valg af ny bank… men hvilken?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90084
    AnonymForfatter

    hejsa 🙂

    ville høre folk ang hvilken bank de vil råde mig til at skifte til..

    jeg er 23 år, har gennem 4 år haft sydbank, hvilket gik fint indtil jeg for nylig fik ny bankrådgiver, det endte med en “trainee" hvilket jeg opfatter som en lærling.. efter jeg fik den nye rådgiver bliver der flyttet rundt på mine penge på må og få, selv om der ikke er overtræk på nogen af mine kontoer:s desuden gik der 5!! mdr før jeg fik brev med at jeg havde fået ny bankrådgiver, havde på daværende tidspunkt en budgetkonto, lønkonto, og milionærkonto (smed 200 kr ind om ugen) idet jeg er ugelønnet..

    er træt af aldrig at kunne komme i kontakt med dem, får først svar på mine mails efter 2-3 uger.. og har skrevet til min nuværende bankrådgiver at jeg ønsker lidt bedre service når jeg prøver at komme i kontakt med banken mm.. helt stille og rolig, 5 uger efter… intet svar.. (skal lige siges jeg arbejder i hele bankens åbningstid, så vil sige at jeg skal tage fri fra arbejde hvis jeg skal hen til dem, hvilket er helt umuligt i sommerferieperioden)

    nå jamen så skrev jeg jo en lidt hårdere besked, hvori jeg beklagede mig over at jeg ikke kunne komme i kontakt med dem, pengene blev flyttet på må og få, endda har de tidligere opsagt overførslen fra lønkonto til budget, hvorefter jeg så har lavet denne ordning igen på netbank.. nu i aftes for 3. gang.. var derinde idag, og spurgte hvad de gør det for.. det var der ingen der vidste…?

    endte så med at jeg sagde “hvis i ikke ved hvad i gør på jeres computere, hvorfor skal jeg så turd lade mine penge være i banken" og sagde det stille og rolig.. 2 timer senere fik jeg en mail fra min rådgiver hvori der stod “er da ked af at du ikke er glad for vores bank, men hvis du føler for det, så er du da velkommen til at skifte bank" det jeg så ikke forstår er at jeg på intet tidspunkt sagde noget med at skifte bank, og hun var der ikke.. svarede så bare tilbage at det har jeg efterhånden overvejet nogle måneder..

    så ja nu vil jeg sku skifte, har ikke været andet end problemer de sidste 6mdr, og det vil jeg skam helst slippe for

    lidt mere info omkring økonomi:

    samlet har jeg ca 10.000 kr på min konto i øjeblikket.
    lån på 84.000 kr i banken(til bil)
    ekstra lån på ca 50.000 kr HiFi,tv mm.
    har ca. 4.000 kr udbetalt hver fredag (tjente 348.000 kr sidste år FØR skat)
    har haft fast arbejde 4 år hvoraf et enkelt år har været som afløser for en af lederne.

    hvor svært er det desuden at skifte til en anden bank i disse tider hvis man har et lån?

    har selv overvejet broager sparekasse i aabenraa.. MEN har kun hørt fra 3 folk der er i denne bank, men de har kun godt at fortælle..

    søger en bank der muligvis vil samle mine lån til et enkelt frem for at fordele dem.. betaler lige nu 1.900 til pc mm.. og 3.000 kr om måneden til banken.. og ville den gå an hvis man så fik det lån lavet om til ca 130.000 kr og afdragede med 3.000 kr om måneden? eller skal man give lidt mere?

    #140646
    AnonymForfatter

    kan så se at lånet til hifi mm er på 35.000 kr.. mig der lige huskede forkert 🙂

    #140648
    AnonymForfatter

    Det kan jo være at Sydbank er træt af dig ?

    Du skriver for meget og stiller for mange spm. Hvorfor gør du ikke arbejdet selv på din egen PC, via Netbank ?

    Jeg har selv Sydbank (har 4 andre banker også) og bruger deres netbank til 1.ting nemlig at overføre penge til min udenlandske bankkonto, fordi Sydbank er de billigste !

