Danske Bank snyd?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 35 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90190
    AnonymForfatter

    Her en lille E-mail som jeg sendte til Danske Bank i går.

    Hej

    Fredag den 31/7 klokken 13:17:34 ringede jeg til jer, og bad om at få stoppet den faste huslejeoverførsel, på grund af fugtskader i soveværelset i min lejlighed, og fordi udlejeren ikke vil renovere det. Jeg sagde tydeligt i telefonen, at der ikke skulle overføres flere penge til udlejeren, og jeg fik det også bekræftet, at den faste overførsel af hus lejen ville blive “slettet". (Samtalen varede 5 minutter og 19 sekunder). Jeg kan desværre ikke huske hvem jeg talte med i telefonen, men dét må I vel kunne se et sted. Ugen efter (fredag den 7/8), hævede jeg 3.700 kr. i automaten, og handlede derefter lidt ind. (Jeg kan godt lide runde tal på min konto, da det er nemt at huske). Da jeg kom hjem, tænkte jeg: Der er noget galt. Det kan ikke passe, at jeg kun har 6.000 kr. på min konto, selvom jeg lige har hævet 3.700 kr. Jeg ringede til tast selv service, og fik at vide, at den faste overførsel som jeg havde bedt om at få stoppet, ikke var blevet stoppet, men at der var blevet overført penge igen den 3/8. Jeg ringede derpå til den normale service, og spurgte hvorfor overførelsen ikke var blevet stoppet, som jeg havde bedt om ugen forinden. Dét kunne damen som jeg talte med ikke svare på, men lovede mig, at NU ville den blive stoppet. Jeg spurgte hende så: Hvad med de penge i allerede HAR overført? Hun sagde til mig, at hun ville sende E-mail til Esbjerg afdeling. Tidligere i dag, fik jeg så at vide (i telefonen), at jeg skulle skrive til jer. Dét gør jeg hermed. Jeg er ligeglad med, om I henter pengene tilbage eller ej, men det er altså jer der har lavet en fejl, og dét vil jeg ikke betale for. Hvis jeg laver en fejl, står jeg inde for den, men jeg tager ikke ansvaret for andres fejl. Jeg ved, at I kan spore mit opkald til jer (den 31/7), og dermed ville I også kunne finde ud af, hvem jeg talte med i telefonen, og få bekræftet, at jeg klart og tydeligt bad om at få huslejeoverførelsen stoppet, og at det også blev bekræftet, at det ville ske. Jeg ringede til jer klokken fredag den 31/7 klokken 13:17:34, og samtalen varede 5 minutter og 19 sekunder. I kan sikkert finde frem til den dame jeg talte med i telefonen.

    Venlig hilsen

    (Mit navn)

    Tidligere i dag blev jeg så ringet op af “Dorte" fra Danske Bank. Hun indrømmede at Danske Bank havde lavet en fejl, men så påstod hun, at det hele allerede var løbet igennem systemet fredag den 31/8, og derfor var den faste overførsel ikke blevet stoppet, og hun begyndte så en diskusion med mig, og sagde så til mig, at hun ville ringe igen. (Det hele gik selvfølgelig ud på at lade mig betale for fejlen son Danske Bank har lavet, for ellers havde jeg jo fået mine penge igen, uden diskusion). Hun har ikke ringet igen, jeg føler mig holdt nar, og jeg har stadigvæk ikke fået mine penge ind på min konto igen. Sagens kerne er, at hun simpelthen løj overfor mig, da pengene jo stadigvæk var på min konto da jeg ringede til Danske Bank fredag den 31/8. De blev først trukket fra min konto mandag den 3/8, og den faste overførsel blev først stoppet fredag den 7/7 fordi jeg ved et tilfælde opdagede, at der var noget galt med min konto, og derfor ringede til Danske Bank. Kan det virkeligt være rigtigt at jeg skal betale for en fejl som Danske Bank har lavet? Hvad vil i råde mig til at gøre? Skal jeg gå rettens vej, hvis Danske Bank ikke betaler for den fejl som Danske Bank har lavet, og sender pengene ind på min konto igen?

    #141968
    AnonymForfatter

    Hov, jeg mente HUSLEJE, SOM og 7/8

    #141970
    AnonymForfatter

    Hov. 31/7 og ikke 31/8 selvfølgelig.

