Rådgivningstjek af privatøkonomi

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Indlæg
  • #142264
    NultopskatForfatter

    Test, prøv at læse mit indlæg igen, bemærk den smiley tilsidst.

    Meningen var at pressen er meget hurtige ude og tegne billeder af folk, der er godtroende lokket til det ene eller det andet, og som du selv er inde på, hvordan kan det forhindres og samfundet stadig være frit…

    Vi er jo trods alt nogle, der godt kan administrere vores egne penge, selvom mange ikke burde have lov..;o)

    #142266
    AnonymForfatter

    En kunde i Roskilde Bank (enlig dame) – fik det råd, at hun skulle belåne sit hus med 2 mill.(hun havde en restgæld på ca. 600.000) – og derefter lade banken investere de 2 mill. i værdipapirer.
    Dermed fik hun et større rådighedsbeløb – og ifgl. banken var der et sikkert afkast.
    I dag er værdipapirerne næsten værdiløse – og hun skylder banken 2 mill. – som hun ikke kan betale.
    Prøv at finde et godt ord for hendes handling……

    #142268
    AnonymForfatter

    Naiv, dækker vel meget godt.

    Sikkert afkast == for godt til at være sandt.

    At det så også er foragteligt og uærligt gjort af banken er en anden sag.

    #142274
    testForfatter

    nultopskat jeg den overså jeg beklager. men der er jo rigtigt mange der mener at vi skal beskyttes mod alt men svindlere har til alle tider levet af denne sære kombination af grådighed og mangle på dømmekraft skabt af sammen.

    f.eks. den dame som svend nævner. Hvis hun blev stoppet af en på gade der ville give hende 100.000 kroner ville hun sikkert være mistænkelig, men hvorfor er hun ikke mistænkelig når en bank lover hende en halv mill, uden risiko overhovedet? det tror jeg faktisk ikke de har sagt I øvrigt er der jo masser af mennesker der har tjent messer af penge da det gik op ad. Jeg synes det er mærkeligt at vi pludselig skal ha så ondt af dem nu.

    jeg synes heller ikke vi skal ha ondt af Flekslånerne hvis rente stiger. De har tjent gode penge på renterne tidlige. Hvis de har brugt dem til forbrug er de bare godt dumme og ligger som de har redt.

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.