Kapitalpension/pensionstillæg

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90123
    AnonymForfatter

    De nye regler for indbetaling på kapitalpension og ratepension er gunstige fra 2010:

    Hvis man er folkepensionist i 2010 – kan mange med fordel indbetale på f. eks. en kapitalpension (46.000) – idet man enten har en sådan i forvejen – eller man kan oprette en kapitalpension inden 75 år.

    Hvis man ikke får det fulde pensionstillæg fordi man har indkomst fra f. eks. ratepension eller livrente – ja så kan man reducere disse fradrag i pensionsillæg – med en sådan indbetaling.

    Man kan evt. få en deludbetaling fra indestående kapitalpension – og derefter indskyde max. 46.000 kr. i samme år.

    Det er en god forretning for mange – idet man blot omplacerer indenfor kapitalpensionen.
    Altså 37,5% i fradrag på skatten – og 30% mere i pensionstillæg.
    Kan det virkelig være sandt ????

    #141214
    HalliHalloForfatter

    Ja, selvfølgelig er det sandt.

    Men du skal ikke offentligegøre sådanne gode tricks herinde, for hvis det rygtes, så bliver der hurtigt sat en stopper for den trafik.

    #146576
    AnonymForfatter

    Heldigvis er vores lovgivere ikke helt dumme og der er ikke noget hul i loven. Såfremt du har fået en kapitalpension udbetalt er det ikke længere muligt at få fradrag. Indskyder du alligevel, vil indskuddet blive lagt oven i den personlige indkomst og dermed beskattes du evt. helt op i topskatten (52,26%) mod et fradrag på 37,26%

    #146580
    AnonymForfatter

    Sjovt nok – så kan du hæve på din kapitalpension(40% afgift) – og samtidig indbetale med fradrag ca. 37,5% . i 2010 og fremover. Nicht weiter……

    #146584
    AnonymForfatter

    Hej Svend
    Jeg må skuffe dig (se nedenfor). Det er mig der skriver fagbøgerne og underviser i dette emne fra bankelev til bankbestyrelsen.

    På en kapitalpension (skattekode 3) kan man foretage delvise udbetalinger med 40 % afgift efter det 60. år. Reelt set betyder det, at pensionsopspareren kan anvende sin kapitalpension som en slags ”nedsparingskredit”. Der kan ikke efterfølgende indbetales med fradragsret til kapitalpensionsordninger (gældende fra året efter 1. deludbetaling).

    Hilsen
    Lars

    #146588
    AnonymForfatter

    Taler du om de nye regler pr. 1.1.2010 ????

    #146590
    AnonymForfatter

    Der er ikke implementere nogen nye regler vedr. deludbetalinger på kapitalpensioner ifm. Forårspakken 2.0

    #146596
    AnonymForfatter

    Det er spændende for mig, at du kender reglerne.
    Østjysk Sparekasse skriver på hjemmesiden således:
    Det vil sige, at man kan indbetale på sin kapitalpension i 2010 – få sit skattefradrag og i nogle situationer en højere offentlig pension – og dagen efter igen få penge udbetalt fra sin kapitalpension.

    Det vil sige, at du i visse tilfælde kan få mere i offentlig pension uden at det påvirker din likviditet.

    #146598
    AnonymForfatter

    Det er også korrekt, men dette forudsætter at du ikke har fået udbetalt en skattekode 3 ordning før (fx kapitalpension.)

    #146600
    AnonymForfatter

    Jeg undersøger det lige en gang til.

    #146628
    AnonymForfatter

    Hej. Jeg tror faktisk at Svend har ret.
    Følgende citat er fra Forsikring og pensions hjemmeside:

    “For indbetalinger til kapitalpensioner, der foretages i indkomståret 2010 eller senere, ophæves reglen om, at der ikke kan foretages fradragsberettigede indbetalinger, efter at man har påbegyndt udbetaling"

    Kan findes på følgende link: http://www.forsikringogpension.dk/Presse/Temaer/Pension%20og%20skattereform/Sider/Kapitalpension.aspx

    Meeen det lyder da næsten for godt til at være sandt

    #146702
    AnonymForfatter

    Jeg har nu gravet lidt videre i sagen. Problemet var ikke om man kunne indbetale, men om rente faktisk også fik fradraget for indbetaling. Dette er nu blevet bekræftet, så denne fidus skulle således fungere i praksis.

    #178170
    AnonymForfatter

    nu er det blevet 2012

    jeg skal have deludbet.af kapitalpension for 1. gang 1.2.2012 .vilk det sig at jeg i 2012 kan indsætte 46.000 kr max med fradragsret

    i 2012 og året efter så stopper fradragsmuligheden… er det kalenderår et —der siges forskeligt hvad er det korrekte vedr fradragsmuligheden
    vh annette keller

    #191774
    HJLForfatter

    Sidste frist for fidusmagerriet er i år 2012, blot til info!

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.