HJÆLP TIL LÅN PÅ 250.000 KR!!

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89944
    AnonymForfatter

    Situationen er den at vi sidste år købte en andelsbolig på østerbro, vi har gennem et halvt år haft den til salg og den er nu lige blevet solgt. Desværre som marked afspejler pt. fik vi ikke den samme pris for boligen som da vi købte den.
    Vi har mistet 250.000 kr. som vi nu skal afdrage over de næste ti år. Da jeg ingen forstand har på bank, renter m.m. – håber jeg der er en venlig sjæl som kan anbefale hvordan man nemmest og billigst får afviklet de 250.000 kr. over en ti årig periode (min kærestes og min økonomi er pt. meget sårbar idet vi begge er blevet fyret under denne finanskrise, hvorfor vi også måtte sælge vores ellers dejlige andel).
    Alle gode råd tages med kyshånd, erkender blankt at vi ingen forstand har på lån m.m. hvorfor vi også faldt i med begge ben da vi for blot et år siden købte vores andel til en dyr variabel rente!
    Takker på forhånd for jeres hjælp!

    #139236
    testForfatter

    første stop må jo nok være at tale med den bank hvor i har lånet idag. at få en ny bank til at låne jer 250.000 når i begge er uden arbejde bliver nok lidt af en kamp.

    held og lykke

    #139238
    thsvForfatter

    Snak med jeres bank.

    Forvent en rentesats på 10-12% på lånet!
    Forvent en månedlig ydelse på 3.300-3.600 kr brutto. og en skattefordel på 2.500/2.000 i starten pr. måned. Ved den høje rentesats vil lånet altså koste jer små 2.800 kr netto om måneden det 1. år.
    Få meget gerne lånet lavet med en kassekredit, så jeres lønkonto-saldo hele tiden modregnes i lånet.
    I bør vel have det som et lån på 200.000 og en kassekredit på de 50.000 kr.
    Måske det havde været smartere at blive boende, og få en lavere rente på andelslånet, da man så havde et sted at bo.

    #139304
    AnonymForfatter

    Hej. Tak for hjælpen. Boligen er solgt og hånden på hjertet tror jeg den beslutning var klog nok udfra en masse ting. Men super med nogen guidelines for ca priser på lån, det var rart. Når vi forhåbenlig snart begge får et job, mangler vi blot et råd til en god bank! tak igen

    #139362
    testForfatter

    se det er jo det jeg prøver at sige. Det er nok ret begrænset hvad der er af banker som vil låne 250000 til to arbejdsløse uden sikkerhed. Så start med den bank hvor i har lånet i dag.

    #139368
    AnonymForfatter

    Når I begge to er arbejdsløse kan i være 100% sikre på at I ikke kan skifte bank. Indtil I finder job, må i tage jer til takke med den finansiering jeres eksisterende bank vil give jer.

    #139396
    AnonymForfatter

    Har snakket med banken og ja vi bliver selvfølgelig hvor vi er pt. Men jeg håber snart lykken vender og så kunne det være rart med et hint til en god bank – med de bedste betingelser på et lån på 250.000 kr. Måske min egen bank alligevel er den bedste, idet jeg kan få lov til at optage lånet som en kassekredit.
    – Tak igen for jeres tid!

    #139402
    thsvForfatter

    Til hvilken rente?
    Og er der omkostninger ved låneoptagelsen?

    #139416
    testForfatter

    vel banken har vel ikke ret meget valg 🙂

    jeg kender en enlig mor der hænger på noget gæld efter et hus og en skod mand. Hun betaler en ublu høj rente. men hvad kan man gøre

    #141604
    AnonymForfatter

    Undskyld den meget lange tilbagemelding, men livet har været lidt kaotisk!

    vi er blevet tilbudt et lån med en variabel rente på 9,75%
    den norminelle årlige rente udgør 10,11231%

    Syntes det er dyrt,men er ikke helt klog på den bank verden!!?

    #141610
    thsvForfatter

    I betragtning af at det nu er et rent forbrugslån, så er renten vel fair nok.
    http://www.mybanker.dk/bank/nyt_laan/forbrugslaan/?bank_pris=HOEJESTE&bank_kolonne=RENTESATS&bank_saerlige_betingelser=on
    I skal bare i gang med at afdrage gælden nu, og renten betyder noget mindre ved et lån med relativ kort løbetid, det er gebyrerne man osse skal kigge på.

    #141616
    AnonymForfatter

    Tak for din respons.
    løbetiden er 10 år og der er ingen omkostninger forbundet med lånet..
    Ja lånet er vel ok, men jeg vil jo have det bedste:-)

    #141618
    AnonymForfatter

    Vågn nu lidt op THSV.

    Dette par har jo nok lidt svært ved at præstere det store afdrag, eftersom de begge er ledige.

    Det, det gælder om nu mens de er ledige, er at få betalt renterne, så gælden i det mindste ikke stiger.

    Afdraget kan jo så komme senere, når de finder arbejde.

    Desuden medvirker lønudvikling og inflation på 2-2,5% henholdsvis 3-4% om året til at høvle gælden ned.

    Selv uden afdrag vil realværdien af gælden over 10 år være faldet 25% mens gældsbyrden målt op mod lønnen/overførselsindkomsten måske er tæt ved halveret.

    Sagt med andre ord, hvis blot man betaler renterne så klarer inflationen problemerne på den meget lange bane.

    Og tro mig, med alle de hjælpepakker man har sat i søen og penge man har pumpet ud, så skal der nok komme rigeligt med inflation i løbet af 2-4 år!

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.