Hvordan udvikler renten sig.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90193
    AnonymForfatter

    Er lidt træt at alle de “hvor kan jeg samle min gælden og min lykke er gjort" indlæg.

    Nej lad nu se hvor se hvor dygtige mybankers debatører er til at spå om fremtiden?

    Hvordan udvikler renten sig i løbet af de næste måneder, år. Får vi højere eller lavere flexrente til jul?

    Hvordan forventer debatørerne den lange rente vil udvikle sig?

    Hvordan forventer debatørerne den nationalbankens rente udvikler sig ? (diskonto, indskudsbevisrenten, udlånsrenten og hvad det nu hedder alt sammen)

    Er der likviditetskrise i bankerne som vil resulterer i en højrente krig i løbet af efteråret eller 2010? (Danske bankers udlån er for store i forhold til indlån)

    Vil rentemarginalen stige yderligere ?

    Kom med lidt feedback og respons. Hvad siger Generalen og THSV ?

    Så tager jeg indlægget op igen om et årstid – så må vi se hvem der får ret 🙂

    #142056
    testForfatter

    Sammen gælde og spar penge folket skulle fokusere mere på deres forbrug ind på deres rente udgifter. Der er vel også omkostninger ved alle de låne omlægninger. Jeg er også lidt chokeret over at man kan kalde 50 eller 35.000 kroner for en klat. Jeg synes det er ganske mange penge at bruge på noget der åbenbart er ingen ting. Så køb ikke det man har brug for men kun det man ikke kan undvære.

    og jeg tillader mig at komme med mit bud.

    jeg tror krisen er ved at stabilisere sig på et lavt niveau. Det betyder at der i den næste år ikke vil ske ret meget med renten. Vi taler plus minus en procent. Men efter 2010 tro jeg vi kommer til at se en rente stigning over det næste år på 4 procent point så vi ved udgangen af 2011 læger 5 procent højre ind i dag.

    #142060
    thsvForfatter

    Jeg tror, at den lange rente vil falde lidt mere, 4% 30 år nok op i ca kurs 97 som maksimum.
    F1-renten til nytår vil nok være lidt højere end den gældende F2-rente, altså refinansiering til ca. 2,8%. Dette grundet den store mængde af lån, der skal refinansieres.
    Efter nytår vil F1-renten igen falde ned til et niveau under 2,5%…

    Nationalbanken vil sænke deres rente inden nytår, så rentespændet til Europa bliver mindre.

    #142080
    AnonymForfatter
    #142130
    MichaelForfatter

    Det bedste svar på spørgsmålet om hvordan renten udvikler sig er vel: Op og ned

    Det er umuligt at spå om renterne meget mere end 6-12 mdr frem i tiden og man skal være varsom med at vælge lån efter hvad man tror.

    #142132
    testForfatter

    Michael
    dårligt argument for ikke at ville detlage i gætte konkuranen og en temmelig tåbelig kommentar.

    Der er sammenhæng mellem forskellige økonomske parameter og renten så at påstå at man ikke kan komme med kvalificerede bud på rente udvikling er det samme som påstå at det ikke er muligt at lave en vejr udsigt.

    At vejrudsigten er behæftet med en fejl margen der af hænger af tidshorisonten er jo ikke det samme som at en forudsigelse ikke er mulighed og med en hvis sandsynlighed har mulighed for at ramme rigtig.

    #142142
    MichaelForfatter

    Tja, men ikke desto mindre skriver du jo selv en “gættekonkurrence" og det er præcis hvad renteforudsigelser er. Hvad kan man bruge en prognose der går 6-12 mdr frem til når man står og skal vælge et 30-årigt realkreditlån? Ingenting – absolut ingenting.

