Samle gæld ét sted.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89949
    AnonymForfatter

    Hej.
    Jeg er i den meget uheldige situation at jeg igennem mine ungdomsår har fået etableret en masse gæld, og det er desværre alt sammen alt for dyre forbrugslån.

    Nu ønsker jeg at samle al min gæld ét sted, men kan dette overhovedet lade sig gøre i denne tid??
    Jeg har ca. gæld for omkring 100.000kr 🙁
    Jeg ved godt at renten stadig vil være tårnhøj, men det ville bare være så meget mere overskueligt at få det samlet ét sted??

    Håber på lidt råd.

    Camilla

    #139282
    thsvForfatter

    Gå ned i din bank, og forelæg dem problemet og din løsningsplan.
    Kan du f.eks. få gælden til 12% vil den mdl. bruttoydelse ved 5 års løbetid på 100.000 kr være 2.225 kr, mens en rente på 10% vil koste dig 2.125 om måneden, langt det meste er afdrag på gælden, så du har ret i at det vigtigste vil være at samle al gælden et sted og får gang i en fornuftig afdragsplan.
    Og optag ikke flere af de hurtige forbrugslån, men få lånet i banken, siger de nej, har du nok ikke råd.
    Spar istedet hellere op, det er en fed fornemmelse at betale en dyr ting kontant.

    #139300
    AnonymForfatter

    Jeg har regnet det ud, og min samlede gæld lyder på 90.800.
    Jeg tjener 31.000 før skat, så jeg burde ha en real mulighed for at betale lånene hurtigt af, hvis de kan blive samlet, så jeg ikke kun betaler de dyre renter.

    Og jeg HAR fået en lærestreg, så ikke flere løftede pegefingre, tak!
    Jeg er kun blevet klogere og jeg kan den dag idag IKKE finde på at gå ud og tage nye dyre forbrugslån.

    #139302
    hkjnForfatter

    Hej.
    Thsv…. Den formel du bruger til at regne den md. ydelse ud med, kunne jeg god tænke mig at kende. Det ville være fedt hvis du lige gad at smide den på et indlæg.
    På forhånd tak.

    #139306
    thsvForfatter

    Excels formel “Ydelse" jeg bruger!

    I dette tilfælde:
    Rente = 1%
    perioder = 5*12 = 60
    NV = -200.000 (gælden)

    Den er jo baseret på de gængse finansformler, som jeg ikke lige kan huske udenad.

    #139360
    AnonymForfatter

    Du skal kunne fremvise en solid indkomst og et rådighedsbeløb på omkring 10.000 pr måned, samt kontoudskrifter der viser at du kan spare op måned for måned, før en bank vil binde an med at samle gælden.

    Gældsryttere er i MEGET MEGET lav kurs i bankerne i øjeblikket.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.