ekspres lån

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89988
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Jeg vil købe et ur til ca 20.000

    Jeg kan se på hvelplunds hjemmeside http://www.hvelplund.dk at man kan låne rentefrit 20.000 i 12 måneder finansiering ved hjælp af ekspress lån. Når jeg regner på min ydelse koster det mig ca. 800 kroner.

    Kan det passe? Det lyder meget billigt, er der en faldgruppe?

    Mvh mig

    ps. Lånet kan man enten gøre online, eller oprette det nede i ur forretningen hvelplund på strøget.

    #139632
    HalliHalloForfatter

    Hvorfor skulle det ikke kunne passe, hvis det står der, så er det da rigtigt.

    Så køb hellere 2 med det samme, jeg køber selv som regel altid 2 af gangen, men de koster kun 40-50 kr. pr. stk., da jeg ville skamme mig ved at løbe rundt med et “praleur" til 20.000 kr.

    Sådan er vi jo så forskellige….

    #139636
    thsvForfatter

    Skal dette forstås som, at det samlede gebyr er på 800 kr.?
    Dette svarer ca. til en årlig rente på 7,5%.

    Nåh, kan ved selvsyn konstatere, at den mdl. ydelse er 849 kr i 24 måneder, rentefrit og åbenbart et gebyr på 15 kr pr. betaling. Kan ikke gennemskue, om der er nogle stiftelsesgebyrer, men det ser ikke sådan ud.

    Er du interesseret i et lån af denne størrelsesorden er en kassekredit i din bank, dog normalt klart billigste alternativ, da du så kun betaler renter af det beløb du reelt låner.

    #139644
    AnonymForfatter

    Okay takker

    Men hvordan kan en kassekredit være billigere?

    Dette lån er jo meget billigt, altså låne 20.000 betale ca 21.000 tilbage??

    #139646
    thsvForfatter

    Kunne du ikke svare på mit spørgsmål?

    Hvad bliver din månedlige ydelse over de 12 måneder?
    Jeg kan ikke finde noget i materialet om lån over 12 måneder, kun over 24 måneder.

    Ideen med kassekreditten er jo, at du kun betaler renter af det beløb du låner.
    Er din netto-løn f.eks på 15.000 kr, skal du jo kun låne 5.000 først på måneden, og 18.500 kr ved 1. måneds udløb (afdrag på 1.500 kr). Det genemsnitlige lånebeløb er måske så 12.000 kr, der ved en rente på 9% koster 108 kr i rente, eller ca. 72 kr efter skat, og eftersom restgælden falder hurtigt mod nul, vil det smalede rentebeløb udgøre max. 800 kr på et år, eller ca. 500 kr efter skattefordelen.

    Og kassekreditrenten kan nemt være lavere, tjek f.eks. Danske Banks 24/7 koncept.
    Er du under 28 år er det endda endnu billigere.

    Men kan selvfølgelig godt se fordelen i et rentefrit lån over 24 måneder med en fast månedlig ydelse på de 849 kroner, så kan du i 24 måneder mærke, hvor meget 20.000 kr er.
    (det er næsten 30 kr. om dagen i 2 år!)

    #139662
    AnonymForfatter

    ups det er selvfølgelig 24 måneder…

    Har en kassekredit på 25 tusinde kroner som er udnyttet til maks, det er derfor jeg tænker på denne låne form.

    #139664
    thsvForfatter

    Du har ikke brug for et ur til 20.000 kr, få nedbragt din kassekredit først.
    Har du virkeleg et must-have for det ur, så gå med morgenaviser, indtil du kan betale uret kontant, sådan lærte vores forældre os det i min ungdom (i de glade 70’ere).
    Jeg har trods køb af 3 ejer-boliger og 2 andelsboliger endnu ikke lånt penge i banken, kun haft en kassekredit og bank-garantier i forbindelse med seneste køb.
    Selv vores bilkøb er blevet klaret kontant. Man skal ikke købe noget, man ikke har råd til.
    Har dog et “banklån" idag, men det er jo et alternativ til et realkreditlån, og her er renten jo pt. 3,0% på den boligprioritet.

