Førstegangs købere.. Hvilken bank/kreditforening

Viser 11 indlæg - 31 til 41 (af 41 i alt)
  • Indlæg
  • #140820
    AnonymForfatter

    En sælger accepterer naturligvis forbeholdet – der gives en kort frist på f.eks. 3 dage kl. xx fra advokatens modtagelse af aftalen.

    Eller man sender den uunderskrevne købsaftale til købers advokat med alle bilag og kopi til købers bank til godkendelse – ligeledes med en kort frist.

    #140824
    AnonymForfatter

    Hej og tak for den fine forklaring..

    Måske kan du også fortælle os om man kan gøre det billiger hvis det er et dødsbo, for der kan der jo ikke være tale om ejerskifteforsikring. Er der andre ting man skal tænke på, hvis det er et dødsbo man tænker på at købe???

    VH Jesso

    #140826
    HalliHalloForfatter

    Mon ikke Jesso og Schroder er samme person, idet de begge takke utallige gange for Toves gode information, som desværre ikke var helt rigtig, jfr. Hannibals svar vedr. forbehold. Endvidere bygger jeg det på deres påfaldende samme spørgeteknik helt ned i detaljer om det nu er godt eller dårligt, dyrt eller billigt.

    Hvad angår forbehold, så kan du sikkert få et forbehold føjet ind, hvis det drejer sig om en gammel rønne, som ingen andre vil have og dermed er svær at sælge, men hvis det drejer sig om et godt hus med mange intereserede, så går den desværre ikke, og det ved Tove sikkert også.

    #140830
    AnonymForfatter

    Du kan da vist godt tegne en ejerskifteforsikring – selvom det er et dødsbo.
    se link:
    http://www.danskeboligadvokater.dk/Default.aspx?ID=207&M=News&PID=246&NewsID=630

    #140834
    AnonymForfatter

    fristen for min vedkomende var 8 dage.
    Ved ellers ikke hvordan det er.

    Det er ellers ikke en gammel forfaldet hus. Men et hus der er blevet total istandsat fra 2006 – 2008. Det eneste der mangler er at udskifte de indvenige døre.

    #140836
    HalliHalloForfatter

    Undskyld Rodein – nu må ikke tage det ilde op!

    Jeg er sikker på at du har gjort et godt køb, og grunden til at du har fået 8 dages forbehold er sikkert at du har givet tilbud på ejendommen, der har været prissat for højt. Bare et gæt.

    Hvorfor er din ejendom totalrenoveret over 3 år, noget som vel normalt kan gøres på 3 måneder? Privat arbejde i fritiden eller manglende midler eller hvad?

    #140932
    AnonymForfatter

    Om jeg budt for høj ved det ikke, men jeg synes ca. 18000 pr. kvm i nord for kbh er ok. pris.

    Hvorfor det tod så lang tid at sætte huset i satnd, går jeg ud fra at det er pga. økonomi.
    Startede med at lave gulve, vægge og køkken i slutnning af 2005 og begyndelse af 2006 derefter tog de badværelserne en af gangen.
    Når de så var næsten færdig med hele huset blev de skilt… Synd for dem at de købte på et dyrt tidspunkt og brugte omkring 800 k (har faktisk kvitteringer)til at sælge for en del mindre end de selv købte for og inden istandsætning…

    #142306
    SchroderForfatter

    Ville lige melde tilbage på den hjælp jeg fik for noget tid siden..

    Så har min kæreste og jeg købt vores drømmehus. Og handlen ser sådanne ud..
    Jeg ville blive glad med en tilbagemelding på om der er nogle stedet hvor vi har kunne få en bedre handel..

    Huset fik vi ned på 1.600.000mil
    Vi gik til Nordea efter rådgivning her fra.
    Fik lånet ind til kurs 96.75 og valgte 5% obligationslån hos Nordea kredit.
    og lånte til resten af huset hos Nordea bank til en rente på 5.7%

    Vi turde ikke tage den variabel rente, da jeg tror den ligger kunstigt nede i øjeblikket. Og når vi er så unge som vi er, ved vi, hvad vi skal betale hver måned og dermed ingen ubehalige overraskelser.

    Så var I også tidligere inde på, at det er ikke nødvendigt/ikke prisen værd at have en bank, hvor man har en personlig bankrådgiver. Men for HULEN hvor er vi glad for vores bankrådgiver i Ballerup afdelingen, han har været en MEGET større hjælp end vores advorkat (som er en meget stor skuffelse der kostede os 10.000,-)..
    Så hvis man er “uviden" og gammeldags som mig, så er det nu dejligt at have en personlig kontakt i banken

    Igen tak for jeres råd, har virkelig været med til at åbne vores øjne..

    #142308
    AnonymForfatter

    Held og lykke med jeres nye hus – det er spændende for jer -og I virker tilfredse med handelen – og det er det aller vigtigste.

    #157772
    SchroderForfatter

    Goddag
    Jeg vil lige sige endnu en gang tak for jeres hjælp den gang..

    Nu er det efterhånden 10måneder siden vi sprang ud i at købe hus. Det er gået rigtig godt, vi har beholdt vores 2 biler ( 2 gamle 15000krs biler, jeg selv kan lave på) Og renoveret huset lidt hen af vejen efterhånden som der har været penge til det.
    Vi har nedbragt vores 20%lån i banken med 100.000,- Som vi er pave stolte over.. Så alt i alt, går det meget godt.

    Men skriver faktisk fordi:
    Vi valgte et 5%s lån i sep 2009. Nu er vi blevet tilbudt 2 nye lån af vores bank.

    Lån 1:
    Variabel rente starter på 2.1% med renteloft på 6% og Bidrag på 0.6252% vuderes hver halve år. Vi skal låne 104.000,- mere i vores hovedstol da kursen er til 93.92.

    Lån 2:
    Fast rente på 4%. Bridrag på 0.5252% skal hæve vores hovedstol med 85.000,- da det er en kurs 95.17.

    Vi har valgt de 4%, men stadigvæk med et lille men, da vi kan have en årlig besparelse på godt 22000,- på variabel rente (så længe den er på de 2.1%) og “kun" godt 6000,- på det nye 4%..
    Vi ønsker jo at få bragt vores bankgæld (de 20%) ned så hurtigt som muligt, så ville et 2.1% jo gøre underværker, og hjælpe od med det..

    Hvad er jeres råd?

    #157782
    AnonymForfatter

    Det kan ikke betale sig at omlægge lånet.

    Hvis I endelig skal omlægge lånet bør I helt klart hjemtage et F5-flekslån, der giver sikkerhed for renten de næste 5 år. Den sparede ydelse bør I bruge til ekstraordinære afdrag, så hovedstolen er nedbragt væsenligt når renten tilpasses om 5 år.

    Et renteloft lån har så elendig en kurs, at det er direkte dårlig bankrådgivning at jeres bank kan foreslå det!

Viser 11 indlæg - 31 til 41 (af 41 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.