Rådigheds beløb

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90078
    AnonymForfatter

    Hej med jer.

    Jeg er blevet tilbudt en større lejlighed og mangler i den forbindelse lidt penge til indskudet. Så her kommet mit spørgsmål så: Som min økonomi ser ud lige pt:

    Indtægt: omkring 17.000 efter skat.

    Udgifer

    Husleje: 3000 kr pr mdr
    Andre faste udgifter: på omkring 3000 kr
    Lån: 3000 kr pr mdr med en restgæld på under 40.000 kr
    SU lån på næsten 160.000 kr som jeg skal starte med at afdrage på til januar.

    Den nye lejlighed har en husleje på 5500 kroner excl el. og beløber jeg skal bruge til indskud er små 15.000, kroner her og nu. Sidst jeg snakkede med min forrygende bank (det var ironisk!) blev jeg afvist med påskud om jeg tjente 300 kr for lidt, et rådigheds beløb på 4900 kroner er ikke nok, det skulle være minimum 5200 kr. Kan dette virkeligt være rigtigt?? Hvis man kigger på økonomien, er den så ikke sund nok? Eller er det mig der er galt på den?

    Håber i kan hjælpe mig 🙂

    #140568
    AnonymForfatter

    Ja- et rådighedsbeløb på 4900,- pr. md. – er nok for lidt.
    Hvis du omlægger dit lån på 40.000 kr./3.000 pr. md. – så du får en kassekredit på 40.000+15.000 – f. eks. over 5-7 år – med en rente på ca. 6-7% – så bliver det vel ca. 1.500 pr. md.
    Har du taget højde for SU.lån til januar ?
    Der er ikke mange lejligheder til under 5500,- pr. md. – så det skulle være OK.
    Hvis bliver arbejdsløs m.v. – så har du problemer – men har vel alle.

    #140572
    thsvForfatter

    Enhver fornuftig bank ville da tilbyde dig det lån som en kasekredit.
    17.000 kr efter skat er jo en fornuftig løn, så der burde let være råd til den lidt dyrere lejlighed. Samtidigt kunne de jo bare forlænge dit lån en lille smule, hvis de mener, at du sidder for hårdt i det.
    Jeg ville fluks undersøge muligheden for en ny bank, da mange banker uden problemer låner de første 50.000 kr ud som kassekredit til fornuftig rente.

    #140688
    AnonymForfatter

    Ja man skulle da tro at jeg ikke skyldte min bare væk, med 55.000 kroner, når man brutto hiver 356.000 kroner hjem ex pension. I princippet kan jeg jo hverken få bil eller noget der ligner! Jeg har iøvrigt ikke hørt fra banken endnu, og ærligt, så er det frustrerende at sidde med en lejlighed på hånden og ikke vide hvor man står, iøvrigt udløb svar fristen i eftermiddags. Jeg må indrømme at jeg er skuffet over banken, som iøvrigt er Forstædernes Bank. Er der andre herinde der har haft problemer med dem? Eller er det bare mig og min rådgiver der ikke kan sammen?

    Iøvrigt, tak for indlæggene 🙂

    #140704
    thsvForfatter

    Hej Steffen

    Tror bestemt jeg ville skifte bank, hvis jeg var i dit sted.

    Prøv at kontakte den bank vi benytter: Eik bank.
    Tror bestemt de gerne vil have dig som kunde.
    Alternativt kontakt danske bank med henblik på deres 24/7 koncept, hvor 50.000 i kassekredit skulle være en formsag med din indkomst.

    Var jeg kunde i Forstædernes Bank havde jeg allerede nu fundet mig en ny bank.

    #140720
    AnonymForfatter

    Jeg har pr. d.d også kontaktet nordea hvor jeg i forvejen har en anden konto. Og her var meldinging også en lidt anden end i forstædernes bank. Nemligt at min økonomi jo var ganske fornuftig! Spørgsmålet er så, hvad gør jeg så nu? Jeg vil jo gerne gøre filial ledelsen opmærksom på de altså har et problem med en rådgiver, ikke noget med at smække med døre, så hvordan gøres dette? I min brance, slipper man ikke ustraffet fra at tage dårlige beslutninger, det har jo altsammen en konsekvens og netop i en bank berører det jo folks liv ganske voldsomt.

    I grunden så ved jeg det er rådgiveren der er problemet, for de gange hun ikke har været der og en anden har vurderet sagen er alt gået ganske glat, men her på det sidste er alle rådgivere blevet berørings angste og vil ikke rådgive andres kunder selvom, jeg stod og skulle have afklaret tingene igår. Så ny bank, der er jeg nået til 🙂

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.