Rådgivningstjek af privatøkonomi

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90194
    AnonymForfatter

    Jeg ønsker at få et tjek af min private økonomi inkl. bank, kreditlån, forsikring, pension m.m. med rådgivning af alternative løsninger der kan give en besparelse.

    Jeg er alenemor og bor i eget hus så økonomien er lidt stram og har derfor ikke uanede midler.

    Jeg bor i Nordsjælland, er der nogen der kan anbefales?

    #142184
    MichaelForfatter

    Start med din bank – det er helt gratis. Private økonomirådgivere er temmelig dyre og jeg kan ikke helt se behovet når vi taler ganske almindelig husholdningsøkonomi. Få hjælp til selvhjælp nede i banken og undersøg så selv sagen nærmere på nettet. Så svært er det faktisk heller ikke.

    #142202
    AnonymForfatter

    Hvis man har tillid til banken – så er det OK.
    Men husk at bankrådgiveren også er sælger – og der er mange eksempler på, at kundens behov “glemmes" i en sådan situation – desværre.
    En snak med en revisor – kunne være en god ting – og det skal naturligvis ikke koste alt for meget.

    #142212
    testForfatter

    problemet med al den rådgivning er at den ikke er gratis og jeg undre mig over hvad det i grunden er de kan bidrage med. Tjen mere brug mindre. Det er de to valg man har.

    der findes ikke noget quick fix og den der med f.eks. at samle gælde giver ikke ret meget når man regner stiftelses omkostninger med.

    #142222
    AnonymForfatter

    Når man bor i eget hus – betyder belåningen meget.(rente og afdragsprofil)
    Forsikring og pension er også værd at checke nærmere.
    Der er nok gode muligheder for at omlægge til billige lån p.t. – og det giver luft i den daglige økonomi.

    #142224
    testForfatter

    svend omlæging af lån i huset står banger og reakkredit forenign i kø for at gi dig. Vælg tre kontak dem og bed om tilbud. Det behøver man altså ikke at være revison for.

    Foriskinger helt det sammen. Sammel papiren og ringe til et par selskaber og hør hvad de kan tilbyde. De kommer gerne ud og tager ikke en øre for det.

    så igen jeg forstår stadig ikke hvad sådan en rådiger kan bidrage med. Der findes ikke nogen lette løsninger på gældsproblemer. Det drejer sig om kun at købe det man ikke kan undvære og f.eks. ikke ta SMS lån for at glæde sin familie med julegaver man ikke har råd til eller købe en bil har meget brug for men PT klare sig uden.

    #142226
    AnonymForfatter

    Hvis man har indsigt i disse ting – så skal man ikke købe rådgivning.
    Men mange uden denne indsigt – er det gået ilde……

    #142232
    testForfatter

    svend nu skal du ikke gøre det mere vanskeligt ind det er desuden kan forskellen på et F1 lån og et ob6 lån næppe ræde en finax økonomi. Som sagt er det denne overdrevn tro på at man bare kan ta en pile efter min mening. En revisor kan heller ikke finde penge der ikke er der.

    i virkeligheden er der efter min ening kun to typer mennesker med gældproblemer. Dem der er penge misbruger som jeg i mit stille sind ofter kalder “Finax økonomier" og så dem der kommer i krise på grund af f.eks. skilsmisse, sygdom eller og arbejdsløshed.

    Den første kattagori skal i behandling for deres misbrug og den anden gruppe skal “ha et nyt arbejde" eller måske hvis intægsttabet er permanent ha deres boligform ændret f.eks. Det kan så være vanskeligt nok i den her tid.

    Lang hoved parten af menensker kan godt fortå både forsikringer og realkridit lån hvis de lige gider at læse lidt om det. F.eks. kan man ganske let beregne forskellige ydelser på http://www.RD.DK og det er bare at læse sin præmie oversigt og sin police. Det er faktisk skrevet på dansk.

    #142234
    AnonymForfatter

    (Da jeg var ung vidste jeg alt – nu er jeg blevet klogere.)
    Hvordan tror du – at de mange kunder i Roskilde Bank har det i dag.
    Mange har fået rådgivning i banken – og nu venter livet på fattiggården.
    Med hensyn til forsikringer – så vil jeg påstå, at mange ikke kender betingelserne i policen – og først når skaden sker – så opdager man, at alt ikke var som man troede.
    Man fik fortalt så meget – og så troede man, at alting var i orden.

    #142236
    MichaelForfatter

    Svend

    Vi taler ikke om komplicerede og risikofyldte investeringer her, men om en mor der søger at optimere sin (lader det til) rimeligt ukomplicerede økonomi. Det der skal sættes fokus på her er:

    1) Omlægning af lån (evt. afdragsfrihed)
    2) Forsikringscheck – brug http://www.forsikringsluppen.dk
    3) Udarbejdelse af budget hvis det ikke allerede foreligger og gennemgang af alle udgifter mhp. at fjerne eller skære i nogle.

    Hvori består det dybt komplicerede her så man skal smide 6-10.000 kr. efter en rådgiver? Det er da korrekt, at bankrådgiveren er sælger, men spørger man specifikt ind til konkrete emner (f.eks. omlægning af lån) så får man altså ofte nogle brugbare svar.

    #142240
    AnonymForfatter

    Tak for jeres svar.

    Jeg forstår at det umiddelbart ikke kan betale sig at betale sig fra en økonomisk rådgivning når økonomien er simpel som min. Jeg har derfor kastet mig ud i junglen og bedt om tilbud fra de forskellige – så håber jeg bare at jeg også kan gennemskue dem.

    Mvh,

    #142252
    testForfatter

    sven når man belåner sit hus for at gire en investering i bank aktier. vel og mærket en aktie eller samler hele sin pension i en aktie er man ikke dum man er grådig. Efter min mening er mange af dem der har mistet store summer i roskilde bank i den katagori

    #142258
    NultopskatForfatter

    Jeg er fuldstændig enig i din beskrivelse, man er grådig, men uvidende om aktier, historien handlede jo om folk, der stolede blindt på deres bankrådgiver, og sådanne mennesker er der rigtig mange af i det danske land.

    Et er at belåne sit hus og foretage en aktieinvestering, det er får så vidt OK, sålænge man spreder sin investering og ikke låner mere end man kan tåle at miste, om alt går galt.

    Men det er altså ikke kun noget Roskilde bank har gjort…De fleste store banker er ikke et hak bedre, de er blot ikke gået konkurs..

    Vi kan jo desværre nok blive enige om at mange mennesker burde have en forvalter af deres penge, meen hvad er løsningen, at forbyde private at eje aktier..;o)

    #142260
    testForfatter

    hvorfor skal vi finde en løsning? Er det samfundets pligt at beskytte den enkelte mod alt der kan gå galt? Hvad med de stakler der bliver snydt af negeira breve eller “lotto" breve? Skal de også hjælpes? De kaster sig jo også ude i de projekter fordi grådighed sløre deres dømme kraft.

    Et samfund med personligfrihed er også et samfund for man kan “komme tilskade" på den ene eller anden måde.

    #142262
    testForfatter

    katmo du er velkomme tilbage med konkrete spørgsmål til de enkelte tilbud du modtager

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.