Konti i flere banker

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87054
    AnonymForfatter

    Er der nogen der har erfaring med at have konti i flere forskellige banker, og mener i det er fornuftigt, eller bør jeg samle alle konti i samme bank? Pt har jeg lønkonto i BG Bank samt en opsparingskonto i Skandiabanken.

    #105600
    AnonymForfatter

    Der er fordele ved at have ‘mest muligt’ samlet i een bank – nemmere og styre og nemmere at opnå goodwill i banken.

    Jeg havde tidligere alt i Amagerbanken. Da deres etik i markedsføringen og deres renteniveau faldt, samtidig med at jeg ikke følte jeg fik særlig goodwill, så flyttede jeg 2/3 til Skandiabanken – udnytter dog stadig Amagerbankens aktionærfordele som gebyrfrit visa og høj rente på de første 10.000 kr.

    Så ja, der kan da være begrundelser for at have flere banker, men i udgangspunktet er man vel normalt bedst tjent med een.

    #105664
    AnonymForfatter

    Jeg er ikke enig i, at det normalt – eller som udgangspunkt – er bedst at holde sig til én bank. Jeg har selv fire, alle på nettet, og jeg kommer i øvrigt aldrig i afdelingerne. Det er ikke nogen kunst at styre 4 banker over nettet.

    Vælg indlånskonto/lønkonto etc efter højeste rente og laveste gebyr, vælg lånekonti efter laveste rente. Det har oven i købet den fordel, at hvis du skulle få brug for et større lån, kan du tilbyde banken at flytte (noget af) dit engagement til banken, det er et argument, der giver bonus. Det virker meget bedre end at sige, at “jeg har alle mine bankforretninger her, og jeg har været kunde i 15 år". Bankerne er reelt ligeglade, og deres funktionærer får bonus/løn/forfremmelse efter deres resultater (det vil bl. a. sige nye konti, flere konti), ikke efter, om de belønner trofaste kunder og helkunder. Det kan alligevel ikke ses på bundlinjen.

    Venlig hilse
    af

    #105802
    Niels (31)Forfatter

    Regn på det og se om du ville spare penge ved at samle dine konti.

    Jeg tror det tit kan betale sig at have flere banker. Fx hvis man ikke har Skandiabanken og rejser meget, kan det næsten helt sikkert betale sig at få en Skandiabanken konto med VISA alene for at spare 30 kr pr hævning i udlandet.

    Og så har det også den fordel at banken ikke kan flytte ens penge rundt mellem forskellige konti.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.