    Alverdens økonomer kommer konstant med forudsigelser. Ofte modsiger de hinanden og endnu oftere holder prognosen ikke stik, da der i mellemtiden sker noget “uforudset". Vi kan da sagtens komme med vores gæt her, men jeg kan ikke rigtigt se hvad nogen vil bruge det til. Vil man vælge F1 fordi renten er lav nu og (formentlig) også om 6-12 mdr? Ét af de mest populære emner efter “Hvor kan jeg låne selvom jeg er i RKI" er: Hvilket boliglån skal jeg vælge og ofte skeles der for meget til diverse forudsigelser hvor der måske burde stilles mere ind på spørgerens konkrete økonomi.

    I mine øjne kan man ligeså godt spørge om hvem der kender næste uges lottotal som hvem der kender renten om 4-5 år.

    #142148
    testForfatter

    man kan bruge forudsigelser om hvad rente er til at tjene penge med vel og mærket hvis forudsigelserne der holder vand.

    bare fordi du ikke kan forstå national økonomi eller hvordan et højtryk over et eller andet påvirker det danske vejr gør ikke prognoserne til det rene gætværk

    Når jeg kalder det her en gætte konkurrence er det del på grund af den tidshorisont og dermed usikkerhed jeg selv ligger op til og dels at jeg i hvertilfald ikke har den fornøde indstigt i national økonomi eller udvikligen P.t. til at komme med et virkeligt kvalificeret bud. Det eneste kvalificerede jeg mener at kunne sige er at diskontoen p.t. er lav og nok bliver holdt på et lavt nivauet i min 6 måneder i nu for at stimulere økonomierne. Og at bundet på at rente marginale til EU bliver mindre i samme periode også er ret godt selv om jeg personligt ikke tror på den da man nok vil undgå spekulation mod kronen ved at beholde den nu værende rente forskel.

    #142190
    AnonymForfatter

    Det skete så i dag 🙂

    Hvor lang tid mon der skal gå denne gang før Eikbank melder ud?

    #142192
    AnonymForfatter

    Enig med test. Max dårlig argumentation. Hvis du ikke vil lege med så bliv væk.

    Formålet med legen er at man har lidt indsigt i makroøkonomien, hvilket så kunne resulter i et argumenteret svar på renteudviklingen.

    Glæder mig til at høre generalens argumentation. Han virker som om han besidder en stor viden om makroøkonomi.

    Ved godt det er umuligt at spå om, men det gør jo kun legen sjovere.

    Tror ikke der var nogen der kunne have forudset de sidste 12 måneders renteudvikling.

    Jeg er selv ret glad for mine 7 % i FIH. Da jeg optog lånet troede jeg faktisk rente ville blive højere og tænkte at det var dumt at låse pengene i et år.

    #142194
    AnonymForfatter

    Lånet = Højrentekonto (opsparing).

    Sorry. Det er fordi det hele handler om lån herinde og ikke opsparing.

    Indlånskonto på 7 procent hos FIH

    #142214
    testForfatter

    for nu at forsvare min “nu tilgrin" prognose på rente spændet så er 0,1% sku ikke ret meget men ja ja jeg indrømmer at jeg var den første til at blive til grin 🙂

    #144952
    AnonymForfatter

    2009 29. sep 1,00
    25. sep 1,15
    28. aug 1,25
    14. aug 1,35
    8. juni 1,45
    11. maj 1,65
    3. apr 2,00
    6. mar 2,25
    16. jan 3,00

    2008 19. dec 3,75
    5. dec 4,25
    7. nov 5,00
    24. okt 5,50

    Den udvikling var der ikke mange der havde kalkuleret med for et år siden. 🙂

    #144954
    AnonymForfatter

    Nationalbankens rente på indskudsbeviser

    ÅR DATO PCT

    2009 29. sep 1,00
    25. sep 1,15
    28. aug 1,25
    14. aug 1,35
    8. juni 1,45
    11. maj 1,65
    3. apr 2,00
    6. mar 2,25
    16. jan 3,00

    2008 19. dec 3,75
    5. dec 4,25
    7. nov 5,00
    24. okt 5,50

    #144956
    AnonymForfatter
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.