jeg er efterlønner—jeg har arvet

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89958
    AnonymForfatter

    Jeg er 63 år og efterlønner og har lige arvet 900000kr efter min gamle mor. Jeg har været tjenestemand og får en mindre efterløn. Økonomien klares til dagligt pænt. Min mand går først på pension om 5 år med en ikke særlig god pension, så min arv skal også kunne forsøde tilværelsen til den tid. Hvordan anbringer jeg pengene ? Vi har overhovedet ingen gæld og er tilfredse med vores bolig nu ( eget hus).
    Jeg har sidste år tabt et større beløb i Roskilde bank, så jeg vil helst ikke miste mere.
    Jeg skal vel også gå i forskellige banker for at høre deres forslag?? Jeg har meget lidt forstand på “anbringelse af penge"!
    venlige hilsener Lone

    #139372
    HalliHalloForfatter

    Hvis du er 63 år, tjenestemand, eget gældfrit hus og har tabt penge i Roskilde Bank, helt ærligt, så har du nok mere forstand på økonomi end du giver udtryk for.

    Da jeg lige har læst om historien og den enlige mor og lignende tilfælde tænkte jeg, nu mangler vi bare lige en historie igen om en der har arvet, og så var den sgu der?

    Tillykke, tillykke. Nu mangler bare lige også at du skriver tilbage, at jeg ikke forventede et nedladende svar.

    #139378
    thsvForfatter

    Havde jeg en sum penge ville jeg nok investere dem i 5% 2041 OA obligationer, da jeg tror disse vil stige til ca. kurs 100 indenfor et år.
    Alternativt vil afkastet være 5% om året, og da kursen er under 95, vil det betyde ca. 48.000 kr i renteindtægt årligt.
    Risikoen er en stigende lang rente, men så kan man vel bare beholde obligationerne.

    #207354
    AnonymForfatter

    Hej Lone,

    Husker dig meget tydeligt fra Thisted Gymnasium. Hyggeligt med et livstegn fra dig – skriv lige en sms til mig på 2122 4504, hilsen Jens Hald

    #207366
    HalliHalloForfatter

    Hej Lone!

    Hvis du læser JensHalds indlæg, så kunne du måske også lige fortælle lidt om hvad du gjorde ved din forholdsvis store arv, der nærmere sig en million?

    Det gør mig stadig ondt, at du tabte så mange penge i Roskilde Bank og selvfølgelig også at du mistede din mor, men det er jo livets gang.

    Jens Hald, har du prøvet at søge lone på Facebook eller i telefonbogen. Eller spurgt nogen af hendes gamle naboer, da alle kender alle i så lille et samfund også selvom det ligger et par år tilbage?

    Jeg ved ikke, men at opgive et telefonnummer herinde er i mine øjne lidt for dumt!

    #207374
    AnonymForfatter

    Hej HalliHallo,

    Tak for dine råd. Jeg er ny på MyBanker, giv mig lige nogle hints om hvorfor et telefonnummer kan være dumt. Du har sikkert ret. Man skal ikke opføre sig dumt, men da heller ikke være paranoid.

    På forhånd tak for et eftertænksomt svar.

    Hilsen

    JH

    #207384
    HalliHalloForfatter

    Behøver jeg at svare på det?

    Det er vist en almen regel, at man ikke skal oplyse telefonnumre og e-mailadresser i en offentligt forum…………..

    Jens Hald, jeg håber du finder Lone Munch på den ene eller anden måde, hvis hun overhovedet findes i den virkelige verden. Ville du i øvrigt selv oplyse dit rigtige navn og oplyse at du har arvet 1 million og tabt et stort beløb i Roskilde Bank? Nej vel?

    Hun har kun skrevet indlægget og har ikke selv deltaget i debatten, hvilket jeg personlig ikke bryder mig om.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.