    #139666
    AnonymForfatter

    Det er flot du kan køre din økonomi på denne måde.
    Det er dog ikke alle der kan det samme, deriblandt mig:-(

    Kan du forresten hjælpe mig med noget?
    Jeg starter 1/8-09 med et fuldtidsjob efter endt studie. Jeg får 26.500 om måneden før skat. Hvor meget bliver det cirka efter skat?
    Jeg har ingen fradrag udover mit personligefribeløbs fradrag og fagforeningskontigent.
    Jeg bor i Hillerød kommune og betaler ikke kirkeskat.

    #139672
    AnonymForfatter

    Kom nu ind i kampen !

    Hilsen Money3

    #139676
    testForfatter

    check told og skat hjemme side der kan du lige talne ind.

    nu bliver det da vist for meget hygge.

    #139678
    AnonymForfatter

    Det er et interessant tilbud der ligger via den hjemmeside. Der er nogle ting der er værd at bemærke:

    1) Lånet er tilsyneladende kun tilgængeligt via smykkeforhandleren. Hvis jeg tager ind på financieringsselskabets hjemmeside via deres hovedside, så kan jeg ikke optage lånet (jeg kan i hvert fald ikke finde det). Tilgængæld findes deres normale ‘åger’ lån. Det kunne tyde på at dette tilsyneladende billige lån bliver lavet med et pænt tilskud fra smykkeforhandleren, således at de kan få solgt et dyrt ur uden nedslag her i krise tider. Normalt når du køber et smykke til 20.000 kr. vil du ganske sikkert kunne forhandle dig til en væsentlig rabat. Mit bud er, at man ikke kan dette når du samtidigt skal bruge butikkens financiering. Derfor skal du i realiteten lægge den mistede rabat (på 1 til 2 tkr?) som du nok kunne havet forhandlet dig frem til, oven i omkostningen ved financiering. Og så er det ikke længere billigt.

    2) Jeg kan ikke se om de anser lånet for at være fast forrentet eller variabelt forrentet. Hvis der er sidstnævnte, så står der reelt i deres forretningsbetingelser at de uden varsel kan ændre renterne til hvad som helt.

    3) Jeg kan ikke se om de 15 kr. om måneden i gebyr for at få lov til at betale afdrag er med i de 849 du betaler om måneden. Men der er også et “kontogebyr…op til 59 kr". Jeg ved ikke hvor og hvornår det kommer i spil. Men hvis det kommer fuldt ud på dette lån, så er vi reelt oppe på et 9%-lån, som du vel at mærke betaler af hele lånet, og ikke kun på restbeløbet.

    4) Hvis du har makset din kassekredit, så skal du ikke låne ekstra til at købe et ur til 20.000 Kr. Det er ganske uansvarligt. Punktum. Hvis du virkeligt brænder nok for at få det ur, så bør du også kunne finde ekstra arbejde til at tjene til det ur.

    #139690
    testForfatter

    ja jesper

    er jeg den eneste der tænker luksus fælden når jeg læser sådan et oplæg her?

    jeg mener hvilken ektra egenskaber har et ur til 20.000 i forhold til f.eks. et certina ur til 1.000 kr som jeg selv har haft i 10 år?

    Nej sæt tæring efter næring. Selv er jeg p.t. blevet fyret for første gang i mit liv. Heldigvis har jeg ikke redet med på bølgen og kan faktik få min nye slangede balance til at løbe rundt (kun lige præcist) på tråds af at jeg går ca. 12.000 ned i løn efter skat.

    Jeg vil helt bestemt ikke råde en ny udannet med gæld til at købe et ur til 20.000 kr. hverken som verden ser ud nu eller som verden så ud for lidt siden.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.