Anbefaling af bank, lidt specielle ønsker.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90023
    AnonymForfatter

    Hej.

    Min nuværende bank har valgt at forlange tilslutning til elektronisk underskrift som forudsætning for at jeg fortsat kan have netbank. Jeg har kontaktet både min egen afdeling og bankens hovedafdeling for at høre om det er muligt manuelt at underskrive en fornyelse af netbank aftalen, men det lader ikke til at være tilfældet. Jeg skal acceptere en aftale om elektronisk underskrift, herefter kan jeg ad elektronisk vej bl.a. forny min netbank aftale. De 3 bankansatte jeg har snakket med påstår hårdnakket at Aftale om elektronisk underskrift ER en tilslutningsaftale til netbank, til trods for at der både i kontrakten og det øvrigt tilsendte materiale gøres opmærksom på, at tilslutning til netbank er en aftale jeg elektronisk kan underskrive EFTER jeg har tilsluttet mig aftalen om elektronisk underskrift. Det fornærmer min intelligens.

    Jeg er lidt gammeldags, jeg sætter pris på at svinge kuglepennen når jeg underskriver aftaler. Banken slår det op til at jeg med elektronisk underskrift kan spare en masse papirarbejde, men gennem mine 30 år som bankkunde har jeg vel underskrevet højst 8-10 aftaler, det er en byrde jeg godt kan overkomme. Jeg foretrækker den manuelle underskrift fordi den giver mig lejlighed til at læse det med småt, og jeg har ikke pludselig accepteret at min pension bliver del af en aktiepulje mens jeg alligevel betaler regninger via netbank. Jeg ved hvad jeg har krusedullet på, jeg ved ikke altid hvad jeg får klikket på, sådan kort sagt. Endelig ser jeg ikke noget grund til at min underskrift skal findes i elektronisk form, noget der potentielt kan stjæles og misbruges.

    Jeg leder altså efter en bank der tilbyder netbank uden samtidigt at forlange jeg skal være i stand til at indgå nye aftaler elektronisk. Det er okay at alt ikke foregår pr. papir form, jeg printer gerne selv kontoudtog og nye aftaler ud, jeg vil bare have mulighed for at underskrive fx. aftaler om lån, aktiepuljer og den slags manuelt.

    Netbank og visa/dankort er et must. Det behøver ikke være en “murstensbank" med fysiske filialer. Jeg har ingen gæld og med et indestående på ca. 3/4 million interesserer jeg mig mere for at få en fornuftig indlånsrente end for hvilke lånemuligheder og udlånsrenter der tilbydes. Indlånsrenten er dog ikke altafgørende.

    Jeg har et Aktivkort til min nuværende netbank der genererer engangskoder når jeg logger på. Jeg har set at andre banker sender SMS’er med engangskoder. Jeg vil sætte pris på en løsning i den stil. Endelig skal netbanken understøtte Mozilla Firefox.

    Har I forslag til noget der kunne matche mine behov?

    På forhånd tak.

    #139916
    AnonymForfatter

    De banker jeg kender til der understøtter Firefox og som jeg bruger Firefox:
    EIK Bank, Finansbanken, Sydbank, FIH-privat (DB gør ikke ved jeg)

    Sydbank skal der bruges keykode hver gang du logger på og igen når du “gør" noget.
    Finansbanken vil sende dig en kode via SMS, når det er “store" beløb.

    Sydbank er nok lidt “gammeldags" af de 4-nævnte, kræver mange underskrifter ved oprettelse. Jeg er ikke bange for elektronisk underskrift ved de betalinger jeg selv “gør". Jeg har hverken lån eller brug for andet spekulativt !

    Jeg har også en græsk bank og idag da jeg forlængede min MULTI PROFIT (Tidsindskud) 3 mdr. hhv. 1 mdr. ville jeg tælle alle de underskrifter jeg manuelt skulle give = 14 stk på 12 stk papir !!!! Jeg har banken (BankofAttica) også som netbank.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.