    #140650
    AnonymForfatter

    Du har vist ikke helt forstået hvad det er der sker hos banken.

    Når dine penge bliver flyttet rundt af banken, er det som regel udtryk for at der mangler penge på kontoen. Det gøres almindeligvis uden at informere dig – da du bare selv kunne have gjort noget for at have penge nok på kontoen.

    Du skylder banken en masse penge … 130.000 kr i alt. I disse finanskrisetider er det faktisk mange penge. Selvom der ikke var finanskrise, så er det stadig mange penge. Den eneste værdi “varige" værdi du omtaler er din bil. Resten er forbrugslån.

    Du håber på at få en anden bank og håber også at få mere af banken til dig selv (sammenlagte lån og mindre månedlig ydelse).

    Det er altid rart at kunne sammen med sin bank. Hvis og når banken er træt af dig, så er det altså på tide at vågne op og høre musikken – der er noget omkring din økonomi, du ikke får gjort godt nok!!

    Lige for tiden har det ikke noget med dig at gøre, at din kundeprofil er blevet dårligere. Det skyldes at bankerne mangler penge og ikke har lyst til at tabe penge.

    Jeg vil foreslå dig følgende to mål:
    1) sikre at der er dækning på din konto, når du skal betale BS-regninger mv. samt at der penge på din konto, når du skal betale dine lån/afdrag – og du skal SELV gøre det.
    2) at få afviklet dine forbrugslån for pc, hifi, tv m.v. hurtigt og målrettet.

    Jeg ved at de råd jeg har givet dig er det modsatte af hvad du ønsker dig – men jeg tror det vil hjælpe dig.

    #140654
    AnonymForfatter

    Det er en god ide, at blive kunde i en mindre bank/sparekasse.
    Du har brug for en positiv følelse – når du taler med banken.
    Din økonomi er vel ikke håbløs – men det er ikke kunder uden fast ejendom og friværdi – der opnår de bedste betingelser i banken. Du bør tænke på opsparing og ikke nye lån i fremtiden – så opbygger du en status som en god bankkunde.
    Hvis du f. eks. køber garantbeviser i en sparekasse – så opnår du tilhørsforhold og bedre vilkår.
    Jeg synes, at du skulle kontakte mindst 2 nye banker/sparekasser – for at høre nærmere om dine muligheder.
    God vind.

    #140656
    AnonymForfatter

    Jeg synes ikke du skulle anbefale et ungt menneske at købe “Garantbeviser i en sparekasse", se tidlige indlæg, hvordan det er gået med netop “Garantbeviser" !

    #140658
    AnonymForfatter

    Garantbeviser ???
    Det er vel ikke alle sparekasser – der går ned.
    Hvis man som kunde kun har gæld – at tilbyde i en forhandlingssituation – så er det svært.
    Hvis kunden ikke tør købe lidt garantbeviser – så er det ikke den rigtige sparekasse – han taler med.
    Når Sydbank er kold over for ham – så er det fordi – kundeforholdet er uinteressant.
    Han kommer ikke videre i Sydbank.

    #140672
    AnonymForfatter

    jamen som sagt har jeg ikke haft overtræk på nogen måde meget længe, og har aldrig rigtigt snakket med bankrådgiveren fordi jeg har en del problemer med at komme i kontakt med hende:s

    #140678
    AnonymForfatter

    Hvis min bankrådgiver havde skrevet sådan til mig – så ville jeg opfatte det som et vink med en vognstank – det fremtidige samarbejde er usikker med Sydbank.
    Selvom du ikke er i overtræk – så kan kreditten godt opsiges.

    #140708
    thsvForfatter

    Jeg ville som ung kunde under 28 år nok bnytte mig af enten Nykredits 1828-konto eller danske Banks 24/7-princip. Dit lille forbrugslån bør ihvetfald laves om til en kassekredit, så hele dit indestående på lønkontoen kan modregnes, før end der beregnes renter.
    Jeg ville ihvertfald ikke blive i Sydbank, når de ikke reagerer på mine henvendelser.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.