Forhåndsgodkendt af bank og kreditforening

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90098
    AnonymForfatter

    Min kæreste og jeg er blevet godkendt af bank og kreditforening til at købe et hus vi har kig på, som koster 1.750.000kr. Vi har ligeledes fået grønt lys til at låne 150.000kr oveni til et nyt tag som min bror kan lægge. Jeg er overrasket over vi kan få lov til at låne pengene. Jeg er først færdig som sygeplejerske om 2år, min kæreste arbejder som udlært tjener og får 25.000 om måneden før skat. Vores indkomst ser således ud: 478.000kr årligt før skat(forudsat min SU og SU-lån er medregnet som indkomst).

    Vi har fået regnet finansieringen som 10års afdragsfrit, så vi kan få banklånet betalt af først. Min kæreste har et studielån gennem sin bank på 120.000kr, som afdrages med 3000kr/md. Vi har ingen kontantbeholdning til udbetalingen. Jeg har en kolonihave, som jeg kan sælge for mindst 50.000kr – de penge vil gå til flytteomkostninger og møbler.

    I budgettet vi har fået lagt får vi 11.500kr til rådighedsbeløb, eller 7000kr til rådighed, når alt er betalt – herunder, benzin, husholdning, omkostninger til hund, service på bil og 1.000kr/md til opsparing til uventede omkostninger til huset osv osv. Kørselsfradrag fra skat er ikke medregnet og benyttes som bonus på ca. 18-20.000kr årligt til ferie.

    Forventede lån(uden lån til renovering af tag):

    Totalkredit: 1.400.000 Kr.
    Banken: 416.125 Kr.

    Alle omkostninger til huskøb er medregnet.

    Hvad siger i til det?

    Lyder det helt forkert?

    #140878
    testForfatter

    tja hvis i har 7000 tilbage efter benzin og de andre ting du nævner og kun er to i husstanden burde det vel kunne gå, men jeg kan godt være lidt bekymret for den afdragsfrihed. hvis du kan få jeres budget til at hænge sammen uden afdragsfrihed så vil jeg nok sige ja, men så vel og mærket ta det med men afdrage alt i kan på det boliglån da jeg formoder at kreditforeningslånet er langt billigere.

    I har ingen forbrugslån? hvis det er tilfældet kan man jo mene at i er rimelige fornuftige med jeres penge. Det er et godt tegn

    Som sygeplejeske har ud jo rimelige job udsigter og gode muligheder for at tjene noget ekstra ved at tag lidt overarbejdet.

    held og lykke med det. Husk at leve efter devise at i kun køber hvad i ikke kan undvære og ikke hvad i (tror) i har brug for. 🙂

    #140882
    AnonymForfatter

    Ja-det lyder forkert……………
    Hvis man skylder ca. 2 mill. væk – skal man tjene 600.000 – 7.000.000 kr. brutto.
    Man kan højst købe for 3-3,5 gange indkomsten – som tommelfingerregel.

    #140884
    AnonymForfatter

    Indkomsten skal hedde 600.000 – 700.000 kr. (sorry)

    #140892
    AnonymForfatter

    150.000 til nyt tag.
    Lyder dyrt .. Hva tag er det ???

    #140894
    AnonymForfatter

    Vi kommer også til at tjene over 600.000 kr brutto om året, nok nærmere godt 700.000kr – om 2 år, når jeg er uddannet.

    #140896
    AnonymForfatter

    Sortglaseret tegl på et 2 plans hus, og der skal nyt velux ovenlysvindue, ny kvist og nye tagrender. og så skulle vi se om vi også kunne få nyt isolering lagt samtidig med – ellers skal vi låne en smule oveni til dette også.

    #140904
    HalliHalloForfatter

    Jeg tror nok I skal få det til løbe rundt i de næste par år efter det du har oplyst, jeg går nemlig også ud fra at din partner forstår at lave god billig mad, når vedkommende er kok eller hvad det nu var. Det betyder også en del budgetmæssigt.

    Og hvis du sidenhen søger ansættelse på en privat hospital, så kan du nemt tjene 100.000 kr. mere end i det offentlige. Og så er taget betalt allerede det første år du er færdiguddannet.

    #140910
    HalliHalloForfatter

    Undskyld – partneren var sgu tjener og ikke kok, men det giver så gode skattefrie drikkepenge, så det er næsten endnu bedre.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.