krav om legimation

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90180
    AnonymForfatter

    Min mands bankrådgiver forlangte pludselig kopi af kørekort og sygesikringsbevis,
    han har været kunde i banken i flere år, og har kun en lønkonto ingen lån eller andet i banken. Jeg er kunde i samme bank og flytter jævnligt penge frem og tilbage mellem andre banker, og skylder ikke banken penge. Jeg blev ligeledes afkrævet legimation, men afslog dette og har ikke hørt til mere.
    Bankrådgiveren taler om lov om hvidvaskning af penge, vi føler os mistænkligjort og kender ingen andre der er blevet afkrævet legimation. Da vi forhørte os nærmere hos hende udskrev hun arrigt 29 sider om emnet!
    Er der andre som har været udsat for samme procedure?
    Stine

    #141894
    AnonymForfatter

    Det er som Jeres rådgiver siger hvidvaskning og terror loven der siger det.

    Bankerne kan godt fortolke det lidt forskelligt og evt. ikke kræve ID af gamle kunder som rådgiveren kender.

    Bankerne er lige så trætte af det som kunderne. Der skal bruges en masse tid på at skaffe id og forklare kunderne at det intet har med dem at gøre.

    Jeg sidder selv i en bank og har ofte oplevet at mine kunder opfatter det på samme måde som dig. Jeg prøve altid at forklare på godt dansk hvad det drejer sig om og de fleste kan godt forstå det.

    Så bare rolig det har intet med jer at gøre

    #141896
    testForfatter

    hvidvaskningen af penge er et alvorligt problem og man bør ikke være sø ømskindet. Er selv blevet afkrævet legimitation i Dansk bank og hvad så?

    #141914
    AnonymForfatter

    Som nævnt er det et lovkrav – og vel ganske fornuftigt.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.