Udb. af Kapital og Ratepension

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • KFJForfatter
    Indlæg
  • #90115
    KFJForfatter

    Hej derude….

    Er nogen bekendt med om regler vedr. udb. af Kapital og Ratepension, når man er overgået til førtidspension, selv mener vi at de kan udbetales når man er overgået til off ydelse, banken svarer modsat!!!
    På forhånd Tak for de svar der måtte komme

    Mvh Kjeld

    #141156
    HalliHalloForfatter

    Har du læst din pensionspolice igennem, da jeg vil tro at det står anført, at det kan man godt.

    Altså har din bank taget fejl – det var da ikke så godt – men hvis du blot taler med den først bedste medarbejder ved kassen, så ved de desværre ofte ikke ret meget.

    #141158
    KFJForfatter

    Tak!!!

    Ja det jo lige det med at få læst…..
    Nej, er nu bankbestyrer, der har udtalt sig

    God dag og endnu engang Tak

    #141162
    HalliHalloForfatter

    Nå, selve bestyreren, det må jeg nok sige….

    Har du rene opsparingspensionsaftaler? For du kunne jo godt have koblet en forsirkingsgaranti på, så du var sikret de opsparingsbeløb, der fremgår af tilbudene, da du tegnede dem. Altså at opsparingen ville løbe videre indtil du blev 65/67år.

    I princippet tror jeg slet ikke at det kan betale sig for dig at få dem før tiden, da du sikkert har mere brug for pengene som folkepensionist.

    #141166
    KFJForfatter

    Hej

    Nej der ikke koblet nogen garanti til…..

    “Det store spørgsmål" er jo altid hvornår det kan betale sig at få dem udbetalt!!! som tidl.nævnt gik spørgsmålet “bare" på om de kunne udbetales

    Endnu engang Tak for “bidraget"

    God dag til alle…..

    #141176
    HalliHalloForfatter

    Ja, det har du fuldstændig ret, da en vis procentdel jo dør før de bliver “rigtige" pensionister, men problemet er jo at man ikke ved om man er af dem.

    #141204
    AnonymForfatter

    Pensionsbeskatningsloven (PBL) §25 stk 2. Den siger at u kan få din kapital pension udbetalt, hvis du er tilkendt offentlig førtidspension, mod 40% i afgift til staten.

    Til ratepensionen, hvor jeg er usikker, mener jeg du kun kan få den udbetalt hvis det står foreskrevet i betingelserne. Desværre kunne jeg ikke lige finde noget om det i PBL’en

    #141252
    KFJForfatter

    Hej derude…

    Tak for Jeres indlæg

    Mange hilsener og God Sommer fra Kjeld

    PS Kunne være herligt om der var nogen der har svar vedr. ratepension, jeg har ledt, men desværre…….

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.