Køb af sommerhus/kolonihave nu?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89990
    AnonymForfatter

    Hjemme hos os er vi i tvivl om det er et fornuftigt tidspunkt at købe en kolonihave eller evt. et sommerhus på nuværende tidspunkt.

    Jeg mener at når vi har fundet en have vi gerne vil have, til en pris hvor banken siger ok, så må vi slå til. Min mand mener ikke at det er et godt tidspunkt nu, men at marked vil udvikle sig så det bliver billigere. Umillelbart mener han det er mest fornuftigt(økonomisk) at købe sommerhus fremfor kolonihave, hvis det skal være.

    Kan du/I rådgive os om det er et gunstigt tidspunkt at købe eller skal vi vente?
    Min mand er arbejdssøgende(cand. humanist), jeg har en 30 timers stilling, vi har et barn. Vi har lån for ca. kr. 105.000 (havldel ca. studiegæld, halvdel andelsboliglån)
    Vi bor i en andelslejlighed, der ved sidste vurdering (valuar) blev vurderet til ca. 1.890.000

    #139686
    AnonymForfatter

    Vent med at købe til I har betalt gammel gæld ud – Én ting er sikkert husene vil blive billigere, det hele holdes pt. kunstigt oppe, det er udbud og efterspørgsel der bestemmer prisen og med stigende arbejdsløshed vil folks købelyst også være mindre.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.