Køb af lejlighed

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90212
    AnonymForfatter

    Hej alle

    Jeg står pt. og søger efter lejlighed, men jeg har et spørgsmål, som jeg skal have afklaret før jeg begynder “jagten":

    Er det fornuftigt at købe en lejlighed (andelslejlig) i disse tider?

    Hvad er Jeres tanker om dette?

    Mvh
    Niels.

    #142384
    AnonymForfatter

    Priserne på andelslejligheder er alt for høje.
    En boligadvokat skrev forleden dag – at man køber sig direkte til insolvens.
    Vurderingen af andele står overfor nedskrivning.

    #142388
    testForfatter

    jeg ville købe en ejerliglighed. Pris fastsættelse på andelen er mig for ugennemsigtig både i relation til den generelle og den mere specifikke i forbindelse med forbedringer. Den fordel andelen skulle ha i bo omkostninger tror jeg forsvinder i den usikkerhed.

    og svend citere den artikel helt korrekt og synpunktet i samme virker meget rimeligt

    #142390
    AnonymForfatter

    Sagen er den, at jeg (og mine forældre) desværre ikke har kapitalen til at skulle købe en ejerlejlighed.

    Forventes det, at priserne på andelslejlighederne falder i den kommende tid?

    #142392
    AnonymForfatter

    Ejerlejlighederne i København begynder efterhånden at finde et ligevægtsniveau.

    De fleste andelsboliger (ikke alle) er markant overvurderede og overprisfastsat. De er ikke kommet ordentligt med ned i pris, hvilket er årsagen til at der i øjebliket er ekstremt mange andelslejligheder til salg på markedet i forhold til ejerlejligheder.

    Som det er blevet sagt af flere…. andelsboligkøbere risikerer at købe sig direkte til kæmpe insolvens.

    Konklusion: Der kan være gode køb derude, men man skal virkelig se sig godt for.

    #142396
    AnonymForfatter

    Hvornår kan man forvente, at andelsboligernes pris når et minimum?

    #142398
    AnonymForfatter

    Luften bliver først taget ud af “flekslånsbomberne", når renten igen går i vejret.

    Derfor vil mit svar til dig være – du vil først se det store katastrofedyk i andelsboligpriserne i årene 2011-2013.

    #142402
    HalliHalloForfatter

    Jeg ville til enhver tid købe en andelslejelighed fremfor en ejerlejlighed, og jeg ville aldrig købe en andelslejlighed i en nybygget ejendom med flekslån, afdragsfrie lån, men kun lejlighder i ældre, velholdte ejendomme.

    Og her kan du stadig godt få en god billig lejlighed til 4-500.000 kr. til en absolut rimelig husleje, måske 2.500 – 3.000 incl. varme m.v.

    Men da det overalt er købers marked skal du selvfølgelig forsøge at trykke prisen i bund, da de sikkert også er alt for høje her.

    Den tid hvor man kunne få en andelsbolig for 50.000 kr. vender vist aldrig tilbage igen.

    #142404
    AnonymForfatter

    En lejlighed med en leje på 2000-3000 kr. koster 1.500.000 kr på Østerbro.

    En lejlighed til 400-500.000 kr har typisk en leje på 6.000-7.000 kr, og problemet er at der ligger flekslån bag, dvs. en rentestigning kan presse lejen op i 10.000-14.000 kr.

    Så er fidusen pludselig ikke så sjov.

    En lejlighed til 400-500.000, som du omtaler, vil enten ligge meget decentralt eller ikke være meget større end et frimærke.

    Man skal være ekstremt heldig for at finde noget i det niveau.

    #142406
    HalliHalloForfatter

    Jeg har lige været inde på boligsiden.de og kunne se at man overalt i landet og ikke mindst i hele Storkøbenhavn kan finde et hav af billige andelsboliger til omkring 500.00 kr. til en leje omkring 3.000 med varme.

    Og hvorfor kommer andelsboliger i dag til salg hos ejendomsmæglere og dermed bliver annonceret på boligsiden.dk?

    Det er vel fordi mange potientelle kunder har svært ved at få financieret et køb, så efter min opfattelse er nu særdeles gode muligheder for at købe sig en billig andelsbolig. Men man skal se sig godt for, køb ikke det første det bedste og forsøg at tryk prisen i bund.

    En andelsbolig bør efter min opfattelse aldrig koste mere end 7-800.000 kr., så en bolig på Østerbro til over 1. mill bliver sandsynligvis aldrig nogensinde solgt til den udbudte pris.

    #142408
    AnonymForfatter

    Frimærkelejligheder beliggende i skyderiplagede kvarterer.

    God fornøjelse til dig!

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.