bør vi lægge lån om, håber nogle kan komme med et godt råd

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Mette (10)Forfatter
    Indlæg
  • #90035
    Mette (10)Forfatter

    Vi har et F1 lån afdragsfrit med ca. 4,25 i rente, og har lånt ca. 1.120.000 kr og ejendomsværdien på lejligheden vil jeg umiddelbart tro er ca. 2100000. Vi har haft lånet siden 1. april 2008, vi har 1 årigt afdragsfrit, da vi kun havde planer om at bo i lejligheden 2-3 år, men allerede nu kan vi godt se, at vores horisont formentlig bliver rykket til 4-5 år. Nu går jeg så og funderer over, om jeg bør lægge lånet om. evt. til 3 eller 5 årig flekslån afdragsfrit/ eller ikke afdragsfrit eller måske et helt andet lån, nu hvor renten er så lav. eller bør vi bare holde vores f1 lån og så håbe at f1 lånet falder yderligere til næste år.
    HÅber at høre fra nogle af jer.

    på forhånd tak
    mette

    #140010
    NultopskatForfatter

    He he..godt spørgsmål og de profesioneller er uenige, spørger du RD skal du lægge om eller kurssikre, spørger du Danske bank, skal du beholde nuværende.

    Det er dog påfaldende at de lange renter ikke er faldet i samme grad som de korte, af dette kan du kun læse at markedet forventer en hurtig rentesitgning om få år. Så hvis du ved med sikkerhed, at du bliver boende de næste 5 år, bør du overveje F5 eller fastforrentet.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.