Alm. udlån mod fuld sikkerhed

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90202
    AnonymForfatter

    Er der nogen der ved hvor man kan optage en lån på eksempelvis 200.000 kr. mod fuld sikkerhed i form af aktier (stillet til rådighed af 3. part), uden at jeg skal flytte hele mit bankarrangement til det pågældende institut? Findes der andre end bankerne der kan det?

    #142270
    AnonymForfatter

    Jeg har haft en sådan investeringskonto i Alm. Brand Bank.
    Renten fulgte Cibor + 2%.

    #142278
    NultopskatForfatter

    Før finanskrisen ville svaret have været, at det kan du i langt de fleste banker, du ville måske få et bedre tilbud om du også flyttede andre forretninger til pågældende bank, men så prøv da din nuværende bank først..

    #142280
    AnonymForfatter

    Tak for svarene Svend og Nultopskat,
    Ja, jeg skal bestemt i dialog med min egen bank om det. Men det var bare rart at have et alternativ til forhandling af betingelser (rente mm.).
    Så findes der mon andre end pengeinstitutterne der udbyder lån mod sikkerhed i 3. parts aktiver (lån mod kaution)?

    #142288
    NultopskatForfatter

    Hvad er det lige du har gang i..hvorfor må långiver ikke være en bank og var det i givet fald ikke lidt lettere at låne direkte af personen, der stiller sikkerheden/aktierne..?

    Altså når du bruger aktier som sikkerhed, vil de blive sat på en spærret konto, der kun kan handles på med bankens tilladelse, derfor er det nok en smule problematisk med andre end banker som långivere.

    Du kan givet vis finde andre långivere på det grå marked, men renten er så også derefter..

    #142290
    AnonymForfatter

    Nej…ikke med bankens tilladelse. Sikkerheden skal blot altid være ca. 80% af lånet.

    #142304
    AnonymForfatter

    Ok, det er altså kun bankerne det kan dette.
    Jeg kan ikke låne direkte af 3-parten, da aktivet der stilles sikkerhed i er aktier, som vedkommende ikke ønsker at sælge, men blot overføre til depot i den bank jeg skal låne af.
    Ok, jeg kan vel så forvente at behåningsværdien på aktierne vil være ca. 80%..

    Tak for svarene!

    #142314
    NultopskatForfatter

    Før finanskrisen og aktiestyrtet var belåningen 80 % af kursværdien, tallet kan være ændret i visse banker; Men som altid gælder at jo bedre sikkerhed, jo mindre rente.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.