomheder må ta sig. Personligt synes jeg 100 kroner for et overtræk på ca. 400 kroner en dag er ret godt gået. Eik bank kan kun slippe af sted med det fordi de påstår at de 100 kroner er deres faktiske omkostninger til at sende et brev. Hvorfor de mener det er nødvendigt at sende et brev efter overtrækket er væk forstår jeg ikke helt når mit vores samlede vi har en trækningsret på vores bolig lån på 500 kkr.

    i øvrigt ved jeg ikke hvilke virksomheder du handler med. Jeg har af forskellige årsager betalt regninger forsent men har aldrig betalt renter eller andre gebyr i den forbindelse. Virkismehederne har venligt og høfligt fået valget mellem betaling af morarenter eller en lukket konto.

    #142644
    AnonymForfatter

    Vilkårene er nu engang sådan at EIK bank ikke acceptere overtræk, hvilket de også gør opmærksom på når man bliver kunde. Når så nogen ikke kan finde ud af at lade være med at overtrække kontoen; ja så kan banken for min skyld tage 1000 kr eller nmere i gebyr. Man skal vel huske at der også er en præventiv effekt når overtræksgebyret er højt.

    #142666
    AnonymForfatter

    ….

    Og markedsvilkårene er nu engang også således, at kunderne afskyer EIK Banki’s fremgangsmåde.

    Eik Bank er måske nok juridisk i sin gode ret til at spærre kundens dankort efter der er opstået et ubevilliget overtræk på 2.500 i ferien, også selv om der står 150.000 på en anden opsparingskonto. Tilsvarende har EIK Bank ret til at hæve rentespændet i forhold til diskontoen på sine konti, til trods for de fleste konkurrenter står ved det aftalte spænd overfor de eksisterende kunder.

    Eik Banks forretningsførelse er tvivlsom og undergravende for banken på lang sigt. Mange af de gode kunder har allerede forladt den synkende skude grundet mistillid og dårlig behandling. Mange vil følge efter!

    #142668
    AnonymForfatter

    Lad mig give nogle fakta omkring Eik Banki PF.

    Egenkapital ultimo 2008: 1,975 mia.
    Egenkapital halvårsregnskab 2009: 1,606 mia.
    Tabt egenkapital på 6 måneder: 0,369 mia.

    Tabt egenkapital i procent af egenkapitalen: 18,68%

    Kernekapital ultomo 2008: 10,5%,
    Kernekapital halvårsregnskab 2009: 8,6%

    Solvens ultomo 2008: 13,1%,
    Solvens halvårsregnskab 2009: 11,6%

    Konklusion:
    Eik bank er på katastrofekurs.
    Eik Bank kan max holde til 2 halvårsregnskaber, der er lige så dårlige som dette.

    Udsigt til snarlig vending?
    Nej, Eik Banki har investeret i de samme elendige ejendomme som Roskilde Bank!

    Udsigt til nye fremtidig? Jeps. Der kommer mange flere tab!

    #142700
    testForfatter

    multi forskellen er måske at os der kommer fra Scandia bank er vant til en bedre behandling.

    Scandia bank var en solid bank og nu hæger vi så med vores boliglån i noget der måske er en dødssejler?

    #142756
    AnonymForfatter

    @Frank2008

    Jeg forstår det ikke; hun har fået advarsler fra banken flere gange, hun fortsætter og årsagen med syg mor holder ikke – uanset hvad så er det op til hende selv at kende og holde styr på sin økonomi. Hvis hun ikke er god til økonomi, så burde hun trods alt kunne læse de breve/advarsler som banken trods alt har givet. Det er uansvarligt!

    Du skriver også at du flytter en opsparingskonto på 2mil og tidligere har dækket hendes overtræk. Hvorfor låner du hende ikke bare til den telefon? eller ligefrem forærer den – hun kan så betale retur helt uden renter og over ligeså mange år du kan holde til det. Iøvrigt så ringer en billig telefon ligeså godt som en fancy mp3/radio/navigation/spillekonsol med indbygget telefon 😉

    Men som andre også har skrevet; så har hun et behov for at lære noget ansvar for sine dispositioner.

    Når det så er sagt; så er der forskel på banker og deres måde at håndtere kunder på. Nogle banker ser på den enkelte konto og sender rykker mv. udfra det mens andre banker ser mere på det samlede engagement.

    #142862
    AnonymForfatter

    Banken må have så store likviditets problemer når udviser så arrogant en holdning.

    Øv hvor jeg træt af at Eikbank købte Skandiabanken

    #142932
    AnonymForfatter

    Interessante betragtninger, men hvor har du fra at Eik Bank har investeret i de samme ejendomme som Roskilde Bank? Så vidt jeg kan se i års-regnskabet er tabene knyttet til uspecificerede erhvervsejendomme i DK, Tyskland samt en finansiel institution i Islan (!). Derudover nævner halvårsregnskabet at deres boligkreditter også er begyndt at give tab (hvilket undrer mig givet deres koservative bolig-kredit politik). Kan du give nogle kilder på hvilke projekter Eik Bank har investeret i?

    #142940
    thsvForfatter

    Helt enig!

    Hvorfor har Laura ikke modtaget Eik banks tilbud om en overtræksret på 5.000 eller 10.000 kr?
    Så havde hun undgået det dumme gebyr, som hun er blevet pålagt for at bruge bankens penge!
    Kan simpelthen ikke se, at banken har gjort noget forkert i denne sag!

    Laura har hævet flere penge, end hun havde på kontoen, og burde kende de regler for hendes bankkonto, som hun har accepteret ved at blive kunde i banken.
    Punktum!

    #143030
    AnonymForfatter

    EIK Bank er noget skrammel og lortet krakker.

    Punktum!

    #143228
    AnonymForfatter

    Jeg synes, at du skulle trække dine beskyldninger tilbage.
    Jeg har talt med EIK – pr. mail. – og det passer ikke.
    Jeg har det på skrift – hvis du er i tvivl om noget.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 55 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.