Min kæreste fik lukket sit dankort af Eikbank

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 55 i alt)
  • Indlæg
  • #142488
    AnonymForfatter

    Jeg vil bare gerne vide General Prior følgende, så jeg kan advare hende.

    Firmaer som Ikano Bank, Nordea Finans og Ekspressbank kigger de også i det register?

    Siden jeg ikke skal regne med at Eik Bank skriver til hende om 2 år, kan hun så skrive til f.eks. PBS? Kan de i så fald henvise til den instans der opretholder det register?

    #142490
    MichaelForfatter

    Lad den her stupide tråd dø i stilhed. Hvor idiotisk er det lige at spørge først til hvor længe man er registreret for Dankort-misbrug og derefter om man kan låne i Finax, Ikano, Jysk, Føtex, Bilka, Elgiganten og Synoptik – men helt ærligt. Det grænser da til total idioti.

    #142492
    testForfatter

    ja michael du har ret. Vi er vist ude i noget finax økonmoni her. økonomiske problemer løses ikke ved at låne flere penge. De løses ved at bruge mindre lige som fedme løse ved at spise mindre.

    efter min mening er EIK bank lidt for hurtige på aftrækkeren. har selv også haft et overtræk på en konto og en halv mill på en anden. Fik lov til at betale 100 kroner fordi de insisterede på at sende et brev, men det her mindre mere om et massivt udækket overtræk

    #142496
    AnonymForfatter

    @Michael@test

    Jeg har set Lauras papirer igennem en gang til.

    Laura havde en lønkonto i Eik Bank hvor der var lønindgang kontoen hver måned og havde i perioden 1/2-1/5 et udskud på 550 kroner i måned 1, et underskud på 485 kroner i måned 2 og den sidste måned et underskud på 410 kroner.
    Laura havde på en anden Eik Bank konto en kassekredit på 10000 kroner hun havde brugt 5000 kroner af (aldrig overtrukket!)
    I alle 3 måneder blev ovennævnte underskud betalt ind, så der gik mindre end 24 fra Laura havde modtaget et brev fra Eik Bank til de modtog pengene.

    Da Laura, så modtog et brev den 1/5 om at Eik Bank havde spærret hendes VISA/Dankort og sat i hende i det der før-omtalte register. Derefter kom hun til mig og jeg indbetalte de 5000 ind på hendes konto med kassekreditten, og den og kontoen med det lukkede VISAkort blev lukket.

    Så der var ikke tale om massive overtræk med mindre man mener at 500 kroner er “massivt".
    Lauras nu afdøde mor lå for døden i den periode, og derfor udheldigvis for Laura tænkte hun sig ikke om inden hun købte togbilleter.

    Laura er butikansat, så derfor det der med økonomi er ikke hendes stærke side har jeg fundet ud af.

    Grunden til at jeg gerne vide det andet det er såmen bare fordi hun godt kan finde at vil købe sig ny mobil og lignende på den kedelige måde, og derfor vil jeg gerne advare hende konstruktivt, så hun ikke gør sig selv til grin såfremt Ekspressbank, Danaktiv mfl. kigger i det register! Jeg håber I forstår min problematik.

    /Frank

    #142498
    MichaelForfatter

    Nej, jeg forstår overhovedet ikke din problematik. Få dog banket ind i hovedet på tøsebarnet, at man ikke tager hurtiglån for at købe en mobiltelefon. I det hele taget holder man sig langt væk fra hurtiglån. Køb dog for hulan en i Netto til 299 eller hvad de nu koster som slagtilbud. Skal hun absolut have den dyre model til 3000?

    Alternativt lyver du og siger hendes registrering betyder, at hun ikke kan låne penge de næste 10 år – det er hjælp til selvhjælp der vil noget.

    #142500
    AnonymForfatter

    @Michael. Du kender vel ikke til den gamle tese om at kvinder skal behandles som blomster.

    #142502
    MichaelForfatter

    Er nok ikke nogen god idé. Jeg har en tendens til at slå alle blomster ihjel der kommer inden for min dør.

    Vis dig dog som en mand og sæt foden i døren. Hvis man skal leve sammen skal begge parter opføre sig økonomisk forsvarligt. Hurtiglån er ikke en ingrediens i gode parforhold.

    #142504
    AnonymForfatter

    @Michael,

    Tja, Jeg har betalt hurtiglån ud for hende før. Vi har været sammen i et par år nu. Men det her med Eik Bank var nok topmålet.

    Men det er jo svært!

    #142508
    AnonymForfatter

    Men havde jeg vist at Eik Bank gik i så små sko, så havde jeg advaret hende mod at oprette en lønkonto der.

    Men med de sagsbunker der er på landets politistation tror Eik Bank virkelig at de får noget ud at Politianmelde en der har overtrukket sin konto med 10000 kroner?

    Men hvis Eik Bank trækker 100 kroner i gebyr fra en konto hvor der ikke står noget i forvejen. Hvad så? Politianmelder Eik Bank så sig selv? 😀

    #142510
    AnonymForfatter

    10000 = 1000 kroner.

    #142512
    MichaelForfatter

    Ja, så lærer hun jo aldrig at opføre sig ansvarligt. Sig til hende at du ikke længere vil dække hendes overforbrug. Så kan hun lære hvad fogedretten er for en størrelse. Til min kæreste har jeg sagt (i spøg), at jeg kan acceptere utroskab men at et hurtiglån er direkte rødt kort ud af døren.