    #141976
    testForfatter

    nej i forhold til den danske bang virker det som en meget klar sag men du har et større problem i forhold til udlejeren. Du kan ikke bare stoppe med at betale husleje.

    tal med LLO og hvis du ikke er medlem så bliv det i en fart

    #142002
    AnonymForfatter

    Dét svar blev jeg ikke meget klogere på. Selvfølgelig kan jeg bare holde op med at betale husleje. Jeg har så sandelig også tænkt mig, at føre en sag mod udlejeren. Men, hvad med pengene som Danske Bank åbenbart åbenbart ikke vil hæfte for? For dém beholder udlejeren jo naturligvis. Skal jeg virkelig til at slæbe Danske Bank i retten?

    #142008
    testForfatter

    allan ved ikke at betale husleje misligholder du din lejekontrakt hvilket giver din udlejer nogle rettigheder. Jeg har lidt svært ved at se hvordan du styrker din sag ved at blive sat på gaden?

    Som sagt hvis jeg var dig ville jeg kontakte lejernes lands organisation eller LLO

    Det er meget muligt at du er fornærmet over det du kalder fugt skader i soveværelset og det er også meget muligt at du har ret i at udlejer er ansvarlig for at udbedre dem, men ved ikke at betale husleje misligeholder du selv din lejekontrakt.

    så hvis du vil være stædig så klager du over danske bank via ankenævnet, det koster så vidt jeg husker 150 kr og bliver i mellem tiden sat på gaden af din udlejer. Så kan han jo også i ror og fred udbedre fugtskade og hæve huslejen. 🙂

    held og lykke med projektet.

    #142010
    testForfatter

    http://projekter.aau.dk/projekter/fbspretrieve/14373966/Udlejers_oph_velse_ved_lejers_betalingsmisligholdelse.pdf

    læse f.eks. her. Ja der findes sager hvor du kan tilbageholde betaling uden at blive sat på gaden eller retter man bliver måske smidt ud af først og kan så få medhold senere, men hvis resten af lejemålet kan bruges og det kun er et rum kan domstolen komme til en anden afgørelse.

    Som sagt kan jeg kun give dig mit råd hvad du gør er op til dig.

    #142018
    AnonymForfatter

    Det er en toværelses lejlighed som jeg har boet i siden 2004. Udlejeren har holdt mig hen med snak, og min tålmodighed er noget ved vejs ende. Nej, jeg kommer ikke til at lande på gaden. Der er andre lejligheder som jeg kan flytte ind i. Jeg flytter sansynligvis 1/9, men muligvis først en måned senere. Jeg har for iøvrigt allerede taget en masse billeder af fugtskaderne. Billederne vil jeg selvfølgelig bruge i retten når jeg fører sagen mod udlejeren. Desuden har jeg aldrig været bagud med huslejen. Mén, Dét er jo slet ikke sagens kerne.

    Sagens kerne er, at jeg mister penge fordi Danske Bank ikke vil hæfte for en fejl som Danske Bank har lavet. Bliver jeg nød til at føre en sag mod Danske Bank, for at få mine penge tilbage? Kan banken bare lade mig betale for en fejl som banken har lavet?

    #142020
    testForfatter

    En klage til pengeinstitutternes ankenævn burde være løsning som tidlige skrevet koster det vist 150 kroner.

    det ligger vel i sagens natur at første stop på din klage vej må være danske bank. Giver dig sig ikke frivilligt må du jo gå videre og i sidste ende prøve en domstol hvis heller ikke ankenævnte giver dig ret eller danske bank vælger ikke at følge deres afgørelse.

    Hvis du siden 2004 har kunnet leve med fugte i de ene rum kan du sagtens risikere at udlejer kan få medhold i at du skal betale den måneds husleje, men det er naturligvis ikke noget jeg kan vide, men det virker mig som at du lige skulle tælle til 10 bag fra. 🙂

    #142036
    testForfatter

    pps http://www.llo.dk/sw149.asp

    kan anbefales ved tvister med udlejer

    #142038
    AnonymForfatter

    Jeg har liget fået en opringning fra min rådgiver i banken. Hun sagde til mig, at de stadigvæk er ved at undersøge sagen, og at jeg vil få mine penge tilbage, såfremt det viser sig, at banken har lavet en fejl. Dét har de åbenbart ikke fundet ud af endnu? Dét forstår jeg så ikke, da de jo bare kan spørge damen som jeg talte med i telefonen fredag den 31/7. Hun kan jo bekræfte, at jeg bad om at få den faste overførsel stoppet, og at hun også bekræftede for mig, at det også ville ske. Jeg fortalte desuden min rådgiver, at “dorte" som ringede til i går, havde påstået, at det jo allerede var gået igennem systemet den 31/7, og jeg sagde til min rådgiver at det simpelthen ikke passede, da pengene jo stadigvæk var på min konto den 31/7. (Desuden blev den faste overførsel først stoppet den 7/8 fordi jeg ved et tilfælde opdagede, at der var noget galt med min konto). Nå, men det lader til, at jeg får mine penge tilbage…

