Kan banken bare dræne ens konto for at dække minus på fælles konto

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89972
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg har brug for lidt viden. Situationen er som følgende;
    Min kæreste er blevet skilt, han og exen havde fælles hus og salget af denne er lige blevet afsluttet (i går) Banken er fuldt inde i dette. De har sammen en budget konto, denne står i minus, dette er fælles gæld.
    Min kæreste havde penge stående på sin private lønkonto og private budgetkonto, efter løn mm. Banken vælger så i fredags at hæve rub og stup på løn kontoen – Så regninger og børnebidrag ikke kan betales og han har 13 kr at leve for! Ligeledes hæves penge på budgetkontoen! Alle til dækning af minus på fælles budgetkonto. Tidligere har min kæreste været i gang med at afvikle minus på fælles budget konto, men banken sagde da til ham at det skulle han ikke, men at dette ville blive gjort op ved hussalget! Hvorfor han stoppede med det!
    Må banken uden forudgående aftale bare hæve penge på ens konto og sætte dem over på en fælles konto? Det er ikke første gang de “roder" i hans penge sager. Det er jo på denne måde helt umuligt at styrre ens egen økonomi positivt!
    Håber på hurtigt svar inden jeg skal tale med banken!

    Mange hilsner fra Perlen

    #139520
    AnonymForfatter

    Okay har fået fat i banken, og det var en fejl! De beklagede meget! Arghhh ..

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.