    Har du tænkt på hvad hendes opførsel betyder for jeres fremtid? I værste fald kan det betyde, at I aldrig nogensinde vil kunne eje noget som helst af værdi (hus, bil). Læs blot de uendelige RKI-tråde på disse sider.

    #142514
    AnonymForfatter

    @Michael,

    Det kan jeg godt følge dig i.

    Men nu har Laura aldrig været og bliver aldrig sålænge hun er med mig dårlig betaler(RKI, Experian), så bliver alle regninger betalt til tiden.

    Men nogen ting jeg ikke forstår. Har hørt om en anden der var kommet i det samme register, og han gik ud en måned efter og lånte 10.000 til et computer hos Nordea Finans med tilhørende Mastercard til kreditten.

    Er det fordi Michael og andre ikke alle hurtigslån udbydere kigger i det register?

    /Frank

    #142516
    AnonymForfatter

    Dette er en mærkværdi tråd. Spørgsmål som: Hvor mange gange må jeg uden bankens tilladelse låne penge ved bevist at trække over rådighedsbeløb på mit Dankort?
    Hvis der sker noget sørgeligt i min familie, har jeg så tilladelse til at hæver over mit rådighedsbeløb? Og hvad nu hvis der sker noget glædeligt?

    En Sætning som: Hvis jeg viste at jeg ikke hver måned, frit kunne hæver hvad der passede mig, uden at have tilladelse fra banken, ville jeg have taget en anden bank —- Hvilken bank?

    I min verden, kaster man ansvaret fra sig og over på banken. Jeg har ikke så megen viden om banker, så jeg kan skråle med i koret om at EIK-bank er en lorte bank, men hvis du lånte/tog penge fra mig uden tilladelse ville jeg blive mopset og hvis du gjorde det tre gange i rap ville jeg blive meget sur også selvom det kun var 100 kr.

    Det er underligt at Frank2008 mener at EIK-bank er en møg bank, når han samtidig acceptere hans kæreste tager højt forrentet lån til indkøb af en mobiltelefon. Er du sikker på hun ikke udnytter dig?
    Er du virkelig så vattet så du ikke tør tale med hende, uden du er bange for hun bliver sur/ked af det. Som Michal skriver: Enten banker du økonomisk fornuft ind i knolden på pigebarnet, eller også må jeres veje skilles, for det kommer de til alligevel til når jeres verden ligger i økonomisk ruiner.
    Hvis du spørger mig, så kunne pigen være nok så sød, men jeg ville ikke leve sammen med hende fra klokken halvtolv til middag, hvis hun uden min viden optog SMS-lån samt andre lån.

    Til General Prier, har jeg et par spørgsmål, men inden da vil jeg fortælle, at jeg syntes dine indlæg virker meget kompetente og fornuftige, så derfor virker dit sprogbrug meget voldsomt når du kalder EIK-Bank en lorte bank, Hvad er årsagen til dette? Det kan da ikke kun være fordi man tager af bankens kasse uden tilladelse. Selv har jeg haft banken i et par år og været rimelig godt tilfreds, men jeg ville heller aldrig hæve penge jeg ikke havde, uden tilladelse – om så min mor døde, hunden fødte 15 hvalpe på en gang, eller moster Anna fra Canada kom på visit.
    Jeg syntes det er dejlig at jeg i EIK-Bank selv kan oprette kontoer i min Netbank, således jeg selv har styr på de forskellige udgifter, såsom Ferie, Større indkøb, Buffer osv.
    Ligeledes at renten på kapital, ratepension, opsparring, lønkonto er højere end i Lån og Spar Bank, hvor jeg kom fra.
    Er det ikke lige meget General Prier om banken efter din vurdering er ved at gå på røven økonomisk, hvis man bare holder sig under indskydergarantien.

    #142518
    HalliHalloForfatter

    Vedr. Check/overtrækskartoteket:

    Banken kan vel ikke bare uden videre sætte en i dette kartotek uden først at have givet en eller flere advarsler.

    Jeg forstårlig ærlig talt ikke problemet Frank, og hvorfor har hun egentlig lukket sine konti i banken?

    Jeg er i øvrigt personlig også selv ret godt tilfreds med EIK-Bank.

    #142542
    testForfatter

    vedr. EIK bank er jeg ikke tilfreds med at de tager 100 kroner for at sende mig et brev om et overtræk på en af vores konti. Et overtræk som i straks dækkede ind fra en anden konto hvor vi har 500 k kr ca stående. Og så modtager man et brev ugen efter. Hos Scandiabank lave de bare lige en flytning og sendte ingen 100 kroners breve.

    Så utilfredshedene med Eik bank er nok hos skandia bank kunder som også er irriteret over at gebyret på boligprioritet “kend din rente" er ændret. utilfredsheden næres så lidt af at lånet er for godt til at vi med fordel kan lave det om så vi har været tvunget til at acceptere en ændring af forretningforholdne som vi vel i bund og grund finder urimelige

    men ellers er jeg da meget godt tilfreds med eik bank og jo det er rigtigt man kan ikke bare overtrække sin konto uden lov og nu er vi da så bare lidt mere på passelig med ikke at køre kontoen i bund.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 55 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.