    #142040
    AnonymForfatter

    Hov, “ringede til mig"

    #142044
    AnonymForfatter

    Hvorfor venter du helt til den 31/7/09 med at annulere din faste overførsel?
    For at pengene skal være til rådighed hos modtager den 3/8/09 skal overførslen foregå om fredagen. De fleste bankers faste overførsler sker automatisk om morgenen.
    Din bank rådgiver burde givet dig en ordentlig bedsked. Hun kan finde betalingen og give instruks til bankernes EDB central om at slette den specifikke post. (meget nemmere hvis det ikke var i sidste øjeblik).

    Der er også forskel på om det er en fast overførsel eller betalingsservice (ved betalingsservice kan man frit annulere betalingen indtil den 7 bankdag i måneden og dermed få betalte pengene retur).
    Spændende om du får pengene retur men du kan jo altid klage til ankenævnet for 250 kr

    #142070
    AnonymForfatter

    Da jeg ringede den 31/7 var pengene stadigvæk på min konto, og hvis de allerede var blevet sendt igennem systemet, havde banken jo netop kunnet hive pengene tilbage med det samme. Senest den 3/8, hvor pengene blev trukket fra min konto. Dette er åbenbart heller ikke sket. Hvis jeg den 7/8 ved et tilfælde ikke havde opdaget, at der var noget galt med min konto, var den faste overførsel jo bare kørt videre. Damen som jeg talte med i telefonen den 31/7 fortalte mig, at hun ville “slette" den faste overførsel. Jeg ved ikke om hun har lavet en tastefejl eller om der er en anden grund til, at den faste overførsel ikke var blevet stoppet, men hun fortalte mig, at den faste overførsel var blevet “slettet", og hun bekræftede også, at jeg ikke havde ringet for sent. I dag fortalte min rådgiver mig også, at jeg ikke havde ringet for sent.

    Banken må dog for længst have fundet frem til damen som jeg talte med i telefonen den 31/7, så jeg forstår ikke, hvorfor jeg endnu ikke har fået mine penge tilbage på min konto.

    #142086
    AnonymForfatter

    Jeg kender skam godt til LLO, og jeg melder mig også ind i morgen, og fører end sag mod udlejeren. Billederne som jeg har taget af fugtskaderne er til fremkaldelse, og jeg kan hente dem i morgen. Desuden opsagde jeg lejemålet den 31/7, og skrev i opsigelsen, at jeg forbeholder mig retten til at holde op med at betale husleje indtil jeg flytter senest den 31/10. Da mit despositum er noget lavere end tre måneders husleje, ville jeg være sikker på, at jeg i det mindste fik noget af det tilbage. DERFOR valgte jeg at få den faste husleje stoppet. Udlejeren beholder selvfølgelig de penge som banken overførte den 3/8, medmindre Banken kan hive pengene tilbage, men hvis banken ikke kan dét, er pengene jo tabt, og så må det jo være banken hæfte for fejlen.

    Fugtskaderne i loftet er meget tydelige, da malingen skaller af på grund af fugt. På kolde dage har jeg hostet om kap med den ene overbo efter den anden, da de også blev syge af at sove i soveværelset som ligger lige over mit soveværelse. Folk der har lejet lejligheden som ligger lige over min lejlighed, er flyttet på grund af at udlejeren ikke vil renovere og udbedre skader. To af dem tager jeg med mig som vidner i retten. Det er bestemt ikke for sjov, at jeg ville have den faste overførsel stoppet. Nogle gange har det været så slemt, at jeg har taget mit sengetøj med ind i stuen, og sovet på sofaen. I Juli måned besluttede jeg mig så for at flytte. Også selv om jeg skulle af med f.eks 1.000 kr mere i husleje om måneden. Jeg er altså ikke bare “fornærmet", som du udtrykker det.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 35 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.