Førstegangs køber med total finansiering

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89941
    AnonymForfatter

    Hej,
    Jeg er forhåbentlig på vej til at blive førstegangs huskøber, og jeg har et par spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe med.

    Jeg er ved at blive skilt og skal derfor fraflytte min nuværende lejebolig, og lade konen og mine 2 drenge overtage den nuværende lejebolig.

    Jeg har derfor kikket lidt på huse og er faldet over 2 rimelige nye huse til henholdsvis 2 millioner og 2,5 millioner kr, begge huse kan sikkert presses lidt i pris, da de begge har været til salg i over 1 år.

    Mine spørgsmål går på en total finansiering, da jeg ikke har nogen opsparing jeg kan trække på. Min økonomi ser derfor således ud:

    Årsløn: 720.000,- kr. (brutto 62.000,- netto 23.000,- pr. mdr.)

    Forbrugslån ca. 75.000,- kr

    Beskatning af firmabil ca. 100.00,- kr. (ca. 8300,- pr. mdr.)

    Mine spørgsmål går derfor ud på følgende:

    1. Er det realistisk at jeg selv kan låne 2-2,5 million kr. på et par lønsedler, uden selv at have en udbetaling ?

    2. Er det muligt eller normalt at kunne låne mere end husets pris ? (tænker på at få afviklet mit forbrugslån på 75.000,- kr. så jeg kommer til at spare afdrag på 3000,- kr. pr. mdr.)

    3. Hvilke lånetype bør jeg fortrække ? ( Har haft lidt kik på Rentetilpasningslån, da renten er ca. 2,7 frem for Obligationslån som ligger på 5%)

    4. Hvor skal jeg starte med at henvende mig ?

    #139208
    thsvForfatter

    Nej det er ikke realistisk, at kunne købe hus i det nuværende marked uden en opsparing.
    Start med at udfylde et budgetskema, som situationen vil være i det nye hus til 2 mill.
    Husk alle udgifter, osse børnepenge, ejd.værdiskat, varme, el osv.
    Når alle faste udgifter er betalt skal der minimum være et RådighedsBeløb på 6.500 kr hver måned, og sikkert mere, da du jo nok skal have børnene indimellem.
    Start derfor med at bo til leje, mans du nedbringer forbrugsgælden.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.