TDC

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87067
    AnonymForfatter

    Jeg har lidt TDC-aktier, men hvad sker der nu hvis selskabet sælges til en investerinsfond eller lign.?
    Får man så sine penge indfriet, for man fortsætter vel så ikke længere som aktionær?
    Og hvis de evt. bliver indfriet skal jeg så betale skat af “gevinsten", hvis jeg ikke har nået at have dem i 3 år. Eller er der evt. undtagelser hvis man ikke selv er skyld i “salget", her indfrielsen?

    Mon der er nogen der har forstand på dette? For så behøver jeg ikke at spørge skattevæsenet…

    #105686
    AnonymForfatter

    Dine aktier indløses og du tvangsbeskattes desværre af gevinsten, også selvom det ikke er “sevforskyldt".

    #105688
    AnonymForfatter

    Du kan være ude for at komme af med dine aktier på to forskellige måder:

    1. Du modtager et ‘købstilbud’ hvor du kan sige ja eller nej til at sælge til en bestemt (typisk fordelagtig) kurs.

    2. Hvis overtagende virksomhed får tilstrækkeligt mange aktier kan de ‘tvangsindløse’ resten (uanset om du vil eller ej). Også normalt til en OK kurs.

    Under alle omstændighed står du som vinder – osse selvom du skal betale lidt skat af det.

    #105692
    NultopskatForfatter

    Henrik vi har som bekendt et lidt forskelligt syn på skat, nu kender vi ikke Martins situation, men lidt skat kan være op til 60 % af gevindsten mod 0 hvis han fik lov til “at gå tiden ud" Ikke desto mindre har du desværre ret. Er der ikke gået 3 år er aktie gevindste normal kapitalindkomst.

    #105700
    AnonymForfatter

    Tror ikke nødvendigvis vores holdning til skat behøver at være forskellig. Jeg er meget omhyggelig med at holde vore frie aktier under 100.000 kr grænsen (273.100) og regner omhyggeligt på selvangivelsen for at ramme præcis under topskattegrænsen.

    Men hvis man nu alligevel blir tvunget til at betale skat, så er det da rart at det sker på baggrund af en uventet ekstraordinært høj indfrielseskurs, ikk?

    #105704
    AnonymForfatter

    regeringen har vist store planer om at lave aktieavnacebeskatningsloven om i løbet af kort tid, dvs. her i efteråret, så måske dette kan hjælpe på Martins uforskyldte problem.

    Og endelig er TDC jo ikke solgt endnu – der kan gå mange måneder – hvis overhovedet. I følge det jeg kan læse mig frem til er et salg ikke helt så enkelt.

    #105706
    NultopskatForfatter

    Okay Henrik
    Min gamle far lærte mig, at det er sjovere at betale 60 % skat af et overskud end 100 % af et underskud, så måske er vi enige alligevel.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.