Skift af bank

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90175
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg har en andelsbolig og har her et lån ved Danske Bank med variabel rente. Renten ved dem er meget høj synes jeg og ville høre om i kunne anbefale en god og billig bank man evt. kan skifte til.

    Jeg er åben for alle muligheder.

    Mange tak

    #141800
    HalliHalloForfatter

    Lidt af et generelt spørgsmål syntes jeg. Der findes stadig over 100 banker i danmark som du vælge imellem.

    Hvad er din løn før skat? Og dine aktiver og passiver?

    Ser disse tal fine ud kan du blive kunde i stort set hvilken som helst bank.

    Hvis ikke, så bliv i Danske Bank og forhandle evt. renten ned, hvis du evt. syntes den er lidt for høj. Et forsøg værd er de jo altid.

    #141812
    thsvForfatter

    http://www.eikbank.dk/produkter/laan/AndelsPrioritet/renter_og_priser/Pages/default.aspx

    Eik bank kan anbefales med deres rente på 5,3% indenfor de 80% af andelens vurderede salgspris.

    Hvad er din rente nu?

    Danske Bank oplyser om en rente i intervallet 5,5-10,5%, godt nok et vidt spænd.

    Nordea tilbyder ligeledes 5,5% til deres fordel+ kunder, hvilket du automatisk bør blive, hvis dit lån er over 250.000.

    #141816
    HalliHalloForfatter

    Hvor ved du fra at man automatisk bliver fordelskunde ved et lån på over 250.000 kr. endsige at han overhovedet kan blive kunde i Nordea?

    #141820
    AnonymForfatter

    Det gør THSV heller ikke – han gætter og antager at kunden skal have mindste 5 af de produkter der opfylder betingelserne.

    Men hvad nu hvis pensonen:
    a) Ikke har forbrugslån eller kassekredit ved siden af andelsboliglånet
    b) Ikke har et billån
    c) Ikke handler værdipapirer
    d) Her en billig forsikringsløsning, fx hos GF-Forsikring, som ikke ønskes flyttet?

    Er Nordea Fordel+ så stadig en mulighed, THSV?

    Eller holdt din grove generalisering ikke helt?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.