Hvilke bank er BEDST her i det danske ganske land!?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 54 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90186
    AnonymForfatter

    Jeg har haf den danske bank, sydbank og overvejer nu Amager abnken men hvilke bank anbefaler I?

    Hvilke bank i Dk er bedst, god…

    #141950
    MichaelForfatter

    Bedst til hvad? Du må da præcisere dine behov

    #141952
    AnonymForfatter

    Som jeg ser det, kan du lige så godt spørge om, hvilket vejr, som er bedst…

    Så svaret må blive “Grønne cykler".

    Håber du kan bruge svaret.

    #141964
    AnonymForfatter

    Jeg er selv skiftet fra en lokalbank til Danske Bank.

    Begrundelse: Danske Bank hører ret entydigt til blandt landets billigste banker.

    En forbrugerrådets undersøgelse har senest påvist, at Danske Bank er landets billigst for en typisk lejer og landets næstbilligste bank for en typisk boligejer, set over forbrugerens samlede levetid.

    Så skal du skifte, så skift til Danske Bank.

    #141980
    testForfatter

    det er jeg så ikke helt enig i. Selv har jeg stadig Eik bank og kan ikke rigtigt se hvad Danske Bank sku være billigere med for mig. Jeg er aldrig i banken og klare alt over nettet.

    #142062
    thsvForfatter

    Jeg er enig, jeg benytter osse Eik bank, selvom det var millimeter, der gjorde, at vi ikke skiftede bank i sommers efter den ublu renteforhøjelse på vores boligprioritet. (tillægget er hævet med 0,7% i forhold til pantebrevet, eller små 6.000 kr ekstra i rente i de næste 27 år 2008-2035 lol)

    Kan ikke se mig selv som Danske Bank kunde igen før end de indfører mere gennemskuelige takster for alle, så foretrækker jeg Nordeas model.

    #142096
    AnonymForfatter

    Det er vel også et spørgsmål om service, og hvordan banken behandler sine kunder. Rige mennesker får utvivlsomt en bedre behandling end andre.

    #142138
    testForfatter

    hej allan
    hvad er rig og hvad er fattig? Hvad er en bedre hvad er en dårligere behandling?

    men nej jeg mener ikke du har ret i den noget luftige påstand og hvis du har er der så noget mærkeligt i at jeg f.eks. som professionel sælger i en virksomhed behandler en stor kunde anderledes ind en lille? Den store bliver bedre behandlet i form af en bedre pris ind den lille?

    så hvad er det lige du beskylder banke for som du er så sur over? at en med 5 mill på kontoen har en bedre rente ind en med 100 kr? og kan man bruge det til noget?

    #142154
    AnonymForfatter

    For det første bliver nogle små kunder til srørre kunder. Men, man kan også stille spørgsmålet: Hvorfor skal folk med lavere indtægter betale for de bedre renter som folk med højere indtægter får? Jeg har selv arbejdet i servicebrancen i mange år, og jeg kan garatere dig for, at alle kunder altid har fået den samme service og behandling. Også de samme priser, men selvfølgelig er det også nemmere at handle når man har en høj indtægt.

    Jeg behøver dog ikke være rig for at kunne prutte prisen ned på en fladskærm. Smal sag. Hos banken får man bare et arrogant smil tilbage når man vil have bedre indlånsrenter og lavere kassekreditrenter for den sags skyld. Også selv om man ikke har nogen gæld, og har godt styr på sin økonomi. (Medmindre man har en høj indtægt, hvad jeg desværre ikke har). Det er jeg ikke den eneste der har oplevet. Var der ellers noget?

    #142156
    AnonymForfatter

    Hov, “større"

    #142158
    AnonymForfatter

    Hov, “garantere"

    #142160
    MichaelForfatter

    Allan

    Det er et simpelt spørgsmån om sikkerhed og indtjening. Hr. Hansen med en lav indtægt og tidligere RKI-registrering har højere risiko for at misligholde et lån end en vellønnet person uden “forhistorie". Du kan ikke sammenligne køb af fladskærme, da sælger ingen risiko løber her. Han får pengene ind i kassen ved salget uanset hvem der køber. Det er ikke tilfældet ved lån i banken.

    #142162
    AnonymForfatter

    Sikkerhed? Bankerne har i de seneste år lånt mange flere penge ud til folk, end de burde have gjort det i mange tilfælde. Det er ikke uden grund, at antallet af mennesker som står i RKI er steget så voldsomt. Jeg hører ikke til de mennesker som bankerne har tabt penge på. Min bank har dog heller ikke tjent det store på mig 🙂 Da min kassekredit er på 15.000 kr. løber banken jo ikke en større risiko ved af give mig lidt bedre renter? Det er nu meget sjælent, at jeg bruger min kassekredit, men når jeg har gjort det, har jeg altid ærgret mig over, at jeg skulle betale mere end en højt forgældet husejer der lever vildt over evne fordi banken ikke stopper ham i tide. Jeg har været kunde i Danske Bank i mange år, og de ved da godt, at jeg ikke løber fra noget. Jeg får desuden O% i indlånsrente på min Basis+ konto, så jeg hæver i reglen mere end jeg har brug for, men jeg holder min konto i plus. Renterne på min kassekredit er for høje. 😉

    Hver gang bankerne taber penge på folk som Stein Bagger, sender de regningen videre til os andre. Sådan har det altid været.

    #142164
    MichaelForfatter

    Stein Bagger er uinteressant. Han har begået groft bedrageri og er irrelevant i denne sammenhæng. DDB har uden tvivl begået fejl her, hvilket de selv indrømmer, men det ændrer ikke noget for dig. Desuden er det primært auktionærerne der tager skraldet, så som auktionær burde det være mig der er sur og ikke dig.

    Din situation: Du er lejer (antager jeg udfra det jeg læser), har en lav indkomst, ingen opsparing og et mindre lånebehov. I bankens ratingssystem ligger du lavt og der er ikke mange penge at tjene på folk som dig. Ja undskyld, men det er sådan landet ligger. Derfor får du ikke lave renter, da banken ikke ser nogen forretningsmuligheder i dig. Et par med høj indkomst, opsparing og fast ejendom er derimod noget helt andet i bankens øjne. Det handler ikke om følelser det her, men om kroner og ører. At du har været kunde i banken i 200 år gør dig ikke mere kreditværdig.

    #142170
    AnonymForfatter

    Jeg er ikke “sur". Og, Stein Bagger jo ikke ligefrem den eneste som bankerne har tabt penge på i de seneste år. Jeg havde dog gerne haft lidt bedre renter. 0% i indlånsrente er lige lovligt lidt, synes jeg. Uanset beløbet. Det er folk som mig der dermed tager skraldet for dig i sidste ende. Det er der såmænd heller ikke noget galt i. Det er jo trods alt dig der har betalt for aktierne, men 0% indlånsrente er godt nok frækt.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 54 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.