Må bankerne lure i PBS overisigten

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89982
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg blev ringet op af min bank dame..
    Hun han åbenbart luret i PBS oversigten / min konto..
    Hun kommenterede at der var et træk til GE-money bank (mastercard på 15.000)
    Er hun i sin gode ret til det ? ? ?

    hun ville i samme lejlighed ha mig til at indsende 3 løn sedler og års oversiget fra Skat 2008

    /Kasper

    #139566
    HalliHalloForfatter

    Hvorfor ringer din bankdame til dig og siger at der figuerer en post til til GE-Moneybank?

    Er der da ikke penge på kontoen? Det kan for mig da kun være den eneste grund.

    Hvorfor skulle ens bank ikke have mulighed for eller have lov til at se ens PBS-Oversigt? De samme beløb med beløbsmodtagere bliver jo senere vist på ens lønkonto eller budgetkonto, når de bliver trukket.

    Men måske du har noget at skjule, når din bankdamens fremgangsmåde ikke behager dig?

    #139568
    JydenForfatter

    Hvorvidt hun har juridisk ret til det ved jeg ikke. Men hvis du opfylder dine aftaler med den pågældende bank, mener jeg det er ganske uacceptabelt. En sådan bank vil hos mig blive blacklistet.
    F.eks.blev noget af min familie ringet op da Danske Bank opdagede at de havde lavet en konto hos Northern Rock, og det passede åbenbart ikke Danske Bank.
    Jeg kommer sjældent i en bankfilial, men var dog i en filial af Danske Bank for at få opgjort min mors dødsbo – hun havde været kunde i Danske Bank i over 60 år, men havde også flyttet penge til Northern Rock, hvad manden ved kassen kunne se på kontouddraget, og det fik også kommentarer med på vejen. For mig og se har Danske Bank på det tidspunkt kørt en “kampagne" overfor folk der havde konto i Northern Rock, da det er forskellige filialer det drejede sig om.
    Det kan være din baan har noget lignende igang på GE-money bank ?
    Noget sådant vil jeg ikke finde mig i. Ingen bank har eneret på mine bankforretninger, og så længe jeg opfylder mine aftaler anser jeg sådanne henvendelser som utidige.

    #139576
    MichaelForfatter

    Kasper har formentlig et gældsudestående med banken, som han på et tidspunkt har indgået en eller anden aftale omkring. Det kunne være rente- eller afdragsstop i en periode eller en nedsættelse af ydelsen. Det kunne også være at banken har samlet nogle smålån til ét lån. Banken har sandsynligvis sat som krav, at Kasper ikke gældssætter sig yderligere hvilket han så netop har gjort og derved misligholdt aftalen.

    Banken “lurer" iøvrigt ikke i din PBS-oversigt. De kigger helt åbent på dine transaktioner og er naturligvis i deres gode ret til at kontrollere om du overholder dine aftaler.

    #139586
    AnonymForfatter

    Hvad var hendes begrundelse for at se disse ? Forsøger du at optage nyt lån, eller har du indgået nogen aftaler med banken ang. afvikling af gæld ?

    Ellers lyder det da lidt pudsigt. Jeg ville nok bede om en begrundelse!

    Hilsner fra Money3

    #139588
    AnonymForfatter

    Jeg havede i efteråret 2007 en mindre oprydning i min økonomi var et Støre GB-Money bank kort blev indfriet og samtidlig blev kreditten på Budget kontoen lukket. det blev løst ved at hæve boliglånet.. der ikke på noget tidspunkt indgået aftale om jeg ikke måtte gældsætte mig uden om danske bank…
    Da vi nåede jul var jeg lidt presset og da GE så sendte uopfordret post med de var kede af jeg ikke var kunde mere hos dem – ja så faldte jeg jo i med begge ben..

    Jeg har ikke på noget tidspunkt haft misligholdt mine forpligtelser med Danske bank.. har aldrig haft en betalling afvist.
    er fuldkunde hos dem og fik sidste sommer uden vrøvl et billån hos dem…
    ja faktisk da jeg kontaktede call centret, kunne han hæve kontoen på med det samme hvis det hastede

    tror ikke der smæde kampagne som med Northern rock.. da GE bankforbindelse i dk går gennem ja danske bank..

    Men virker lidt som de går deres kundebase igennem nu her når SP pengene er på vej ud i omløb – virker lidt usmaligt ..

    #139590
    AnonymForfatter

    Det vil jeg give dig ret i. Det er lidt usmageligt!

    :o)// Hilsen Money3

    #139618
    AnonymForfatter

    Synes ikke det er usmageligt.

    Hvis banken har lagt diverse lån/kreditter sammen og dermed skabt styr på økonomien,
    så kan jeg ikke se problemet i at de kontakter ham, når de kan se, at han åbenbart ikke
    har forstået meningen med projektet.

    Der er jo en dybere mening med at dyre lån/kreditter samles under f.eks. et boliglån.

    /FuTu

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.