Arbejdernes landsbank eller Eik bank

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90139
    AnonymForfatter

    Hej med alle,

    Jeg skal købe en lejlighed og er blevet godkendt af arbejdernes landsbank med et bud på et 5% realkredit og et 7.75% boliglån.

    Forleden har jeg også opdatet, at Eik bank tilbyder et boliglån på 6,6% (7,3% ÅOP), som er til at finansiere den 80%-95% af købprisen. Da jeg skrev tilbage til arbejdernes landsbank og spurgte om de også kan tilbyde et boliglån på 6,6%. Jeg fik et svar, at en internetbaseret bank ikke er sund på sigtet, derfor tilbyder den et lavere rente boliglån.

    Mit spørgsmål går ud på, hvad er risiko for mig, hvis en bank ikke er sund. Er det ikke rigtigt, at rente (pengespris) er en afgørende faktor, når man er ude at låne penge fra bank.

    På forhånd tak for jeres svar.

    Ruiting

    #141390
    HalliHalloForfatter

    Jo, det er rigtigt, og du bør skifte til Eik Bank på mandag morgen, hvis de da ellers vil have dig.

    Normalt taler man heller ikke dårligt og nedladende om sine konkurrenter…

    #141398
    AnonymForfatter

    Der er overhovedet ingen risiko.

    Så længe du skylder penge, så sker der reelt ikke noget.

    Krakker EIK Bank (hvad den ikke gør) så kommer ud over i det statslige afviklingsselskab, Finansiel Stabilitet A/S.

    Dernæst opkøber en af de andre banker det krakkede selskab og overtager alle normale engagementer.

    Case closed problem solved.

    Det eneste du skal være bekymret for, er at have mere end de 750.000 kr. indskydergarantifonden dækker, når den ubegrænsede statsgaranti udløber til oktober 2010.

    #141406
    thsvForfatter

    Sikket noget sludder, er selv kunde i Eik bank og utroligt glad for deres gode rentesatser.
    De tilbyder stadig 1% på en lønkonto, og vores boligprioritet er helt nede i 2,8% (hvilket jo svarer til en F1-rente på 2,5% i vores tilfælde), og med universalkontoen kassekredit) sparer vi en del renter i forhold til kreditmaksimum.

    For øvrigt er Nordea endnu billigere med deres Boligkøbsprioritet til 5,7%.
    http://www.nordea.dk/Privat/Bolig/K%c3%b8b%2baf%2bbolig/Nordea%2bPrioritet%2bBoligk%c3%b8b/823202.html
    Og endnu en fordel ved denne konto er igen, at det er en prioritet, hvorfor jeres løn/budgetkonto forrentes med de samme 5,7%!

    Jeg ville ikke være kunde i en bank, der binder mig sådant noget sludder på ærmet, internetbanken sparer jo omkostninger ved ikke at have filialer, som koster dyr husleje.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.