Kapitalpension

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Indlæg
  • #140270
    testForfatter

    hvad er høj midel og lille risiko?

    nå jeg kikker på min egen kapital pension i danske bank der står til næst lavest risiko kategori har jeg lidt svært ved at se nå jeg kikker på tabet enda fra 2007 og frem til i dag at de bank folk der forvalter mine penge er noget som helst værd. Selv i opgangstider klarede CO20 indekset sig bedre ind danske bank.

    nej jeg ville nok hvis jeg var kort før pensionering ikke turde lade min pension stå i andet ind kontanter.

    Risiko kategorierne kan man ikke bruge til ret meget. Som du helt rigtigt siger er det helt traditionelt at sætte pengen i obligationer med kort løbetid men de kan nu også få gevaldige kurs øretæver.

    Så hvis jeg var dig ville jeg holde pegende i kontanter

    #140286
    JydenForfatter

    Det er klart at os der har nået den alder, må tænke noget i kontanter. Hvis du er hurtig og vil binde dine penge 3 år (eller betale for at få dem ud tidligere) kan du muligvis nå at få 4 % i rente i Farsø Sparekasse, der har et tidbud om sundopsparing, men så vidt jeg ved udløber dette tilbud ved månedens udgang. Jeg vil samtitis tjekke med dem om det er nok at de har din anmodning om en kapitalpensionskonto, eller om pengene skal være der, for så kan det ikke nås med det nøl pengeinstitutterne laver ved flytning af konti.

    #140290
    økonomiamatørenForfatter

    Hej!
    Igen tak for alle svar.
    Jeg har tænkt grundigt på forslagene om at flytte til et andet pengeinstitut, men mener ikke der er fordele derved.
    Mit eget pengeinstitut har netop indført “kontant-1år" til 3%.
    http://www.nordea.dk/Privat/Pension/Pensionsopsparing/Priser/782562.html
    Det kunne være en mulighed.
    Vedrørende de sammensatte produkter:
    Det er den specielle situation vi står i nu, med renter, der er meget lave med deraf følgende høje kurser på obligationer.
    Ved køb (i depot eller ved et bankprodukt) vil den effektive rente være lav, og når inflationen vil få renterne til igen at stige, vil samme obligationer falde yderligere i værdi.
    Det er mine overvejelser, men ikke nødvendigvis de rigtige konklusioner.

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.